پرده سینما

خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش در بهشت زهرا

پرده سینما



 

 

 

پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر (رقیه) همزمان با اذان ظهر چهارشنبه ۲۶ مهرماه به قطعه هننرمندان بهشت زهرا (س) رسید و دقایقی پس از اذان ظهر و پس از مداحی و سوگواری، مراسم خاکسپاری و تلقین برگزار شد.

برخلاف مراسم خاکسپاری آتیلا پسیانی که با ازدحام و بی‌نظمی همراه بود، برای مراسم این دو هنرمند تدارک بهتری دیده شده و محدوده قطعه هنرمندان برای جلوگیری از ورود افراد غیرمرتبط محصور شده است.

با وجود آنکه مراسم تشییع در مقابل تالار وحدت با حضور جمع زیادی از مردم همراه بود، تعداد قابل توجهی نیز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و پیش از رسیدن پیکرها، در محل حاضر بودند.

بهروز افخمی با یک دوربین حرفه‌ای فیلمبرداری در این مراسم حضور داشت و به تصویربرداری از آن پرداخت.

پیکر این دو هنرمند در بخش جدیدی از قطعه هنرمندان دفن شد.

حمید نعمت‌الله، محمد اطبایی، مجتبی میرتهماسب، بهمن فرمان‌آرا، رخشان بنی‌اعتماد، علیرضا داودنژاد، جمشید گرگین، جواد یحیوی، رضا داودنژاد، حمید پورآذری، گلاب آدینه، ارسلان امیری، علی علائی، حسن پورشیرازی، آیدا پناهنده و... از جمله هنرمندان حاضر در مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر بودند.

ساعت ۱۳ خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به پایان رسید.

کمتر از یک هفته از مراسم تشییع پیکر آتیلا پسیانی، بار دیگر جمع بزرگی از هنرمندان برای بدرقه داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر گرد هم آمدند.

 

روایت خبرنگار ایسنا از حاشیه‌های این مراسم را بخوانید:

 

- هنوز یک ساعتی تا زمان برگزاری مراسم باقی مانده بود که جمعیت در فضای مقابل تالار وحدت در رفت و آمد بودند تا در مراسم تشییع جنازه حضور داشته باشند.

در این فاصله گلچینی از ترانه‌هایی پخش شد که برای مراسم‌های وداع با عزیزان از دست رفته بارها و بارها شنیده‌ایم؛ «سلام آخر» احسان خواجه امیری، موسیقی فیلم «سنتوری»، «چرا رفتی» همایون شجریان و «روزهای بی‌قرار» علیرضا قربانی.

 

- در این مراسم نیز همچون مراسم تشییع پیکر آتیلا پسیانی، جایگاهی برای استقرار هنرمندان در نظر گرفته شده بود با این تفاوت که در این برنامه، ورود هنرمندان از در ورودی تالار وحدت انجام شد تا نظم بیشتری ایجاد شود با این حال در دقایقی، ورود عکاسان خبری با مشکلاتی همراه شد.

 

- با شروع برنامه، میکروفن مشکل داشت به طوری که حاضران در فضای باز به سختی می‌توانستند صدای سخنران‌ها را بشنوند که همین موضوع سبب اعتراض آنان شد و بعد از دقایقی، مشکل صدا حل شد.

 

- در  بخش‌هایی از برنامه، حاضران با شعار «درود بر مهرجویی» و «مرگ بر قاتلان»، و خواستار محاکمه قاتل یا قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر شدند.

 

- پیام صفا مهرجویی (فرزند داریوش مهرجویی) و برخی از سخنان سخنرانان برنامه با تشویق حاضران همراه شد.

 

- بعد از سخنان کوتاه مونا مهرجویی، جوان‌ترین دختر این هنرمند، حاضران با شعار «مونا جان تسلیت، تسلیت»، همدردی خود را با او نشان دادند.

 

- مطابق معمول خاکسپاری هنرمندان، تصاویری از داریوش مهرجویی بر دستان مردم بود که در یکی از این تصاویر از مهرجویی به عنوان فلینی ایران یاد شده بود.

 

- در فاصله میان سخنرانی سخنرانان برنامه، شعارهایی مبنی بر درخواست برای دستگیری قاتل مهرجویی و همسرش سر داده می‌شد.

 

- یکی از  حاضران برنامه که زن جوانی بود، دچار تشنج و لرزش بدن شد و مردم با آب پاشیدن به صورت او، سعی کردند به این زن کمک کنند.

 

- مراسم خاکسپاری در بخش جدیدی از قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد که در این بخش پیش‌تر مراسم سخنرانی برای خاکسپاری هنرمندانی دیگر همچون امین تارخ و کیومرث پوراحمد برپا شده بود.

 

- با وجود آنکه در ابتدا جمعیت حاضر در قطعه هنرمندان با همراهی ستاد مراسم تشییع و خاکسپاری از ورود به محدوده اطراف مزار خودداری کردند اما از نیمه‌های مراسم از حصار محوطه رد شده و خود را به کنار مزار رساندند تا از فاصله‌ای نزدیک‌تر عکس و فیلم بردارند.

 

- پس از پایان خاکسپاری و خواندن دعا، خانواده مهرجویی از جمله دخترش مونا به سختی از محوطه بیرون برده شدند ولی مردم همچنان به دنبال چهره‌های هنری بودند.


 تاريخ ارسال: 1402/7/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.