پرده سینما

امین حیایی: ما بجز بازیگری، باید آشنایان تهیه‌كننده را هم راه بیندازیم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امین حیایی در برنامه شب گذشته «هفت» با بیان اینكه تهیه‌كننده‌ها یك جاهایی تیشه به ریشه خودشان می‌زنند، گفت: خیلی مواقع تهیه‌كننده خصوصی دو سه بازیگر می‌‌آورد و مابقی را از دوستان و آشنایان‌شان می‌گذارد و ما باید آن‌ها را هم راه بیندازیم.

 

 

امین حیایی. عکس از الهام عبدلیامین حیایی بازیگر فیلم سینمایی بیداری رویاها ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر شب گذشته در برنامه سینمایی «هفت» در مصاحبه با فریدون جیرانی گفت: بیداری رویاها را در جشنواره دیدم و بسیاری واقعی و خوب شده بود. در این فیلم یك محیط بازی وجود داشت و آقای آهنگر هم به ما اعتماد داشتند.

به گزارش فارس، وی در ادامه در پاسخ به این سئوال كه بازیگری در نقش‌های متفاوت به ارزش بازیگری شما می‌افزاید یا از آن می‌كاهد، افزود: هر كدام یك تجربه است و در هر تجربه هم چیز جدیدی به دست می‌آوریم. من به دنبال این كه خودم را در فیلم مطرح كنم، نبوده‌‌ام. من بیشتر دوست دارم فیلم موفق و مطرح شود.

حیایی ادامه داد: با یكسری نقش‌ها مثل اخراجی‌ها، كما و مهمان مامان خو گرفتم. این نقش‌‌ها 30 درصد آن نوشته شده بود و مابقی را خودم اضافه كردم ولی در بیداری رویاها فیلمنامه كامل بود.

این بازیگر سینما در خصوص عدم استقبال مردم از فیلم سینمایی بیداری رویاها، اضافه كرد: بیداری رویاها فیلم جشنواره‌ای و تلخ است. این فیلم تماشاگر خاص را می‌طلبد. مردم عام دوست دارند در دو ساعتی كه فیلم نگاه می‌كنند، تفریح كنند. یا بخندند و یا گریه كنند كه البته خندیدن را بیشتر ترجیح می‌دهند.

وی در ادامه تصریح كرد: مردم خندیدن را دوست دارند. سرمایه‌گذاران هم در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌كنند و فیلمنامه‌نویسان را مجبور می‌كنند در این زمینه بنویسند. ما هم مجبوریم در این خط‌ها بازی كنیم.

امین حیایی در پاسخ به این سئوال كه آیا قبول داری فیلم‌های كمدی حال حاضر سطح نازلی دارد و تو نباید به رشد این فیلم كمك كنی؟، اظهار داشت: مسلماً من سعی می‌‌كنم هر موقع در فیلمی حضور پیدا كردم، به ارتقای سطح آن كمك كنم تا فیلم ضعیف نشود. مثلا در فیلم مهمان كه به نوعی بازسازی یك فیلم قدیمی بود، با آقای فرح‌بخش صحبت كردم و گفتم اگر این فیلم در فضای طنز ساخته شود، قشنگ خواهد شد.

وی تصریح كرد: یك جاهایی هست كه كارگردان به كارش واقف است و فیلمنامه هم به قدری قوی است كه بازیگر فقط می‌آید جلوی دوربین قرار می‌گیرد و می‌رود. ولی بعضی مواقع كار باید سریع پیش برود، تهیه‌كننده به كارگردان می‌گوید می‌خواهم این كار را در یك ماه جمع كنی. كارگردان هم كه نمی‌تواند در این مدت‌زمان به همه افراد برسد، یك دید باز به كار می‌دهد.

حیایی در ادامه افزود: در بخش خصوصی باید سریعاً كار پیش برود تا برای تهیه‌كننده صرف داشته باشد. خودشان می‌گویند ما آنقدر سرمایه نداریم كه روزی 10 میلیون تومان خرج عوامل كنیم. مثلا آقای فرح‌بخش به ما می‌‌گوید من پول دو ماه را به شما می‌دهم ولی شما كار را در یك ماه جمع كنید. این به نفعش است كه یك ماهه كار تمام شود.

وی اضافه كرد: در اخراجی‌‌ها میدان بخش بازیگری، باز بود و همه بچه‌ها نظرات‌شان را می‌دادند و در نهایت تصویب می‌شد.

وی در رابطه با صحبت هفته گذشته حامد بهداد مبنی بر این كه اگر من پول زیاد می‌گیرم، حقم است و باید بیشتر هم بگیرم، گفت: من همیشه به اندازه زحمتی كه كشیدم، توقع داشتم دستمزد بگیرم. هیچ وقت بیشتر نگرفتم. فیلمی كه بدانم ارزش هنری، كارگردان و فیلمنامه خوبی دارد، مسلما خیلی تخفیف می‌دهم تا فیلمی كه نمی‌شناسم و باید انرژی بگذارم تا كار جمع شود. در نتیجه قیمت بالا می‌رود چون انرژی زیادی صرف می‌شود.

امین حیایی در ادامه گفت‌وگوی خود با فریدون جیرانی بیان داشت: خیلی مواقع تهیه‌كننده خصوصی دو سه بازیگر می‌‌آورد و مابقی را از دوستان و آشنایان‌شان می‌گذارد و ما باید آن‌ها را هم راه بیندازیم. الان بسیاری از بازیگران ما بیكار شده‌اند و از طرف دیگر آشناها و فامیل‌‌های افراد باید جلوی من بازی كنند و انرژی من را بگیرند. این كار اشتباه است. تهیه‌كننده‌ها یك جاهایی تیشه به ریشه خودشان می‌زنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت سینمای امروز و پایین آمدن استقبال مردم از تماشای فیلم‌های سینمایی، افزود: كمبود تیم‌ورك‌های خوب دلیل این موضوع است. من نباید در سینما خودم را بالا ببینم و باید كمك كنم كه همه بالا بیایند و رشد كنند و در واقع باید ایرانی‌ها را نشان بدهیم.


 تاريخ ارسال: 1389/5/2
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>بهاره :

خوش به حال این آشناهای تهیه کننده ها کاش ما هم یکی از اونا بودیم

0+0-

سه‌شنبه 9 شهريور 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.