پرده سینما

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه کن چه گفت؟

پرده سینما

 

 

 



 

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای ساخت فیلم "قهرمان" سخنان کوتاهی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینمای ایران با تشکر از دست اندرکاران جشنواره کن و هیات داوران در سخنانی کوتاه از گروهش، تهیه کننده فیلمش و خانواده اش تشکر کرد و گفت: از دخترم (سارینا) مخصوصا تشکر می کنم که ترغیب ام کرد که این داستان را بسازم.

این کارگردان برگزیده اسکار همچنین خاطرنشان کرد: الان که اینجا ایستاده ام به یاد 36 سال قبل افتادم که یک بچه 13 ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم. 36 سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری نکردم و باهمه محدودیت ها، مشکلات و فشارها و گرفتارهای که می توانست من را از این مسیر که داشتم منصرف بکند و این فیلم ها را نسازم و شما هم نبینید اما به امید اینکه با هر فیلمی که می سازم ، یک پرسش  از شرایط تلخ اجتماعی که اطرافم هست را با تماشاگر ها به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آنها به یک راه حل برسم؛ باز ادامه دادم.

اصغر فرهادی در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود همه مشکلات ادامه بدهم چون ایمان دارم یکی از راه های نجات کشورم، آگاهی بخشی است. 

«قهرمان» جایزه بزرگ هیات داوران را به صورت مشترک با فیلم «کوپه شماره 6» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» از فنلاند دریافت کرد.


 تاريخ ارسال: 1400/4/27
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

یکی از راه های نجات کشورم آگاهی بخشی است چقدر سخن پخته و به دل نشین اقای حاتمی کیا یاد بگیرد و درجا نزند او در حال خروج از سینماست اما فاتح دلها کن را هم فتح کرد چند قدم دیگر جایزه های دیگری را هم دشت میکند و این همه عاشقی و سهم ما از سینماست * سینمایی که حالا قهرمان دارد-یا علی

1+0-

يكشنبه 27 تير 1400




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.