پرده سینما

معرفی نامزدهای آسیاپاسیفیک؛ «شب، داخلی، دیوار» در فهرست نامزدها

پرده سینما

 


 

 

 

 

جوایز آسیا پاسیفیک فهرست نامزدهای ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد و از ایران فیلم «شب، داخلی، دیوار» در ۲ بخش و یک مستند را در میان نامزدهایش جای داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پانزدهمین دوره جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک فهرست نامزدهایش را اعلام کرد.

در این میان فیلم «پیش از حالا و بعد» که با نام «نانا» نیز شناخته می‌شود ساخته کامیلا آندینی با نامزدی در چهار بخش پیشتاز نامزدی این جوایز شد. داستان این فیلم درباره خاطرات فرار یک نجیب‌زاده زن از پاکسازی توسط کمونیست‌هاست. «شاعر» ساخته دارژان اومیربایف از قزاقستان، «این چیزی است که به خاطر دارم» ساخته آکتان آریم کوبات از قرقیزستان و فیلم «وقتی امواج رفتند» ساخته لاو دیاز از فیلیپین دیگر فیلم‌هایی هستند که با نامزدی در ۳ بخش بیشترین توجه را کسب کرده‌اند.

در بخش بهترین فیلمنامه وحید جلیلوند برای نوشتن فیلمنامه «شب، داخلی، دیوار» نامزد شده است و در بخش بهترین بازیگری نیز نوید محمدزاده برای بازی در همین فیلم از نامزدهای امسال است.

در بخش بهترین فیلم مستند نیز، فیلم «دختران نجار- دونوازی برای یک رویا» ساخته آزاده بیزارگیتی محصول ایران و چک درباره ۲ دختر نجار از نامزدهای این بخش است.

کامیلا آندینی برای «پیش از حالا و بعد»، شین سو وون برای «اوماجو»، دیوی چو برای «بازگشت به سئول»، عامر فخرالدین برای «غریبه» و لاو دیاز برای «وقتی امواج رفتند» نامزد دریافت جایزه در بخش بهترین کارگردانی شده‌اند.

این جوایز که دربرگیرنده ۷۸ کشور است که در حوزه آسیا اقیانوسیه جای دارند ۱۱ نوامبر برندگان خود را انتخاب می‌کند.


 تاريخ ارسال: 1401/7/21
کلید واژه‌ها: نامزدهای آسیاپاسیفیک؛ شب، داخلی، دیوار، شب داخلی دیوار، فیلم شب داخلی دیوار، وحید جلیلوند

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.