پرده سینما

«آفتاب، لبه های بام» وارد فیلیمو شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم سینمایی آفتاب، لبه های بام وارد عرصه نمایش خانگی شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: فاطمه زن میان سالی است که به همراه مادر و دختر جوانش زندگی می کند. آنها اگرچه با هم زیر یک سقف زندگی می کنند اما رؤیاها و آرزوهایشان فرسنگ ها با هم فاصله دارد. فیلم سینمایی آفتاب، لبه های بام وارد عرصه نمایش خانگی شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: فاطمه زن میان سالی است که به همراه مادر و دختر جوانش زندگی می کند. آنها اگرچه با هم زیر یک سقف زندگی می کنند اما رؤیاها و آرزوهایشان فرسنگ ها با هم فاصله دارد.

آفتاب، لبه های بام فیلمی اجتماعی است که در سال 1391 تولید شده است. کارگردان این فیلم علی صداقت کریمی است که فعالیت هنری خود را از سال 1375 با نویسندگی و کارگردانی تئاتر شروع کرد. نمایش مغضوبین او در هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر( بخش دانشجویی ) حائز رتبه در بخش کارگردانی شد.

علی صداقت کریمی از سال 1381 به ساخت فیلم کوتاه و مستند روی آورد و تا سال 1391 بیش از ده عنوان فیلم کوتاه ساخت که در جشنواره های داخلی و بین المللی زیادی به نمایش درآمد. او در سال 1391 نخستین فیلم بلند خود را با نام آفتاب، لبه های بام تولید کرد.  این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره شانگهای به نمایش درآمد و پس از آن در چند جشنواره خارجی دیگر به نمایش در آمد.

داستان فیلم درباره سه زن از سه نسل مختلف در یک خانواده سنتی است که با یکدیگر زندگی می کنند. اما رؤیاها و آرزوهایشان فرسنگ ها با هم فاصله دارد.

 

نویسنده فیلمنامه و کارگردان: علی صداقت کریمی

بازیگران: فرشته صدرعرفایی، مهین نظری، یاغوش عمارلو، محمود بهروزیان

تصویربردار: وحید بیوته

تدوین: حمید نجفی راد

صدابردار: احمد صالحی

صداگذاری: آرش قاسمی

تهیه کننده: سیدجواد رفائی. علی صداقت کریمی

مشخصات فیلم

مدت زمان: 94 دقیقه

سال تولید: 1391

 


 تاريخ ارسال: 1399/12/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.