پرده سینما

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» با مجوز نمایش، در جشنواره فیلم فجر

پرده سینما







 

 

محسن امیریوسفی سر صحنه آشغال های دوست داشتنیفرانک آرتا: ‌محسن امیریوسفی، ‌کارگردان سینمای ایران، برای بار پنجم فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی را به‌جشنواره فیلم فجر برای داوری تحویل داد. این کارگردان پرتلاش که باوجود ساخت فیلم‌های کم، رکورد بیشترین تعداد فیلم توقیف‌شده را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است، ظاهرا با همه مشکلات و موانع از اکران فیلم سینمایی آشغال‌های دوست‌داشتنی ناامید نشده است. در ماه‌های گذشته فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی بعد از پنج سال نه‌تنها رفع توقیف شد، ‌بلکه توانست پروانه نمایش رسمی وزارت ارشاد را دریافت کند.

محسن امیریوسفی در گفت‌وگو با «شرق» ضمن تأیید خبر فوق توضیح داد: «فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی در چهار دوره جشنواره فیلم فجر به‌دلیل نداشتن پروانه نمایش از شرکت در این جشنواره ملی بازماند و حتی فرصت پیدا نکرد که هیئت انتخاب، فیلم را ببینند. اما امسال این فیلم پروانه نمایش رسمی دریافت کرده است. با توجه به این نکته و با نزدیک‌شدن به ایام جشنواره و اکران‌نشدن فیلم، ‌ترجیح دادم فیلم خود را به جشنواره فیلم فجر ارائه دهم».

سیدجمال ساداتیان، عضو هیئت انتخاب سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سؤال «شرق» که نظرتان درباره حضور فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی در جشنواره فیلم فجر چیست، ‌گفت: «من هم به‌عنوان یک عضو خانواده سینما و هم یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر، ‌درصورتی‌که این فیلم مراحل قانونی ثبت نام در جشنواره را طی کرده، خوشحال خواهم شد که هم بتواند در جشنواره حضور پیدا کند و هم‌ رنگ پرده سینما را ببیند».



 تاريخ ارسال: 1396/10/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.