پرده سینما

رازی که پس از ۲۰ سال برملا شد/ حضور کیت بلانشت در آخرین فیلم استنلی کوبریک!

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

کیت بلانشت در سکانس موسوم به سکانس مجلس عیاشی به جای زن نقاب پوش مرموز که نقشش را ابیگیل گود بازی کرده بود، صداپیشگی کرده است. این رازی است که تا به امروز خود بلانشت هم آن را برملا نکرده بود.  ویتالی در این باره گفت: آن فرد کیت بلانشت بود. او درباره صدای بلانشت نیز افزود: ما یک صدای گرم و احساسی می خواستیم که البته مناسب آن مراسم هم باشد. کوبریک درباره پیدا کردن این صدا با این کیفیتی که ما می خواستیم صحبت کرده بود. بعد از اینکه او (کوبریک) از دنیا رفت من دنبال یک نفر می گشتم. در واقع تام کروز و نیکول کیدمن (ستارگان فیلم) ایده حضور کیت (بلانشت) را به من دادند. کیت بلانشت هم آن موقع در انگستان بود و به استودیوی پاینوود آمد و صدا را ضبط کرد.  کیت بلانشت در دوران پس از تولید فیلم چشمان کاملا بسته در حال ستاره شدن بود. او سال ۱۹۹۷ با فیلم اسکار و لوسیندا نامی برای خودش دست و پا کرده بود و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «الیزابت» برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شده بود. وی بعدها دو بار جایزه اسکار را برای فیلم های «هوانورد» و «کارول» از آن خود کرد.         لئون ویتالی دستیار استنلی کوبریک در یک بازگویی تاریخی در مصاحبه با وبسایت والچر درباره حضور کیت بلانشت بازیگر مطرح سینما در آخرین فیلم کوبریک رازی جالب را برملا کرد.

حضور کیت بلانشت در آخرین فیلم استنلی کوبریک!به گزارش صبا به نقل از ایندی‌وایر، چشمان کاملا بسته بدون شک یکی از تفرقه انگیزترین فیلم های استنلی کوبریک کارگردان پرآوازه سینمای جهان است. این فیلم شامل چندین سکانس مشهور و نمادین از جمله صحنه شاخص مجلس عیاشی است.

بیلگه ابیری منتقد و نویسنده والچر در بخش تاریخ شفاهی درباره این سکانس با عوامل حاضر در این صحنه از جمله برایان کوک دستیار کارگردان، یولانده اسنایت طراح رقص، جاسلین پوک آهنگساز و دیگر افراد مهم حاضر در صحنه گفتگو کرده است. البته در این گفتگوها یکی از مهم ترین افشاگری ها را لئون ویتالی دستیار کوبریک که شهرتش را نخستین بار با ایفای نقش لرد بالینگدون در فیلم باری لیندون کسب کرد، انجام داده است.

بنا به گفته ویتالی، کیت بلانشت در سکانس موسوم به سکانس مجلس عیاشی به جای زن نقاب پوش مرموز که نقشش را ابیگیل گود بازی کرده بود، صداپیشگی کرده است. این رازی است که تا به امروز خود بلانشت هم آن را برملا نکرده بود.

ویتالی در این باره گفت: آن فرد کیت بلانشت بود. او درباره صدای بلانشت نیز افزود: ما یک صدای گرم و احساسی می خواستیم که البته مناسب آن مراسم هم باشد. کوبریک درباره پیدا کردن این صدا با این کیفیتی که ما می خواستیم صحبت کرده بود. بعد از اینکه او (کوبریک) از دنیا رفت من دنبال یک نفر می گشتم. در واقع تام کروز و نیکول کیدمن (ستارگان فیلم) ایده حضور کیت (بلانشت) را به من دادند. کیت بلانشت هم آن موقع در انگستان بود و به استودیوی پاینوود آمد و صدا را ضبط کرد.

کیت بلانشت در دوران پس از تولید فیلم چشمان کاملا بسته در حال ستاره شدن بود. او سال ۱۹۹۷ با فیلم اسکار و لوسیندا نامی برای خودش دست و پا کرده بود و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «الیزابت» برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شده بود. وی بعدها دو بار جایزه اسکار را برای فیلم های «هوانورد» و «کارول» از آن خود کرد.

 

 

 

محمدامین شکاری

 



 تاريخ ارسال: 1398/4/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.