پرده سینما

«جیمز باند» منجی گیشه بین‌الملل می‌شود

پرده سینما

 

 


 

 

 

تهران- ایرنا- فیلم «زمانی برای مردن نیست» با فروش تخمینی ۹۰ میلیون دلار در بازارهای جهانی، منجی پساکرونایی گیشه بین‌الملل می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، براساس پیش‌بینی‌ها قسمت جدید مجموعه جاسوسی جیمز باند با عنوان زمانی برای مردن نیست این آخر هفته رونق را برای گیشه بین‌الملل به ارمغان آورده و دستکم ۹۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد. این فیلم مورد انتظار از امروز (چهارشنبه، ۷ مهر) در ۵۰ بازار بین‌المللی از جمله انگلیس اکران خواهد شد.

بیست و پنجمین قسمت از مجموعه جیمز باند پیش از ۸ اکتبر (۱۶ مهر) که موعد اکران آن در سینماهای آمریکای شمالی است، در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) در کره روی پرده می‌رود، ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) در کشورهای برزیل، آلمان، ایتالیا، هلند و انگلیس اکران می‌شود و اول اکتبر (۹ مهر) در ژاپن، مکزیک و اسپانیا. زمانی برای مردن نیست در یک ماه پیش رو در ۱۵ بازار سینمایی بین‌الملل از جمله فرانسه (۶ اکتبر، ۱۴ مهر)، روسیه (۷ اکتبر، ۱۵ مهر) و چین (۲۹ اکتبر،۷ آبان) نیز اکران خواهد شد.

میزان استقبال از این فیلم از حالت معمول غیرقابل پیش‌بینی‌تر است؛ فیلم‌های جیمز باند معمولا تماشاگران در رده سنی بالاتر را به سینما می‌کشانند، گروه سنی‌ای که امروزه به دلیل نگرانی از تهدید گونه‌های جدید کرونا تمایلی چندانی برای بازگشت به سینماها ندارد. همزمان محدودیت های کرونایی هنوز در بسیاری از کشورهای جهان اجرا می‌شوند و در برخی کشورها از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان بلیت خریدن و سینما رفتن منوط به ارائه گواهی واکسیناسیون است. در کشورهایی چون کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و بیشتر کشورهای آسیای شرقی، سخت‌گیری‌های کرونایی تشدید شده‌اند به این معنا که بیشتر پردیس‌های سینمایی تعطیل هستند و آنها که هنوز باز هستند تنها در بازه زمانی محدودی مجاز به فعالیت هستند.

افتتاحیه بالای ۹۰ میلیون دلاری برای فیلم زمانی برای مردن نیست قابل توجه و استثنایی است چون با وجود وضعیت فوق‌العاده ناشی از شیوع کرونا با میزان استقبال از قسمت‌های قبل تفاوت چندانی نخواهد داشت؛ اسپکتر در سال ۲۰۱۵ روی پرده رفت و در اکران افتتاحیه خود در جهان ۱۲۳ میلیون دلار فروخت و اسکای فال در سال ۲۰۱۲ اکران شد و در افتتاحیه بین‌الملل در مجموع ۱۰۹ میلیون دلار فروش کرد.

چنین فروشی همچنین یکی از بهترین شروع‌های کرونایی هالیوود در دوران شیوع کرونا خواهد بود. فیلم‌های تجاری اخیر که از طرف استودیوهای بزرگ در بازارهای بین‌المللی سینما روی پرده رفتند، با استقبال‌ متفاوت تماشاچیان روبه‌رو شدند؛ فیلم‌های بیوه سیاه و سریع و خشن ۹ به ترتیب با ۷۸ و ۶۹ میلیون دلار فروش افتتاحیه بهترین آغاز را در این حوزه داشتند و فیلم‌های شانگ چی و افسانه ده حلقه (۵۸ میلیون دلار) و تل ماسه (۳۴ میلیون دلار) پس از این دو فیلم در جایگاه سوم و چهارم ایستادند. بسیاری از فیلم‌های بزرگ هالیوودی با از دست دادن شانس اکران در چین که بزرگترین بازار سینمایی جهان است حجم بالایی از فروش خود را در سطح بین‌الملل از دست دادند. اما خوشبختانه فیلم زمانی برای مردن نیست موفق شده برای اواخر اکتبر (آبان ۱۴۰۰) در این کشور نوبت اکران بگیرد.

قسمت جدید مجموعه جیمز باند به کارگردانی کری جوجی فوکوناگا ابتدا قرار بود آوریل سال ۲۰۲۰ (فروردین- اردیبهشت ۹۹) اکران شود اما شیوع ویروس کرونا این نقشه‌ها را نقش برآب کرد و در ۱۸ ماه گذشته ۳ بار تاریخ اکران این فیلم مورد انتظار را به تعویق انداخت. ساخت این فیلم۲۵۰ میلیون دلار هزینه برده و دستکم ۱۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغ آن در جهان شده است از آن جهت سرمایه‌گذاران این فیلم یعنی ام.جی.ام و یونیورسال پیکچرز ترجیح دادن رونمایی از ماجراجویی جدید مامور ۰۰۷ را به زمانی بهتر موکول کنند که بلیت فروشی‌ها برایشان سود به همراه داشته باشد.

 

انتظارها برای تماشای فیلم زمانی برای مردن نیست خیلی بالاست چون این فیلم پنجمین و آخرین حضور دنیل کریگ ستاره انگلیسی در نقش جیمز باند است. بازیگرانی چون رامی مالک، لاشانا لینچ، لئا سیدو، آنا دو آرماس، کریستف والتز و بن ویشاو از همبازیان کریگ در این فیلم موردانتظار هستند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۳۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان چهار میلیون و ۷۸۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.


 تاريخ ارسال: 1400/7/8
کلید واژه‌ها: مانی برای مردن نیست، جیمز باند، کرونا

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.