پرده سینما

نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد

پرده سینما



 








 

مسئولان جشنواره کن نشست خبری اعلام فیلم های حاضر در هفتاد و چهارمین دوره این رویداد سینمایی را یک هفته به تعویق انداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی،  دلیل ایجاد تغییر در زمان برگزاری نشست خبری هفتاد و چهارمین جشنواره کن، تعداد زیاد فیلم هایی اعلام شده که برای حضور در جشنواره ارسال شده اند و انتظار می رود امسال تعداد بیشتری فیلم بویژه در بخش رقابتی انتخاب شوند.

بر این اساس، فهرست فیلم های حاضر در جشنواره کن که پیش از این قرار بود پنج شنبه ٢٧ می (٦ تیر) در جریان یک نشست رسانه ای در پاریس اعلام شود به تاریخ سوم ژوئن (۱۳ خرداد) موکول شد.

طبق اعلام پیشین امسال فیل «آنت» ساخته فیلمساز فرانسوی «لئو کاراکس» فیلم افتتاحیه جشنواره کن خواهد بود و در کنار فیلم «بندتا» ساخته «پل ورهوفن» دو اثری هستند که بنابر اعلام «تیری فرمو» مدیر جشنواره کن حضور آن ها در بخش رقابتی قطعی شده است.

«قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی، «روز پرچم» به کارگردانی «شین پن»، «قدرت سگ» به کارگرانی «جین کمپیون»، «عزام فرانسوی» ساخته «وس اندرسون»، کمدی اسپانیایی زبان «مسابقه رسمی»به کارگردانی «ماریانو کوهن» و «گاستون دوپرات» با بازی «آنتونیو باندراس» و «پنه لوپه کروز»، «سه طبقه» از «نانی مورتی»، «سرماخوردگی پتروف» به کارگردانی «کیریل سربرنیکوف»، «مموریا» ساخته «آپیچاتپونگ ویراستاکول»، «مثلث اندوه» ساخته «روبن اوستلوند»، «پاریس، ناحیه ١٣» به کارگردانی «ژاک اودیار» کاررگردان فرانسوی، «تینان» ساخته «جولیا دوکورنو» کارگردان زن فرانسوی، «آتش» از «کلر دنی»، «جزیره برگمان» ساخته «میا هانسن-لاو» «در طول زندگی اش» ساخته «امانوئل برکو»، انیمیشن «آن فرانک کجاست» به کارگردانی «آری فولمن»، «بدترین آدم دنیا» از «یواخیم تریه»، «در یک نیمه روشن صبح» ساخته «برونو دومون» و «همه چیز خوب پیش رفت» به کارگردانی «فرانسوا اوزون» از آثار دیگر کارگردانان سرشناسی هستند که شانس زیادی برای حضور در کن ۲۰۲۱ دارند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1400/2/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.