پرده سینما

اهالی سینما از حسین انتظامی سرپرست جدید سازمان سینمایی می‌گویند

پرده سینما


 

 



 




حسین انتظامیانتخاب حسین انتظامی به‌عنوان سرپرست سازمان سینمایی پس از مدت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ها، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. به طور کلی از انتخاب انتظامی راضی هستند و برخی به‌ تعیین سرپرست منتقدند.

 

 

*بی‌طرفانه اظهارنظر می‌کند

 

مهدی صباغ‌زاده، کارگردان فیلم خاطره‌انگیز خانه خلوت درباره انتصاب انتظامی به‌عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: سوابق ایشان نشان می‌دهد که نسبت به مسائل سینما و مطبوعات فرد آگاهی هستند. انشاءالله بتوانند موفق باشند و شرایط بهتری را برای سینما ایجاد کنند.

کارگردان خانه کاغذی در پاسخ به این پرسش که سرپرست جدید سینمایی باید بیشتر در کدام یک از زمینه‌های سینمایی وارد شود، بیان کرد: به عقیده من باید در انتخاب فیلمنامه‌هایی که پروانه می‌دهند، بیشتر دقت کنند. کمک‌های لازم را به تهیه‌کنندگان و سینماگران بکنند و بتوانند سینما را با شرایط بهتری به سمت جلو هدایت کنند. فضا را بازتر و آزادی را بیشتر کنند و خیلی در این زمینه نباید نگران و دلواپس باشند. بالاخره همه همکاران با این حوزه آشنایی و تجربه لازم را دارند. به نظر من ایشان می‌توانند بی‌طرفانه‌تر نسبت به سینما اظهارنظر کنند.

 

*تحویل شرایط مناسب به انتظامی

 

علیرضا سرتیپی، تهیه‌کننده پل چوبی درباره جانشینی حسین انتظامی به‌جای حیدریان اظهار کرد: با توجه به اینکه سینمای کشور در یک مقطع خاصی قرار گرفته است، خوشبختانه در دولت‌های جدید و از دولت یازدهم یک شتابی گرفت که در دولت دوازدهم هم تثبیت شد. با افزایش تعداد مخاطب سینما که در سال 91 حدود 6 میلیون نفر بود، خوشبختانه آقای حیدریان در شرایط خوبی سینما را به جانشین خود تحویل می‌دهند. فروش سینمای ایران به حدود سی میلیارد تومان رسیده است و تماشاگرانش نزدیک به سی میلیون نفر شده‌اند. با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر، جهش خوبی است. با آمدن آقای انتظامی و سابقه ایشان در مسائل فرهنگی و قدرت مدیریتی خوبی که دارند، من فکر می‌کنم این روند را می‌توان افزایش داد. امیدواریم با ورود آقای انتظامی، بیشتر به سمت حل مشکلات برویم و روند بهتر و پویاتری را شاهد باشیم.

اهالی سینما از حسین انتظامی سرپرست جدید سازمان سینمایی می‌گویند  انتخاب حسین انتظامی به‌عنوان سرپرست سازمان سینمایی پس از مدت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ها، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. به طور کلی از انتخاب انتظامی راضی هستند و برخی به‌ تعیین سرپرست منتقدند.وی در پاسخ به این سوال که حسین انتظامی باید در کدام یک از حوزه‌ها بیشتر وارد شود، خاطرنشان کرد: به عقیده من اصل مسئله سینمای ایران در حال حاضر ساخت سالنهای سینما و همچنین ساخت فیلم‌هایی است که از داخل سینمای کشورمان فراتر برود. باید بتوانیم تولیدات مشترک با دیگر کشورها انجام دهیم و فیلم‌هایمان را بیشتر در سینماهای جهان اکران کنیم، البته نه به صورت محدود و جشنواره‌ای. باید تلاش کنیم سینمای ما بین‌المللی شود، چه به لحاظ ساخت‌های مشترک و چه به لحاظ نمایش فیلم‌های ایرانی تا تمام مردم دنیا بتوانند فیلم‌های ایرانی را ببینند.

 

*مخالف سرپرستی

 

ابوالحسن داوودی، کارگردان سفر جادویی درباره انتخاب انتظامی به‌عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: من با ایشان خیلی مراوده‌ای نداشته‌ام و مطلب منفی هم راجع به ایشان نشنیده‌ام. البته یک مطلبی وجود دارد که همیشه مایه شک و تردید من است، آن هم این است که معمولاً حکم سرپرستی در خیلی از موارد معنای این را داشته که یک رئیس پنهانی وجود دارد و ما با یک مدیر موقت روبه‌رو هستیم. طبعاً هم سیاست‌های موقت همیشه سینما را خیلی آزار داده است و غیر از این امیدوارم دوران بهتری را پیش رو داشته باشیم.

این کارگردان با توجه به سابقه و رزومه حسین انتظامی عنوان کرد: در زمینه سینما مشکلات عدیده‌ای داریم. این حوزه به‌اندازه‌ای وابستگی‌ها و بگیر و ببندهای متفاوت و متعددی برایش وجود دارد که خیلی وقت‌ها خود اهل سینما هم وقتی در موقعیت مدیریت قرار می‌گیرند، برای اینکه بتوانند همه جوانبی را که در سینمای ما وجود دارد با عدالت رعایت کنند، گرفتار مشکلات می‌شوند و در خیلی از موارد فشل می‌شوند. چون در دوره قبل از آقای حیدریان هم کسی منصوب شدند که آشنایی خیلی دورادوری با سینما داشتند، اما ما از این مدیریت‌ها در سطح سینما خیلی دیده‌ایم. از جمله کسانی که از تلویزیون آمده‌اند و سعی کرده‌اند که مدیریت تلویزیونی را آنجا ارائه دهند .

 

گفتنی است خبرنگار «ایرناپلاس» با علیرضا رئیسیان هم در این رابطه گفت‌وگو کرد، اما ایشان پس از چندین بار اصلاحِ گفت‌وگو، در نهایت به انتشار آن رضایت نداد.

 

 

 

گزارش از هنگامه ملکی

 

برگرفته از «ایرنا»



 تاريخ ارسال: 1397/8/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.