پرده سینما

بزرگداشت فرهادی در جشنواره «لاس پالماس» اسپانیا

پرده سینما






 






بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم لاس پالماس در کشور اسپانیا با نمایش مجموعه‌ای منتخب از آثار اصفر فرهادی از این سینماگر ایرانی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، جشنواره بین المللی فیلم «لاس پالماس» که سالانه در این شهر واقع در جزیره گران کاناریای مجمع‌الجزایر قناری برگزار می‌شود، امسال در بخش بزرگداشت خود از اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار تقدیر می‌کند که پیش از تبدیل شدن به چهره شناخته بین المللی، در سال ۲۰۰۷ توانسته بود با فیلم «چهارشنبه سوری» جایزه بهترین فیلم این جشنواره اسپانیایی را از آن خود کند.

اصغر فرهادی قرار است در جشنواره فیلم لاس پالماس حضور یابد و با مخاطبان این رویداد سینمایی ملاقات کند؛ ضمن اینکه فیلم‌های «فروشنده»، «جدایی» و «درباره الی» از مهم‌ترین آثار فرهادی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

دو فیلم «جاده» (۱۹۵۴) ساخته «فدریکو فلینی» و «اومبرتو دی» (۱۹۶۲) از «ویتوریو دسیکا» کارگردان بزرگ ایتالیایی نیز به انتخاب اصغر فرهادی در جشنواره به روی پرده خواهند رفت.

بیستمین جشنواره بین المللی فیلم لاس پالماس از تاریخ ۹ تا ۱۸ آوریل (۲۰ تا ۲۹ فروردین) در کشور اسپانیا برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1400/1/8
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

ای جان باز هم خبری از تک پهلوان سینمای ایران و باز هم درخشش باز هم یاد آثار درخشان و باز هم طنازی مردی که تلخی ها را نمایش داد طرفدار فرهادی نیستم سبلکه ینه چاکم و خوشحال از اینکه سینمای ایران هرچه ندارد یک تک خالی دارد که آبرو بخرد باش تا باشیم . البته سه فیلم آخرش چنگی به دل نزد اما باز هم خوشحالی ام از سینمای فرهادی را کتمان نمیکنم. یا علی

0+0-

سه‌شنبه 10 فروردي 




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.