پرده سینما

دو فیلم ایرانی از فروغ فرخزاد و ابراهیم گلستان در بخش کلاسیک جشنواره ونیز

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

نسخه ترمیم‌شده فیلم‌هایی از ابراهمیم گلستان و فروغ فرخزاد در بخش کلاسیک هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسنا، بخش کلاسیک جشنواره فیلم ونیز که از سال ۲۰۰۲ میزبان نسخه ترمیم‌شده آثار کلاسیک سینمای جهان است، امسال نیز ۲۰ فیلم شامل مستندهای تپه‌های مارلیک ساخته ابراهیم گلستان در سال ۱۹۶۴ و خانه سیاه است ساخته فروغ فرخزاد محصول ۱۹۶۲ را در برنامه نمایش خود قرار داده است.

مستند ۱۵ دقیقه‌ای تپه‌های مارلیک ظاهرا درباره کاوش و یافته‌های باستان‌شناسی در منطقه مارلیک است، اما در واقع اثری درباره زندگی، هنر، دوام و آرزو برای فردایی بهتر است و مستند ۲۱ دقیقه‌ای خانه سیاه است که تهیه‌کنندگی آن را ابراهیم گلستان بر عهده داشته در واقع روایتی است از بازدید فروغ فرخزاد از آسایشگاه جذامیان بابا باغی در تبریز.

استراتژی عنکبوت (۱۹۷۰) و LA COMMARE SECCA محصول ۱۹۶۲ از ساخته‌های برناردو برتولوچی، زندگی جنایت‌بار آرچیبالدو دلا کروز (۱۹۵۵) ساخته لوئیس بونوئل در سال ، عبور کرگدن ساخته آندره کایات (۱۹۶۰)، تصادف (۱۹۶۶) ساخته دیوید کراننبرگ، فرانسیسکا (۱۹۸۱) به کارگردانی مانوئل دی‌ اولیویرا، شیخ سفید (۱۹۵۲) ساخته فدریکو فلینی، بلای ناگهانی (۱۹۸۰) از دنیس هاپر و نیویورک نیویورک به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از مهم‌ترین آثار از کارگردان شاخص سینمای جهان است که امسال در بخش کلاسیک جشنواره کن به روی پرده می‌روند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیایی و «جولی اندروز» بازیگر برنده اسکار انگلیسی با دریافت شیر طلای افتخاری ونیز به پاس یک عمر دستاورد سینمایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


 تاريخ ارسال: 1398/5/2
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>متین:

فروغ فرخزاد و ابراهیم گلستان ظاهراً اینجا هم در کنار یکدیگرند!

1+0-

چهارشنبه 2 مرداد 1398




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.