پرده سینما

درخواست دولت بریتانیا از نتفلیکس/ اعلام کنید «تاج» مستند نیست

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

نسلی از مخاطبان که این رخدادها را به چشم ندیده اند ممکن است سریال را با حقیقت اشتباه بگیرند. او گفت نتفلیکس می‌تواند یک «هشدار سلامت» در ابتدای سریال قرار دهد. این سریال دارد به سلطنت بریتانیا از جمله پرنس چارلز آسیبی جدی وارد می‌کند.دولت بریتانیا از نتفلیکس خواست داستانی بودن سریال «تاج» را اعلام کند تا شائبه واقعی بودن آن پیش نیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی‌وایر، سریال سلطنتی «تاج» محصول نتفلیکس که به شدت محبوب شده در مرکز بحث‌هایی مربوط به اینکه وقایع به تصویر کشیده شده در آن تا چه حد حقیقت دارد، قرار گرفته است.

الیور داودن وزیر فرهنگ بریتانیا در مصاحبه‌ای گفت: این یک اثر داستانی است که به زیبایی درست شده است، بنابراین درست مانند تمام محصولات تلویزیونی دیگر، نتفلیکس باید به وضوح در ابتدا اعلام کند که این سریال چیزی بیش از این نیست.

وی عنوان کرد که اگر این کار انجام نشود، نسلی از مخاطبان که این رخدادها را به چشم ندیده اند ممکن است سریال را با حقیقت اشتباه بگیرند. او گفت نتفلیکس می‌تواند یک «هشدار سلامت» در ابتدای سریال قرار دهد. این سریال دارد به سلطنت بریتانیا از جمله پرنس چارلز آسیبی جدی وارد می‌کند.

یکی از چهره‌های ناشناس نزدیک به پرنس چارلز به دیلی میل گفت: بسیار شرورانه است که پیتر مورگان نویسنده سریال به طور مشخص دارد از سرگرمی سبک‌سرانه برای پیش بردن یک هدف جمهوری‌خواهانه کاملاً واضح استفاده می‌کند و مردم این را نمی‌بینند.

وی اضافه کرد که مردم ظرف چند فصل اول به سریال جذب شدند و حالا دیگر نمی‌توانند ببینند چطور دارند گول می‌خورند. این یک پروپاگاندای بسیار پیچیده است.

از جمله جنبه‌های بحث‌برانگیز این سریال می‌توان به زمان‌بندی رابطه پرنس چارلز و کامیلا پارکر بولز در زمان ازدواج چارلز با پرنسس دایانا و همچنین آزارهای کلامی او نسبت به دایانا اشاره کرد.

ارل اسپنسر برادر پرنسس دایانا فقید اخیراً هشدار داد که بینندگان نتفلیکس باید این فصل جدید را با در نظر گرفتن چند نکته تماشا کنند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها معمولاً «تاج» را به عنوان یک سریال واقعی نگاه می‌کنند و این در حالی است که در این فصل دایانا شخصیت اول آن است، ولی وی واقعی بودن رخدادهای آن را تایید نمی‌کند. اسپنسر همچنین گفت به درخواستی از سوی تیم «تاج» برای فیلمبرداری در خانه اجدادی‌اش در نورثهمپتون‌شایر نه گفته است.

اسپنسر گفت: خیلی کمک می‌کرد اگر در ابتدای هر اپیزود این مساله ذکر می‌شد که این سریال حقیقی نیست اما بر پایه مجموعه‌ای از رخدادهای واقعی ساخته شده است چون آن موقع همه می‌فهمیدند که موضوع فقط ساختن درام است.



 تاريخ ارسال: 1399/9/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.