پرده سینما

گزارش پرده سینما از فیلم های در حال تولید

پرده سینما

گزارش پرده سینما از فیلم‌های در حال تولید؛

پروانه ساخت هفت پروژه سینمایی صادر شد.

پرده سینما - شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در جلسه اخیر خود برای هفت پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر كرد.

این فیلم‌ها عبارتند از: هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به تهیه كنندگی و كارگردانی پوران درخشنده (ژانر اجتماعی)،  در انتظار معجزه به تهیه كنندگی و كارگردانی رسول صدرعاملی (ژانر دینی)، ارتباط خانوادگی به تهیه كنندگی و كارگردانی نادر مقدس ( ژانر ملودرام)، ناسپاس به تهیه كنندگی سید محسن جاهد و كارگردانی حسن هدایت (ژانر تاریخ انبیاء)، بادهای بهاری به تهیه كنندگی و كارگردانی علی قوی تن(ژانركودك و نوجوان)، پسر از من ، دختر از تو به تهیه كنندگی مرتضی شایسته و كارگردانی داوود موثقی (ژانر طنز حادثه‌ای) و مرخصی اجباری به تهیه كنندگی سید محمد قاضی وكارگردانی منوچهر مصیری (ژانر طنز) عناوین پروژه‌هایی است كه از این شورا پروانه ساخت دریافت كرده‌اند.

این گزارش می افزاید: در این جلسه به درخواست خانم پوران درخشنده ،پروانه ساخت فیلم سینمایی داستان عشق به تهیه كنندگی ایشان و كارگردانی پنكاج پراكاش لغو شد.

همچنین پروانه ساخت فیلم ساعت عاشقی به تهیه كنندگی داوود محمدی و كارگردانی ناصر محمدی تمدید شد.

 

تولید «دختر ازمن، پسر از تو» در هدایت فیلم

پروانه ساخت فیلم سینمایی دختر ازمن، پسر از تو به كارگردانی داوود موثقی صادر شد. پروانه این فیلم سینمایی به تهیه‌كنندگی هادی انباردار و كارگردانی داوود موثقی صادر شد و به زودی پیش‌تولید آن آغاز می‌شود. فیلمنامه این فیلم سینمایی را داود موثقی نوشته‌ است و در دفتر هدایت فیلم تولید می‌شود. این فیلم از موضوعی كمدی برخوردار است و گروهی از بازیگران مطرح كمدی در آن بازی خواهند كرد.

براساس این گزارش، فیلم سینمایی قبلی موثقی با عنوان اختاپوس آماده نمایش است و خواستگار محترم آخرین فیلم به‌نمایش درآمده این كارگردان محسوب می‌شود.

 

هدایت: «ناسپاس» تا چند روز دیگر كلید می‌خورد

فارس - فیلم سینمایی ناسپاس جدیدترین ساخته حسن هدایت تا چند روز دیگر كلید می‌خورد.

حسن هدایت گفت: قصد داریم در صورت امكان، ناسپاس را برای شركت در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر آماده كنیم.

ناسپاس كه مضمونی مذهبی تاریخی دارد، در زمان حضرت موسی(ع) می‌گذرد. عامیل و آشل، دو پسرعمو هستند كه خواهان ازدواج با آنائل هستند اما وقوع یك رخدادغیر منتظره آرامش و آسایش قبایل و طوایف قوم یهود را بر هم می‌زند. كشف حقیقت و جلوگیری از بحران بیشتر دغدغه اصلی خانواده‌های عامیل و آشل است كه با هدایت حضرت موسی (ع) موقعیت ماجرا؛ روایت دیگری به خود می‌گیرد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون الناز شاكردوست، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، محمد علی ساربان، مجید عبدالعظمی، مجید واشقانی، خسرو دستگیر، بابك والی،‌ زویا خلیل آذر، علی فرود، آویشن بیكایی، مونا بیگی، سیروس صابر و لاله كریمی ایفای نقش می‌كنند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسندگان: حسین اكبر زاده و اصغر هاشمی، مدیر فیلمبرداری: سید محسن جاهد، مدیر تولید: بهمن گودرزی، صدابرداری: محمد شاهوردی، طراح صحنه و لباس:حسن هدایت، طراح گریم: محسن بابایی، تدوین: حسن ایوبی،‌ صداگذاری و میكس: محمود موسوی‌نژاد، فیلمبردار: حسن سلیمان میگونی،‌ طراح جلوه های بصری: امیر رضا معتمدی، برنامه‌ریز: علیرضا سلمان نصر، دستیار كارگردان: ولی اویسی، منشی صحنه: آزاده زارعی، مدیر تداركات: یدالله زبر دست، دستیار اول فیلمبردار:جلال عالی فكر، عكاس:لیلا خوش كنار، دستیار تهیه و هماهنگی:علی احسانی، خیاط:داود كیا، مدیر روابط عمومی: محسن سلیمانی فاخر، تهیه كننده: سید محسن جاهد،

 

قوی‌تن، «بادهای بهاری» را در كوه‌های هزار مسجد می‌سازد

علی قوی‌تن فیلم سینمایی بادهای بهاری را در كوه‌های هزارمسجد خراسان می‌سازد و برای نمایش در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر آن را آماده می‌كند.

