پرده سینما

رابرت ردفورد از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

رابرت ردفوردرابرت ردفورد بازیگر و کارگردان کهنه‌کار آمریکایی اعلام کرد که پس از ۶۰ سال از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این بازیگر ۸۱ ساله گفت که پس از پایان بازی در فیلم پیرمرد و اسلحه از دنیای بازیگری کناره‌گیری می‌کند اما فعالیت خود را در عرصه کارگردانی همچنان ادامه می‌دهد.

وی درباره تصمیم‌اش توضیح داد: به این نتیجه رسیدم که باید از بازیگری کناره‌گیری کنم چون از سن ۲۱ سالگی مشغول ایفای نقش هستم و فکر کردم دیگر کافی باشد.

ردفورد در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود پس از بازی در دو فیلم دیگر بازنشسته می‌شود.

وی ابتدا در فیلم رمانتیک ارواح ما در شب در کنار جین فوندا مقابل دوربین رفت و فیلم کمدی جنایی پیرمرد و اسلحه که در آن در نقش یک تبهکار به نام فارست تاکر بازی کرده نیز پس از رونمایی در جشنواره فیلم تورنتو از ماه سپتامبر اکران می‌شود.

این سینماگر کهنه‌کار از سال ۱۹۶۰ در عرصه بازیگری فعال است، زمانی که کار خود را در چندین برنامه تلویزیونی آغاز کرد و سپس نقشی کوتاه در درامی به نام تال استوری به دست آورد. وی در این دهه به موفقیت خود ادامه داد و در فیلم‌هایی چون تعقیب و پابرهنه در پارک نیز بازی کرد و پس از آن در فیلم بوچ کسیدی و ساندنس کید با پل نیومن همبازی شد.

وی در دومین همکاری خود با نیومن در سال ۱۹۷۳ در فیلم نیش بازی کرد که موفق‌ترین فیلم او در گیشه نام گرفت و برای این فیلم تنها نامزدی اسکار بازیگری خود را به دست آورد. ردفورد ‌اولین فیلم خود را نیز به نام مردم عادی در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد و برای این اثر اسکار کارگردانی گرفت.

از برخی دیگر از مهم‌ترین فیلم‌ها با بازی رابرت ردفورد می‌توان به گتسبی بزرگ، تعقیب، جاسوس‌بازی، بروبیکر، این ملک متروک‌شده، پیشنهاد بی‌شرمانه، کفش‌های کتانی، آخرین قلعه، از درون آفریقا، رودخانه‌ای از میانش می‌گذرد، نجواگر اسب و هاوانا اشاره کرد.

ردفورد در سال ۱۹۸۱ دانشگاه سینمایی ساندنس و چند سال بعد، جشنواره‌ای به همین نام را نیز تأسیس کرد و در  سال ۲۰۰۲ جایزه‌ اسکار افتخاری از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار دریافت کرد.


در همین رابطه بخوانید

رابرت ردفورد دوباره هواداران خود را غافلگیر کرد


 تاريخ ارسال: 1397/5/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.