پرده سینما

علاقه‌مندان زفیرلی با فیلمساز محبوبشان وداع کردند

پرده سینما

 







 

در آیین خاکسپاری فرانکو زفیرلی فیلمساز برجسته ایتالیایی که دیروز ۱۸ ژوئن مصادف با ۲۸ خرداد در فلورانس برگزار شد صدها تن از مردم گرد آمده بودند.  زفیرلی که شنبه در ۹۶ سالگی درگذشت، زاده فلورانس و آخرین نسل از چهره‌های درخشان صنعت فیلم ایتالیا بود که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بالیده بودند. فدریکو فلینی، لوکینو ویسکونتی و ویتوریو دسیکا از دیگر چهره‌های شاخص این نسل بودند.سه شنبه صدها تن از مردم گرد هم آمدند تا در مراسم وداع رسمی با فرانکو زفیرلی فیلمساز برجسته ایتالیایی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در آیین خاکسپاری فرانکو زفیرلی فیلمساز برجسته ایتالیایی که دیروز ۱۸ ژوئن مصادف با ۲۸ خرداد در فلورانس برگزار شد صدها تن از مردم گرد آمده بودند.

زفیرلی که شنبه در ۹۶ سالگی درگذشت، زاده فلورانس و آخرین نسل از چهره‌های درخشان صنعت فیلم ایتالیا بود که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بالیده بودند. فدریکو فلینی، لوکینو ویسکونتی و ویتوریو دسیکا از دیگر چهره‌های شاخص این نسل بودند.

خانواده، دوستان و سیاستمداران از جمله آلبرتو بونیسولی وزیر فرهنگ از حاضران در مراسم وداع این فیلمساز بودند که در کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره برگزار شد.

در حالی که ۱۵۰۰ تن در کلیسا گرد آمده بودند هزاران تن نیز بیرون کلیسا برای ادای احترام به این فیلمساز در انتظار بودند.

داریو ناردلا شهردار شهر در این مراسم گفت: فلورانس دارد هر چه را که این استاد برای این شهر کرد، به او بازمی‌گرداند.

وی افزود: زفیرلی، فلورانس را دوباره به دنیا معرفی کرد اما دنیا را نیز به فلورانس آورد. او عاشق این شهر بود.

زفیره لی در کنار ریچارد برتون و الیزابت تیلور سر صحنه فیلم رام کردن زن سرکشزفیرلی که بیشتر از سوی مردم تحسین می‌شد تا منتقدها، بیش از ۲۰ فیلم در کارنامه‌اش داشت و با ستاره‌هایی چون الیزابت تیلور، ریچارد برتون، لارنس اولیویه، آلک گینس، فی داناوی و جان وویت همکاری کرده بود.

او بارها و بارها داستان‌های شکسپپر را روی پرده برد که «رومئو و ژولیت» از جمله آنها بود و برایش نامزدی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی اسکار را به همراه آورد. او «هملت» را نیز وی سال ۱۹۹۰ با بازی مل گیبسون ساخته بود.

سال ۱۹۹۴ زفیرلی که چندین فیلمش را در کاونت گاردن لندن تولید کرده بود از سوی ملکه الیزابت با دریافت نشان شوالیه برای احترام به هنرهای نمایشی بریتانیا، تجلیل شده بود.

او از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ نیز به عنوان سناتور از حزب فورتسای ایتالیا خدمت کرده بود که حزب سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق بود.

زفیرلی عاشق فلورانس بود و سال ۱۹۶۶ به فاصله کمی بعد از سیلابی که به این شهر آسیب زد، فیلم کوتاه «برای فلورانس» را ساخت که ریچادر برتون نریشن فیلم را گفت و فیلم بیش از ۲۰ میلیون دلار برای بازسازی شهر پول جمع کرد.

زفیرلی در آرامگاه خانوادگی در گورستان پورته سانته فلورانس به خاک سپرده شد.

سه شنبه صدها تن از مردم گرد هم آمدند تا در مراسم وداع رسمی با فرانکو زفیرلی فیلمساز برجسته ایتالیایی شرکت کنند.



 تاريخ ارسال: 1398/3/30
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>فرهاد:

سازنده خاص ترین رومیو و ژولیت سینما

0+0-

پنجشنبه 30 خرداد 1398




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.