پرده سینما

رضا میرکریمی: آدم صریحی نیستم

پرده سینما







رضا میرکریمی می‌گوید: من آدم صریح و اهل قضاوت‌های زود نیستم و این روند در فیلم‌هایم نیز وجود دارد ،چون معتقدم برای ماندگاری یک فیلم لازم نیست از همه چیز پرده برداری شود.

به گزارش ایسنا، در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر،  فیلم سینمایی «نگهبان شب» با حضور عوامل فیلم در خانه جشنواره به نمایش در آمد و اهالی رسانه پس از چند روز از تماشای این فیلم، رضایت نسبی داشتند.

رضا میرکریمی کارگردان در ابتدا از پسرش محمدصادق که مدیرتولید فیلم بود تشکر کرد و گفت: اگر اصرار او نبود، این پروژه‌ به راه نمی‌افتاد.

میرکریمی گفت : روایت و جهان فیلم براساس تجربه شخصیت اصلی فیلم و درک او از اتفاق‌ها است و نمی‌خواستم روی شرایط دیگر جامعه زوم کنم.

او در پاسخ به اینکه چرا یک فیلم سیاسی صریح نمی سازد؟ گفت: هر کسی یک طبیعتی دارد و من هم شخصا و در فیلم‌هایم آدم صریح و زود قضاوت کنی نیستم ولی حتما نظر و دیدگاه دارم و فکر می‌کنم برای ماندگاری لازم نیست از همه چیز پرده‌برداری شود. شاید در فیلم‌های دیگر اینکار را بکنم ولی اینجا چنین چیزی ایجاب نمی‌کرد.

او درباره ایده این فیلم هم گفت: شخصیت و قصه‌ای که خلق می‌شود به شدت واقعی است و اصلا مشکلم با برخی فیلمسازان است که به شخصیت، اختیاری نمی‌دهند. من برای شخصیت‌های فیلم احترام قائلم.

کارگردان نگهبان شب درباره روند انتخاب بازیگر اصلی فیلم خاطرنشان کرد : من در سفرهای کاری با علاقه‌مندان به بازیگری زیادی مواجه می‌شوم و معمولا قول می‌دهم که پیگیر باشم‌. برای این فیلم هم چون با کرونا مواجه شدیم ، سایتی طراحی شد که در مدت دو روز ترکید و بیش از ۱۳ هزار نفر فیلم فرستادند. پس از بررسی‌هایی به جمع هزار نفری رسیدیم که دیگر خودم بررسی کردم تا به یک جمع ۵۰۰ نفری رسیدیم و از آنجا حضوری بررسی می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد : تورج الوند در همه مراحل بالا می‌آمد و برای نقش دایی هم اگرچه آقای اصانلو را به واسطه همشهری بودن می‌شناختم اما هیچ گاه جدی فکر نکرده بودم در صورتی که ایشان از سرآمدان تئاتر زنجان هستند و فروتنانه از خودشان فیلم گرفتند و من بعد از دیدن آن ویدیو ، شک نداشتم که ایشان بهترین انتخاب است.

او گفت: محسن کیایی برای فیلم من یک نعمت بود.‌ بازی او را در سریال «هم گناه» برادرش دیده بودم و خیلی دوست داشتم که یک تلاقی مشترک کاری پیش آید. او ریسک بزرگی کرد که حاضر به بازی در مقابل نابازیگر شد.

محسن کیایی هم بیان کرد: در کارنامه هر بازیگری کار کردن مثل آقای میرکریمی باعث افتخار است و خیلی چیزها یاد گرفتم.‌ بازیگرانی که در این فیلم هستند همه بازیگرند، مثلا تورج الوند بازی داشته قبلا ولی جلوی این دوربین برای اولین بار به این شکل دیده شد و امیدوارم اشتباه نشود که اینها آماتور نیستند. دقیقا همین موضوع برایم چالش بود که در مقابل بازیگران بکر، گل‌درشت نباشم. خوشحالم که وقتی در این سالن نشستم و فیلم را دیدم مجبور نبودم خودم را در درز صندلی فرو کنم.

لاله مرزبان از بازی در فیلمی به کارگردانی میرکریمی ابراز خوشحالی کرد و این اتفاق را فرصتی خوب برای هر بازیگری دانست.

تورج الوند هم گفت: من بارها تست دادم تا با خود آقای میرکریمی و با یک شیوه درخشان تست‌گیری از طرف ایشان روبرو شدم. از اعتماد ایشان ممنونم و در همان زمان تست ، می‌دانستم بهترین کار خودم را انجام میدهم.

میرکریمی در بخشی دیگر از نشست این فیلم به ویشکا آسایش اشاره کرد و گفت: ایشان کاملا افتخاری حضور داشتند و اتفاق خوبی شد که سبب آشنایی من با ایشان از جهت ریزه‌کاری ها و دقت زیادشان شد.

 

کارگردان« نگهبان شب » درباره حضور کوتاه  کیومرث پوراحمد در فیلم گفت: این نقش کوتاه را ابتدا قرار بود، کس دیگری بازی کند اما وقتی جلوی دوربین رفت، احساس کردم درنمی آید . همون صبح که این اتفاق افتاد  چون با پوراحمد رفاقت دارم به او زنگ زدم، با اینکه صبح‌ها همیشه دیر بیدار می‌شود از شانس خوب ما وقتی زنگ زدم بیدار بود و قبول کرد که بیاید و یک ساعت بعد سر صحنه بود.

رضا میرکریمی درباره حضور کودکان هم گفت: از آنجا که خودم دو نوه دارم شاید بیشتر از قبل درگیر دنیای بچه ها در فیلم‌ها شوم چون یک نوه هم بزودی می آید.


 تاريخ ارسال: 1400/11/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.