پرده سینما

اولین فیلمبرداری سیاه‌وسفید آیمکس؛ «اوپنهایمر» کریستوفر نولان یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال آینده است

پرده سینما


 

 


 

کریستوفر نولان چالش بازآفرینی اولین انفجار هسته‌ای بدون استفاده از جلوه‌های تصویری کامپیوتری را در فیلمش عظیم خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان در مصاحبه با توتال فاش کرد که اولین انفجار هسته‌ای تاریخ را بدون استفاده از جلوه‌های کامپیوتری در فیلمش «اوپنهایمر» بازسازی کرده است.

در حالی که «اوپنهایمر» یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال آینده است، کیلین مورفی در این فیلم در نقش جی رابرت اوپنهایمر، یکی از چهره‌های اصلی پروژه منهتن که به ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم منجر شد، بازی کرده است.

نولان همیشه استفاده از جلوه‌های عملی را به کامپیوتری ترجیح داده و حتی یک بوئینگ ۷۴۷ واقعی را در فیلم «تنت» منفجر کرد؛ بنابراین جای تعجب ندارد که در هنگام فیلمبرداری این فیلم هم از انفجار واقعی استفاده کرده باشد.

وی گفت: بازسازی آزمایش ترینیتی (اولین انفجار هسته‌ای در نیومکزیکو) بدون استفاده از گرافیک کامپیوتری چالش بزرگی بود. از نمایش دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی گرفته تا خود آزمایش ترینیتی و بازآفرینی آن عظیم بود. با توجه به شرایط بسیار سخت بیرون و در آب و هوایی که برای فیلم لازم بود، چالش‌های عملی بزرگی وجود داشت.

نولان همچنین با توصیف «اوپنهایمر» به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده‌، از چالش‌های بزرگ لجستیکی نیز یاد کرد و گروه سازنده فیلم را به عنوان افرادی خارق‌العاده‌ای خواند که این پروژه را پیش بردند.

وی افزود: هنوز مدتی طول می‌کشد تا کارمان تمام شود، اما از آنچه تیمم توانسته به دست آورد، هیجان زده هستم.

هویتون هویتما فیلمبردار «بین‌ستاره‌ای»، «دانکرک» و «تنت» در «اوپنهایمر» نیز با نولان همراه است.

نولان گفت برای اولین بار فیلم آیمکس را به صورت سیاه‌و سفید فیلمبرداری کرده و این کار با همکاری کداک ممکن شده و برای اولین بار در تاریخ این کار صورت می‌گیرد.

مورفی نیز در فیلم‌های «شوالیه تاریکی»، «تلقین» و «دانکرک» با نولان همکاری کرده بود. در این فیلم امیلی بلانت در نقش همسر رابرت بازی کرده و مت دیمون، فلورانس پیو، رامی مالک، کنت برانا، رابرت داونی جونیور و گری اولدمن دیگر چهره‌های گروه بازیگری هستند.

یونیورسال پیکچرز قرار است «اوپنهایمر» را ۲۱ جولای ۲۰۲۳ در سینما اکران کند.

تریلر فیلم هم‌زمان با نمایش «آواتار: راه آب» که از پنج شنبه شروع می‌شود، به نمایش درمی‌آید.


 تاريخ ارسال: 1401/9/23
کلید واژه‌ها: فیلمبرداری سیاه‌وسفید آیمکس، فیلم اوپنهایمر، کریستوفر نولان

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.