پرده سینما

هنرمندان هیچ‌گاه تافته جدابافته نیستند/ چه کسی «واکسن» خواست؟

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

محمدعلی نجفی کارگردان پیش‌کسوت سینمای ایران در واکنش به حواشی مطرح‌شده پیرامون درخواست واکسیناسیون خارج از نوبت هنرمندان، ضمن تکذیب اصل طرح چنین درخواستی، توضیحاتی ارائه کرد.

محمدعلی نجفی فیلمساز پیشکسوت و عضو کانون کارگردانان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شائبه‌های مطرح شده درباره درخواست برخی از هنرمندان برای در اولویت قرار گرفتن برای دریافت واکسن کرونا تأکید کرد: واقعیت این است که هنرمندان هیچ درخواستی مبنی‌بر اینکه باید در اولویت واکسیناسیون ویروس کرونا قرار بگیرند، نداشته‌اند. البته این را نباید فراموش کرد که در گروه‌های فیلمبرداری، خطر بیشتری افراد را تهدید می‌کند، به عنوان مثال بازیگران مجبور هستند بدون ماسک جلوی دوربین بازی کنند و این خود مساله بسیار مهمی است و باید به صورت مشخص یک نوبت واکسینه شوند.

وی بیان کرد: اما اینکه هنرمندان احساس کنند که تافته جدا بافته از جامعه هستند و باید زودتر واکسینه شوند، چنین چیزی وجود ندارد. هنرمندان فرقی با دیگر اقشار جامعه ندارند و باید در نوبت خود واکسینه شوند.

این کارگردان سینما درباره حواشی رسانه‌ای اخیر توضیح داد: من اصلاً نمی‌دانم این درخواست برای اولویت دادن به هنرمندان در واکسیناسیون را چه کسی داده است، باید صریح گفته شود که کدام یک از هنرمندان این درخواست را داشته است.

وی تأکید کرد: حتی اگر چنین درخواستی هم بوده، نمی‌دانم چرا یک مساله بسیار خصوصی را باید تعمیم می‌دهند به کل هنرمندان؟ برخی می‌خواهند چهره جامعه هنری و سینمایی را مخدوش کنند. تاکید می‌کنم هیچ هنرمندی تا به امروز تقاضایی در این زمینه نداشته که بگوید ما یک تافته جدا بافته هستیم و خود را جدای از بقیه مردم می‌دانیم.

نجفی در پایان گفت: بسیاری از هنرمندان ما به دلیل شرایط کارهای هنری خود جایگاهی در جامعه پیدا کرده‌اند و این ربطی به سلامت و ماجرای واکسیناسیون ندارد. تاکید می‌کنیم که همه ما انسان هستیم و هیچ فرقی با یکدیگر نداریم. در نهایت باز هم این حواشی به وجود آمده برای هنرمندان را تکذیب می‌کنم.



 تاريخ ارسال: 1399/12/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.