پرده سینما

«کاپیتان مارول» به یک کارگردان زن سیاهپوست رسید

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

نایا داکوستا به عنوان کارگردان دومین قسمت «کاپیتان مارول» انتخاب شد.نایا داکوستا به عنوان کارگردان دومین قسمت «کاپیتان مارول» انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، یکی از بزرگ‌ترین موقعیت‌های کارگردانی که در ماه‌های اخیر معلوم نبود نصیب چه کسی می‌شود، حالا به نایا داکوستا رسیده است.

وی که کارگردان بازسازی «کندی‌من» بود، حالا به‌عنوان کارگردان مارول برای ساخت فیلم دوم «کاپیتان مارول» انتخاب شده است.

به این ترتیب داکوستا جایگزین آنا بودن و رایان فلک می‌شود که کارگردان فیلم اول بودند و آن را به موفقیت عظیم باکس آفیسی رساندند.

مارول تا به حال بارها کارگردان‌های فرنچایزهای محبوب خود از جمله «تور»، «مرد آهنی» و «کاپیتان آمریکا» را عوض کرده تا از زاویه‌ای جدید به این مجموعه نگاه کند و طی چند ماه اخیر با کاندیداهای متعددی ملاقات کرده است.

مگان مک‌دانل که ویراستار مجموعه مارولی «وانداویژن» است، فیلمنامه دنباله «کاپیتان مارول» را نوشته و قرار است بری لارسن دوباره در نقش اول ظاهر شود.

در فیلم اول، لارسن نقش انسانی را بازی می‌کند که درگیر جنگی بین دو نژاد بیگانه می‌شود. انفجاری در موتوری ساخته بیگانه‌ها باعث می‌شود او قدرت ماوراطبیعی بگیرد و تبدیل به یکی از قوی‌ترین قهرمانان دنیای سینماتیک مارول شود. این فیلم مارس ۲۰۱۹ اکران شد و توانست در باکس آفیس جهانی ۱.۱۳ میلیارد دلار بفروشد.

اضافه شدن داکوستا به فیلم جدید نشانی دیگر از تلاش ادامه‌دار مارول برای افزایش گوناگونی به فیلم‌هایش، مخصوصاً در میان دست‌اندرکاران پشت دوربین است. هنوز بودجه فیلم رسماً اعلام نشده اما مسلماً یکی از بزرگ‌ترین بودجه‌های یک فیلم بلاکباستری ساخته یک کارگردان زن سیاهپوست را خواهد داشت.

پیش از این ایوا دوورنی فیلم «چروکی در زمان» را کارگردانی کرده بود که ۱۱۵ میلیون دلار بودجه داشت. داکوستا حالا به گروهی کوچک از فیلمسازان زن قدرتمند مانند کلویی زائو و کتی یان می‌پیوندد که هر یک کنترل یک مجموعه بزرگ را به دست گرفته‌اند و مارول و دی‌سی امیدوارند این روند را ادامه بدهند.

داکوستا ۳۰ ساله است و از زمان ساختن فیلم مستقل «جنگل‌های کوچک» در حال ارتقای کارش بوده است. این فیلم نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد و باعث شد تهیه‌کنندگان بسیاری به او توجه کنند. یکی از آن‌ها جوردن پیل بود که او را برای کارگردان فیلم «کندی‌من» انتخاب کرد.



 تاريخ ارسال: 1399/5/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.