پرده سینما

حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت شد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 حسین انتظامیدبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: همزمان با برگزاری دور دوم هفدهمین انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات حسین انتظامی باکسب 959 رای به عنوان نماینده منتخب مدیران مسئول در این هیات انتخاب و معرفی شد.

علاء الدین ظهوریان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در محل اخذ رای انتخابات در باشگاه خبرنگاران داخلی و خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،افزود: هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات به ‌صورت الکترونیکی و آنلاین از ساعت 10صبح امروز آغاز و راس ساعت 18 امشب با شرکت یکهزارو 719 مدیر مسئول در انتخابات پایان یافت.

وی یادآور شد: مطابق تبصره 4 ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات بر مطبوعات، تعداد سه هزارو 415نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در این دوره از انتخابات شناخته شدند.

 

** 90 نفر نامزد شرکت و 32نفر انصراف از حضور درانتخابات

 

ظهوریان گفت: این انتخابات بین 90 نفر از مدیران مسئول متقاضی حضور در هیات نظارت بر مطبوعات برگزار و نتایج آن بلافاصله پس از اتمام زمان رای‌ گیری و تایید کمیته متشکل از نمایندگان قوای سه گانه منتشر ‌شد.

به گفته وی با توجه به انصراف 32 نفر از نامزدها تا ساعت 9 صبح امروز، این انتخابات الکترونیکی بین افراد واجد الشرایط از مدیران مسئول متقاضی حضور در هفدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات برگزار ‌شد.

 

** آرای دیگر نامزدها

 

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات ادامه داد: در این دور انتخابات همچنین دیگر نامزدها مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق با کسب 538 رای، محسن هدایتی بنیاد آباد مدیر مسئول نشریه خزرنما با 19 رای، محبوبه حسینی پور مدیر مسئول نشریه اخبار بانک با هفت رای و پروین امینی اسکندانی مدیر مسئول نشریه آناک با کسب شش رای به ترتیب در جایگاههای بعدی رتبه بندی اخذ رای قرار گرفتند.

وی استقبال از این دور انتخابات را چشمگیر و خوب توصیف کرد و افزود: سه هزار و 415 نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در این دوره از انتخابات حائز ارائه رای بودند که از این تعداد تا ساعت 18 امروز1719 نفر با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نامزد مورد نظر خود را برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند.

 

** انتخابات سلامت و با نظارت کامل انجام شد

 

ظهوریان در تشریح تمهیدات امنیتی این دوره از انتخابات هم خاطرنشان کرد: نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، نماینده بازرسی کل کشور همچنین پلیس «فتا» در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات حضور داشتند.

وی افزود: این کار با هدف نظارت بر حسن انجام انتخابات هیات ویژه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور با حضور در ستاد انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات بر روند برگزاری انتخابات نظارت کردند.

ظهوریان ضمن اشاره به تعدد نامزدها و حضور مدیران مسئول رسانه‌هایی با گرایش‌ها و نحله‌های متنوع فکری و سیاسی و همچنین کمپین‌های مختلف رسانه‌ای، فضای حاکم بر این دوره از انتخابات را بسیار رقابتی‌تر از دوره‌های گذشته ارزیابی کرد.

 

** هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول

 

هیات نظارت بر مطبوعات در کشور براساس ماده 10 و 11 قانون مطبوعات شکل گرفته و این هیات یک نهاد فرا قوه ای است که در ترکیب آن، نمایندگانی از سه قوه نیز حضور دارند.

این هیات نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که در همان ابتدای حیات رسانه با مجوز و تائید صلاحیت هیات نظارت به وجود می آید و در طول حیات نیز بر بقای شرایط تبصره ماده 11 و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد 6 و 7 نظارت دارد و در صورت لزوم می تواند رسانه ها را از ادامه کار خود منع کند.

دبیرخانه هیأت نظارت با امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود و زیر نظر آن هیأت انجام وظیفه می‌کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ریاست هیأت نظارت بر مطبوعات را بر عهده دارد و پاسخگوی عملکرد هیأت مذکور در مجلس و ‌دیگر مراجع ذی صلاح است.

بر اساس ماده 11 این قانون مطبوعات، رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده هیأت نظارت بر مطبوعات است.

 

** اعضای هیات نظارت بر مطبوعات

 

طبق ماده 10قانون مطبوعات، اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات شامل یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یک مدیر مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یک استاد حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا هستند.

 

** حضور چشمگیر اهالی رسانه، نمایندگان نامزدها و دستگاههای نظارتی

 

بسیاری از نمایندگان نامزدها با حضور در ساعات اخذ رای و برگزاری انتخابات در محل ستاد حضور یافته و تا اتمام کار، بر روند برگزاری انتخابات نظارت داشتند.

همچنین اهالی و نمایندگان رسانه ها، روزنامه ها و خبرگزاریها نیز با حضور در محل اخذ رای در محل باشگاه خبرنگاران داخلی و خارجی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انعکاس زنده و آنلاین اخبار این دور از انتخابات ، بر روند آن نیز نظارت داشتند.

 



 تاريخ ارسال: 1397/9/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.