علی قوی تن در مورد این فیلم گفت: چندی پیش در سفری به كوه‌های هزار مسجد و كلات نادری در استان خراسان مستندی به نام كوچ را كه دو سال پیش شروع كرده بودم فیلمبرداری می‌كردم كه از مشاهده زندگی عشایر آن منطقه مسائلی را دیدم و این مسائل دستمایه‌هایی شد تا داستانی حول و حوش كودك و نوجوان در ذهنم شكل بگیرد كه فیلمنامه آن را نوشتم.

وی افزود: بادهای بهاری داستان كودكی است كه پدر و مادرش در سیلی از دست داده و در یك دهكده میان كوه‌های هزار مسجد زندگی می‌كند و كار اصلی او چوپانی است.او تنهاست و برای درس خواندن به سختی به تنها مدرسه روستا می‌رود اما اتفاقاتی برای او می‌افتد كه داستان فیلم را به جلو می‌برد.

قوی‌تن در مورد فیلمبرداری این فیلم افزود: صحنه‌هایی از فیلم را زمانی كه برای تصویربرداری مستند كوچ در كلات نادری حضور داشتند به علت از دست ندادن فصل فیلمبرداری كردیم اما گروه فیلمبرداری احتمالا تا یك هفته دیگر به منطقه اعزام می‌شوند تا فیلمبرداری بادهای بهاری را آغاز كنیم.

وی تصریح كرد: كلیه بازیگران فیلم از افراد بومی منطقه انتخاب می‌شوند.

 

درخشنده سراغ بحران روحی دختران می‌رود

فیلم سینمایی هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به كارگردانی پوران درخشنده پس از یك‌و‌ماه نیم پیش‌تولید، درباره بحران روحی دختران در بهمن ماه كلید می‌خورد.

پوران درخشنده در این باره گفت: همانطور كه از عنوان این فیلم پیداست، اثری اجتماعی در زمینه معضلات دختران جوان است و براساس پژوهشی كه در زمینه آسیب‌شناسی مسائل دختران در سال گذشته داشتم، فیلمنامه آن نوشته شد.

وی افزود: این فیلمنامه داستان صنم 28 ساله است كه دچار بحران روحی است و در كودكی متحمل شرایط ناخواسته‌ای شده است‌.

درخشنده درباره شروع فیلمبرداری هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، گفت: پس از تغییرات اندكی كه روی فیلمنامه اعمال خواهم كرد، وارد مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگر می‌شویم كه طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، بهمن ماه فیلمبرداری كار را شروع می‌كنیم.

به گفته این كارگردان، فیلمبرداری هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند كاملا در تهران انجام می‌شود و قرار است برای ایفای نقش سه شخصیت اصلی فیلم از بازیگران شناخته شده، استفاده شود.

 

مقدس بر اساس «داستان توكیو»ی اوزو فیلم می‌سازد

نادر مقدس گفت:فیلم جدیدم ارتباط خانوادگی برداشتی آزاد از فیلم داستان توكیو ساخته یاسوجیرو اوزو است.

نادر مقدس در مورد فیلم ارتباط خانوادگی كه پروانه ساخت آن به كارگردانی وتهیه كنندگی وی صادر شده است، گفت:ارتباط خانوادگی برداشت آزادی از فیلم داستان توكیو اثر یاسوجیرو اوزو است و فیلمنامه آن را افسانه منادی براساس طرحی از من و انوشه منادی نوشته است.

وی ادامه داد: سال‌ها آرزوی ساختن این فیلم را داشتم و خوشحالم كه اكنون قرار است آن را بسازم.

مقدس در مورد زمان فیلمبرداری این فیلم گفت: تغییر فصل شرایط كار ما را دگرگون می‌كند ضمن اینكه هشتاد درصد از این فیلم در تهران و خیابان‌های تهران می‌گذرد كه به برنامه تولید دقیقی نیازمند است.

همچنین قصد داریم از بازیگران خارجی در فیلم استفاده كنیم كه به یادبود اوزو دوست داریم بازیگران خارجی فیلم ژاپنی باشند.

به همین خاطر، در حال حاضر نمی‌توانم زمان معینی را برای آغاز فیلمبرداری ارتباط خانوادگی مشخص كنم.

 

«مرخصی اجباری» مصیری برای دوماه دیگر

منوچهر مصیری تا دوماه دیگر مرخصی اجباری را با مضمون طنز جلوی دوربین می‌برد. وی گفت: مرخصی اجباری طنزی اجتماعی راجع به افراد نیرنگ‌باز است و داستان آن در مورد قانون‌مداری و افرادی كه در لباس قانون خلاف قانون عمل می‌كنند.

وی در مورد زمان آغاز فیلمبرداری این پروژه گفت: به احتمال زیاد تا 2 ماه دیگر مرخصی اجباری را كلید خواهم زد.

آخرین فیلم به نمایش درآمده مصیری ازدواج صورتی است كه در سال 83 اكران شد.


 تاريخ ارسال: 1388/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.