پرده سینما

سینماها به استقبال ماه رمضان می‌روند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز اکران اذان تا اذان

 

سینماهای تهران با مجموعهای از فیلمهای جدی و کمدی به استقبال ماه مبارک رمضان میرود. نمایش عمومی پنج فیلم سینمایی چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان، افراطی‌ها به کارگردانی جهانگیر جهانگیری، ناسپاس ساخته حسن هدایت، مقلد شیطان به کارگردانی افشین صادقی و پسر آدم دختر حوا ساخته رامبد جوان در ماه رمضان ادامه خواهد داشت، البته در هفته اول و دوم این ماه تعدادی از این فیلم​​ها تغییر کرده و آثار دیگری جایگزین آن​​ها خواهد شد.

 

به گرارش خبر آنلاین پسر آدم دختر حوا تاکنون در سینماهای تهران 500 میلیون تومان فروش داشته و فروش شهرستان​​های آن به 300 میلیون تومان رسیده است. این فیلم سینمایی که داستانی کمدی دارد ماجرای دو وکیل است که مجبورند در یک دفتر مشترک با هم کار کنند. مهناز افشار، حامد کمیلی، لیلا اوتادی، شیلا خداداد و رامبد جوان بازیگران این فیلم هستند و فیلمنامه آن را محمدرضا احمدی پیشکوهی و سعید حاجی‌میری نوشته‌اند. پسر آدم دختر حوا دومین فیلم سینمایی جوان بعد از اسپاگتی در هشت دقیقه است که سال 1384 به نمایش عمومی در آمد.

چهل سالگی دیگر فیلمی است که این روزها در سینماهای تهران در سرگروه آزادی به نمایش درآمده است. فیلم رئیسیان تاکنون با استقبال قابل توجهی از سوی تماشاگران مواجه شده و فروش آن به 376 میلیون تومان رسیده است. علیرضا رئیسیان این فیلم را براساس فیلمنامهای از علیرضا رستگاری ساخته؛ فیلمنامهای که رستگاری آن را با اقتباسی از کتاب چهل سالگی ناهید طباطبایی نوشته است. این فیلم داستان تحولات زندگی زنی با بازی لیلا حاتمی در آستانه 40 سالگی است. عزت‌الله انتظامی، لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن بازیگران این فیلم هستند. تصور میشود اکران این فیلم سینمایی در سرگروه آزادی تا پایان ماه مبارک رمضان و آغاز اکران عید فطر ادامه داشته باشد، بعد از این مقطع فاصله به کارگردانی کامران قدکچیان جایگزین فیلم رئیسیان میشود.

فیلم تاریخی ناسپاس دیگر کاری است که این روزها در سینماهای تهران روی پرده است. این فیلم تاکنون 21 میلیون و 700 هزار تومان فروش کرده است. از هفته آینده فرهنگسرای بهمن نیز به سالنهای نمایش دهنده این فیلم اضافه میشود. فیلمنامه ناسپاس داستانی کلاسیک متعلق به دوران حضرت موسی(ع) است. فیلم داستان جوان یهودی است که کشته میشود و پس از کشمکشهای بسیار کار داوری به حضرت موسی(ع) میرسد. الناز شاکردوست، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخشاهی، محمدعلی ساربان، مجید عبدالعظمی، مجید واشقانی، خسرو دستگیر، بابک والی، زویا خلیلآذر، علی فرود، آویشن بیکایی، مونا بیگی، سیروس صابر و لاله کریمی بازیگران این فیلم هستند.

مقلد شیطان در حالی از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده رفته که از سه سال قبل آماده نمایش عمومی بود، اما اشکالاتی که از سوی اداره کل نظارت و ارزشیابی به این فیلم وارد شد، امکان نمایش را در این سه سال از آن گرفت. فیلم صادقی با ذکر این جمله که نمایش آن برای افراد زیر 13 سال ممنوع است، اکران شده است. این فیلم در هفته گذشته به فروش 11 میلیون تومان دست پیدا کرد. مقلد شیطان داستان تبهکاری به نام جمشید سیف است که با دقت و حوصله از سوژههای خود عکس و مدارکی را تهیه میکند. مدیر بازرگانی یک شرکت آخرین سوژه اوست. اما در این میان یک افسر پلیس جوان نسبت به اعمال خلاف قانون مدیر بازرگانی مشکوک میشود. جمشید سیف قصد دارد پلیس جوان را نیز به همان شیوه در اختیار بگیرد و ... کامبیز دیرباز، اصغر همت، شقایق فراهانی و سیروس ابراهیمزاده بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم صادقی در گروه سینمایی قدس روی پرده است.

