پرده سینما

گلدن گلوب ۲۰۰ رأی از منتقدان خارجی می‌گیرد

پرده سینما



 

 

 

 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در راستای افزایش تنوع رای‌دهندگان در جوایز گلدن گلوب، میزبان ۲۰۰ رأی از اعضای فدراسیون بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز سالانه گلدن گلوب است در واکنش به انتقاداتی که در چند دوره اخیر به اوج خود رسیده و در جهت افزایش تنوع و گسترش جغرافیایی آرای این جوایز سینمایی، ۲۰۰ نفر از اعضای فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را برای رای دادن (نه عضویت) در جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۳ دعوت کرده است.

اعضای فدراسیون بین‌المللی منتقدان برخلاف ۱۰۱ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که در آمریکا مستقر هستند، باید خارج از آمریکا زندگی کنند و برای رسانه های غیرآمریکایی کار کنند. این افراد می‌توانند برای دوره‌های دیگر نیز مشروط به تایید سالانه، در رای‌گیری انتخاب برندگان جوایز گلدن گلوب شرکت‌کنند.

فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) با ارسال ایمیلی به تمامی اعضای کامل خود در بیش از ۲۵ کشور از آنها خواسته در صورت تمایل برای کسب کرسی رای‌دهی در جوایز گلدن گلوب درخواست دهند.

«ریتا دی سانتو» نایب رئیس فیپرشی در این باره گرفت: تعداد کرسی‌های رای گیری اختصاص داده شده به اعضای فیپرشی هنوز مشخص نشده است، اما انتظار می رود بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ عدد باشد و پیش بینی می شود که بیشترین جذب در میان اعضای کشورهایی مانند مراکش، الجزایر و تونس باشد.

جوایز گلدن گلوب در دوره ۲۰۲۲ به شدت تحریم شد و شبکه NBC پخش کننده تلویزیونی این رویداد نیز به دلیل حواشی پیرامون عدم تنوع در میان اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از پخش این مراسم امتناع کرد.

این نهاد سینمایی و رسانه‌ای پس از افزایش انتقادها دست به اصلاحاتی زد و ۲۱ عضو جدید که ۲۹ درصد از آن خبرنگاران سیاه پوست بودند را به جمع خود اضافه کرد.

پیش از این حتی یک روزنامه‌نگار سیاهپوست نیز جزو اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نبود.


 تاريخ ارسال: 1401/4/20
کلید واژه‌ها: جوایز گلدن گلوب، گلدن گلاب، فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی)

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.