پرده سینما

انیمیشن «شیرشاه» هم سه‌بعدی می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موفقیت خوب نسخه‌های سه بعدی تعدادی از محصولات انیمیشنی دو سال اخیر سینما، تهیه‌كنندگان انیمیشن سنتی شیرشاه را به فكر اكران عمومی نسخه سه بعدی آن انداخته است.

به گزارش فارس، شیرشاه كه اكنون لقب یكی از آثار كلاسیك دنیای سینما را گرفته است، در حال تبدیل شدن به یك اثر سه بعدی است. كار روی آماده كردن نسخه سه بعدی شیرشاه در داخل كمپانی والت دیزنی شروع شده است و گفته می‌شود این نسخه تا دو یا سه سال دیگر آماده نمایش می‌شود.

دان هان تهیه كننده این انیمیشن سنتی می‌گوید تماشاگران از نسخه سه بعدی آن هم استقبال خوبی خواهند كرد. به گفته او: «فیلمی مثل شیرشاه باید به صورت سه بعدی تماشا شود تا بتوان همه جنبه‌های آن را درك كرد. تصور خودم این است كه این نسخه اثر باشكوهی خواهد شد».

شیرشاه كه به صورت سنتی و دستی درسال 1994 تهیه شد، نام راب مینكوف ‌را به عنوان كارگردان برخود دارد. این انیمیشن كه هنوز هم موفق‌ترین محصول كمپانی والت دیزنی در زمینه تولید انیمیشن‌های سنتی است، در زمان نمایش عمومی خود 313 میلیون دلار فروش كرد. این رقم فروش در آن زمان حكم یك رقم فروش عالی را داشت. شیر شاه با نگاهی به قصه كلاسیك شاه لیر اثر ویلیام شكسپیر ساخته شده است. این انیمیشن بعدها صاحب دو دنباله شد كه برای بازار ویدئویی تهیه و تولید شد. در یك سال اخیر نسخه‌های سه بعدی انیمیشن‌های كامپیوتری عصر یخی 3، هیولاها علیه بیگانه‌های فضایی، ابری با احتمال بارش كوفته قلقلی‌ و قصه اسباب‌بازی3 با موفقیت‌های مالی و انتقادی خوب و بالایی رو به رو شده‌اند.

شیرشاه

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.