پرده سینما

توقف پخش سریال «بشارت منجی» در لبنان

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بشارت منجیدو شبكه تلویزیونی لبنانی المنار و NBN كه سریال بشارت منجی را برای پخش در ماه رمضان خود آماده كرده بودند پس از اعتراض مقامات مسیحی این كشور آن را متوقف كردند. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار این دو شبكه اعلام كرده‌اند این سریال كه در لبنان با نام سید المسیح پخش می‌شود را با وجود اینكه تصویر شخصیت عظیم حضرت عیسی مسیح(ع) و رسالت الهی و فداكاری‌ها او را به شكل محترمانه‌ای به تصویر می‌كشد برای جلوگیری از هرگونه مسئله ویژه و تاثیر منفی متوقف كرده‌اند.

در همین حال نادر طالب‌زاده كارگردان این سریال با ابراز تاسف از جنجال به پا شده درباره این سریال در پاسخ به خبرنگار شبكه المنار در تهران، گفت: داستان این سریال جایزه اولین جشنواره دینی واتیكان را در سال 2007 به دست آورده است. اما مدیر كل امنیت عمومی لبنان با تاكید بر عدم صدور قراری مبنی بر توقف پخش این سریال گفت: توقف این سریال بر اساس موافقت اداره شبكه المنار و NBN لبنان بعد از گفت‌وگوهای صورت گرفته توسط این اداره كل بین دو شبكه المنار و NBN و مراجع دینی و سیاسی بوده است.

در همین حال مركز اطلاع‌رسانی كاتولیكی لبنان از این دو شبكه به دلیل توقف این سریال تشكر كردند و همچنین طارق متری وزیر اطلاع‌رسانی لبنان تاكید كرد: این دو شبكه نهایت همكاری خود را با توقف این سریال نشان دادند و من از آنها جهت تصمیمی كه برای مصلحت عامه لبنانی‌ها اتخاذ كرده‌اند تقدیر می‌كنم و از دیگران می‌خواهم به این جنجال پیش آمده پایان بدهند.

وی افزود: از دیروز عصر تا امروز در گفتگو با رؤسای شورای سیاست‌گذاری المنار و مدیر كل NBN بودم و از آنان شنیدم كه نمی‌خواهند به مسیحیان توهین كنند.

مركز اطلاع‌رسانی كاتولیكی سریال حضرت مسیح را دارای «مغلطه های توهین‌آمیز» دانسته است و مطران بشاره رئیس كمیته اسقف‌های مسیحی تاكید كرده است: این سریال ممكن است به فتنه طائفی و مذهبی منجر شود و مخالف میثاق ملی است و باید سریعا متوقف شود چرا كه با تعالیم انجیل‌هایی كه مورد شناسایی مسیحیان قرار دارد مخالف است.


 تاريخ ارسال: 1389/5/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>mahsa:

vaghean behtarin kar ro kardand chon in film zendegi vaghee masih nabod va in agha harchi delesh khaste bod ro dar in film be khord melat dade bod . shoma be hich onvan nemitonid in film ro ba film masaeeb masih moghayese konid

1+0-

پنجشنبه 11 شهريور 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.