پرده سینما

سرانجام اعتراضات جواب داد؛ آکادمی اسکار به طور کامل عقب نشست

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

جایزه اسکارمسئولان برگزاری مراسم جوایز اسکار بعد از آن که در چند روز گذشته آماج شدیدترین حملات از سوی بزرگان صنعت سینما قرار گرفته بودند، در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و اعلام کردند تمامی مراسم به صورت زنده پوشش داده می‌شود

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا که مسئولیت برگزاری مراسم جوایز اسکار را برعهده دارد با عقب‌نشینی کامل از مصوبات قبلی خود اعلام کرد که تمامی ۲۴ جایزه اسکار این مراسم به صورت کامل و زنده پوشش تلویزیونی/اینترنتی داده می‌شوند.

این عقب‌نشینی بعد از آن صورت گرفت که این آکادمی در چند روز گذشته بابت تصمیم خود برای پخش با تاخیر ۴ جایزه تحت شدیدترین فشارها از سوی بزرگان سینما و اصحاب رسانه قرار گرفته بود. این نهاد تا آنجا که می‌توانست  برابر این فشارها مقاومت کرد و حتی ۲ روز پیش با صدور بیانه‌ای با ایراد توضیحاتی سعی در تلطیف فضا داشت، اما بعد از دیدار حضوری پنجشنبه شب ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) جمعی از بزرگان صنف فیلمبرداران آمریکا با مدیران ارشد آکادمی همچون جان بیلی و داون هادسون، ساعاتی پیش اعلام شد که آکادمی اسکار متعهد به پخش زنده تمامی جوایز شده است.

پیش از این اعلام شده بود که به منظور کاهش طول زمان پوشش تلویزیونی این مراسم اهدای جوایز ۴ جایزه بهترین فیلمبرداری، تدوین، گریم و بهترین فیلم کوتاه لایواکشن به طور زنده پخش نخواهد شد و به جای آن تبلیغات بازرگانی روی آنتن می‌رود. البته قرار بود بعدا این بخش‌ها به صورت تقطیع شده به پوشش تلویزیونی این مراسم اضافه شوند.

در چند روز گذشته بسیاری از بزرگان سینما از مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتینو گرفته تا آلفونسو کوارون و گیرمو دل‌تورو به شدت به این تصمیم اعتراض کرده بودند و آن را مایه تاسف برای بنیانگذاران این جشن بزرگ سینمایی دانستند.

نود و یکمین دوره مراسم جوایز اسکار یکشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

 

در همین رابطه بخوانید

 

 

پیوستن چهره‌های مطرح سینما به جمع معترضان به آکادمی اسکار



 تاريخ ارسال: 1397/11/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.