پرده سینما

«دیوید لینچ» بازیگر فیلم «اسپیلبرگ» شد

پرده سینما


 


 

«دیوید لینچ» سینماگر مطرح سینمای آمریکا در فیلم «فبلمنز» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» نقشی را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، این نخستین همکاری میان «دوید لینچ» و «استیون اسپیلبرگ» است، دو کارگردان بزرگ سینمای آمریکاست که هر دو دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان استعدادهای سینمایی ظهور کردند.

«دیوید لینچ» متولد سال ۱۹۴۶ میلادی است که مجموعه‌ای از آثار موفق سینمایی را در کارنامه دارد. «مرد فیل‌نما» اولین موفقیت سینمایی او بود که نامزد هشت جایزه اسکار  شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه را نیز دریافت کرد.

او در اواخر دهه ۸۰ با «مارک فارست»، تهیه‌کننده معروف برای ساختن سریال تلویزیونی «توئین پیکس» قرارداد بست. این مجموعه تلویزیونی در دهه ۹۰ در شبکه ABC به نمایش درآمد و به موفق‌ترین سریال تلویزیونی دهه ۹۰ تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸  پس از حدود ۳۰ سال فصل سوم آن منتشر شد.

یکی از موفق‌ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال ۱۹۹۰ موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. در سال ۱۹۹۷ لینچ فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد و نقدهای متنوع مثبت و منفی دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۱ بود که فیلم «جاده مالهالند» به عنوان یکی از آثار ماندگار لینچ به دنیای سینما آمد. این فیلم با نقش‌آفرینی «نائومی واتس» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای لینچ به‌همراه آورد و «امپراطوری درون» نیز آخرین فیلم بلند اوست که در سال ۲۰۰۶ به سینما آمد که مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

«لینچ» پیش از این تجربه حضور در عرصه بازیگری را دارد و در تمامی قسمت‌های سریال «توئین پیکس» در نقش «گوردن کول» مامور اف‌بی‌آی بازی کرده است و در چند فیلم چون «لوئی»، «نمایش کلیولد» و «لاکی» به عنوان بازیگر میهمان حضور داشته است.

نقش «لینچ» در فیلم «فبلمنز» که هم‌اکنون در مرحله پس تولید قرار دارد رسانه‌ای نشده و داستان فیلم نیز تا حد زیادی مخفی نگه داشته شده اما گفته می‌شود این فیلم روایتی است از بزرگ‌شدن «استیون اسپیلبرگ» در آریزونا.

«میشل ویلیامز»، «ست روگن» و  «پاول دانو» از جمله دیگر بازیگران این فیلم هستند که فیلمنامه آن را «اسپیلبرگ» در کنار «تونی کوشنر» نوشته‌اند..


 تاريخ ارسال: 1400/11/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.