پرده سینما

باز لورمن در جشنواره کمرایمیج جایزه گرفت

پرده سینما



 

 

 

باز لورمن سازنده «الویس» در جشنواره کمرایمیج جایزه گرفت

 

جشنواره کمرایمیج ۲۰۲۲ از بازلورمن فیلمساز استرالیایی تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، باز لورمن سازنده «الویس» همراه مندی واکر فیلمبردار با تشویق ایستاده حضار در جشنواره فیلم کمرایمیج لهستان تجلیل شدند.

در این مراسم که پس از نمایش فیلم «الویس» انجام شد، لورمن جایزه ویژه جشنواره را به عنوان کارگردان برجسته دریافت کرد.

این فیلمساز در سخنانش به این اشاره کرد که تاکید وی این بود که اگر فیلم «الویس» مستقیم راهی سرویس استریم شود آن را نخواهد ساخت و اظهار کرد: من فیلم سینمایی برای سینما می‌سازم.

واکر هم از روند کار با لورمن سخن گفت و اینکه فرآیند برنامه‌ریزی او کاملاً دقیق است و همه چیز از نظر فیلمبرداری از قبل تعیین شده است. وی افزود: لورمن همه ما را درگیر هر سکانس می‌کند و درباره اینکه می‌خواهیم مخاطب این لحظه را چگونه تجربه کند، کنکاش می‌کنیم.

وی درباره دقت فیلمبرداری در فیلم «الویس» هم گفت همه تلاش این بود که به سال ۱۹۶۸ بازگردند و برای افرادی که اجراهای این خواننده را ندیده‌اند، همان زوایای دوربین و نور، باز تولید شده است.

این فیلمبردار افزود: باز لورمن فیلمی ساخت که هم پدر و مادر من آن را دوست دارند وهم مخاطبانی در نسل جدید یافته است و این همان ترکیبی است که به دنبالش بودیم؛ تلاش برای تبدیل کردن آرشیو به چیزی که برای همه جذاب باشد.

باز لورمن هم در ادامه یادآوری کرد که «الویس» ۲۸۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده و پرفروش‌ترین فیلم سال است که دنباله یا فرانچایز فیلم دیگری نیست.

سی‌امین دوره جشنواره کمرایمیج لهستان در تجلیل از هنر فیلمبرداری از ۱۲ تا ۱۹ نوامبر (۲۱ تا ۲۸ آبان) برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1401/8/26
کلید واژه‌ها: باز لورمن، فیلم سینمایی الویس، جشنواره فیلم کمرایمیج لهستان

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.