 

افراطیها در تلاش است تا در هفته چهارم اکران، فروش خود را به نیم میلیارد تومان برساند. در افراطی‌ها اکبر عبدی، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی، حدیث فولادوند، شاهرخ استخری و رزیتا حفیظ ، شاهرخ نورمحمدی و الهام ناظمی بازی میکنند. طرح اولیه فیلمنامه افراطی‌ها متعلق به جهانگیر جهانگیری است و سیروس رنجبر فیلمنامه آن‌ را نوشته است. داستان فیلم درباره جوانی است که به تازگی از زندان آزاد شده، او وارد شهری می‌شود که مدتها از آن دور بوده است.

 

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح اکران اذان تا اذان نیز در تمامی پردیسهای سینمایی (به جز سینما ازادی) و تعدادی از سالنهای سینما از جمله سینما ماندانا اجرا خواهد شد.

هدایت فیلم همزمان با آغاز طرح اذان تا اذان فیلمهای تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی را در پردیس سینمایی ملت، ازدواج در وقت اضافه به کارگردانی سعید سهیلی را در پردیس آزادی و آل ساخته بهرام بهرامیان را اکران میکند. همچنین پردیس سینمایی زندگی نیز به زودی به سالن‌های نمایش دهنده این آثار اضافه میشود.

صبح روز هفتم به کارگردانی مسعود اطیابی نیز از هفته آینده در گروه سینمایی آزاد اکران خواهد شد. این فیلم داستان جوانی به نام سیروس است که به تازگی از زندان آزاد و در مسافرخانهای ساکن شده است. مسافرخانه، آدم‌هایش و اتفاق‌های عجیب بیرون و داخل، محمل سفر درونی شخصیت اصلی است.  علی اوسیوند، رویا میرعلمی، خسرو فرخزادی، داریوش اسدزاده، کیومرث ملک‌مطیعی، محمد پورستار، حشمت آرمیده، مهدی درخشان، عطیه غبیشاوی، سیامک اشعریون، مریم یاوری، آرزو پوروصال و کیانوش گرامی بازیگران صبح روز هفتم هستند.

یک اشتباه کوچولو به کارگردانی محسن دامادی نیز به زودی در گروه سینمایی آفریقا اکران خواهد شد. این فیلم که نخستین ساخته سینمایی دامادی محسوب میشود، کمدی خانوادگی و داستان دو خانواده از دو طبقه اجتماعی است و امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، شیلا خداداد، مریلا زارعی و نادر سلیمانی در آن بازی میکنند.

 

سینما آزادی امسال در طرح «اذان تا اذان» شركت نمی‌كند

 

 

رضا سعیدی‌‌پور در گفت‌وگو با فارس گفت: ما قصد داشتیم مثل سال گذشته در طرح «اذان تا اذان» شركت كنیم ولی با توجه به صحبت آقای امیریان‌فرد، سرپرست معاونت امور سینمایی حوزه هنری كه در سایت سوره سینما (سایت متعلق به معاونت سینمایی حوزه هنری) مبنی بر شركت نكردن سینماهای حوزه هنری در این طرح منتشر شد، بر ما هم واجب شد كه تبعیت كنیم.  وی در ادامه افزود: بنابراین پردیس آزادی امسال در طرح «اذان تا اذان» شركت نخواهد كرد.

امروز حمید امیریان‌فرد سرپرست معاونت امور سینمایی حوزه هنری از عدم شركت سینماهای تحت پوشش حوزه هنری در طرح «اذان تا اذان» خبر داده بود. به گفته وی سینماهای حوزه هنری در تهران از جمله پردیس آزادی، استقلال، بهمن، سپیده، شاهد و نیز مجموعه سینماهای حوزه هنری در مراكز استان‌ها و سایر شهرهای كشور طبق برنامه قبلی خود مبادرت به نمایش فیلم كرده و برنامه جدیدی برای مشاركت در طرح «اذان تا اذان» ندارد.

 


 تاريخ ارسال: 1389/5/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.