پرده سینما

قاتل مهرجویی و همسرش شناسایی شد/ پلیس در کمتر از یک هفته به وعده‌اش عمل کرد

پرده سینما



 

 

 

شناسایی قاتل مهرجویی و همسرش در کمتر از یک هفته/ پلیس چگونه به وعده‌اش عمل کرد؟

 

شامگاه ۲۲ مهرماه خبری هولناک جامعه هنری کشور را تحت تاثیر قرار دارد؛ قتل داریوش مهرجویی و همسرش با ضربات چاقو در ویلای شخصی شان در کرج به سرعت در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور بازتاب یافت و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد.

 

ر همان ساعات اولیه شیطنت های برای به انحراف کشاندن پرونده و یا حتی نسبت دادن قتل به اتباع مطرح شد اما ورود به موقع پلیس و مسوولان به موضوع مانع از دامن زدن به شایعات شد.

 

در ماموریت دستگیری قاتل یا قاتلان این هنرمند برای نخستین بار از سگ‌های ویژه کشف قتل استفاده شد تا رد زنی‌هایی را بر اساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کنند.

 

بازجویی ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است. به زودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

 

 

 

ایرنا - از ساعات اولیه وقوع حادثه تیم های جست و جو و کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با حضور در محل حادثه به بررسی صحنه قتل، سناریو قاتل یا قاتلان احتمالی و یافتن سرنج ها همت گماشتند و حتی از طریق سگ های آموزش دیده ردخون مقتولان را نیز دنبال کردند.

هرچند در همان ساعات اولیه شیطنت های برای به انحراف کشاندن پرونده و یا حتی نسبت دادن قتل به اتباع مطرح شد اما ورود به موقع پلیس و مسوولان به موضوع مانع از دامن زدن به شایعات شد. حتی دادستانی تهران به برخی رسانه ها در این زمینه هشدار داد.

در همان روز نخست پلیس بیانیه ای درباره تحقیقات صورت گرفته برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد که در آن تاکید شده بود چهار مظنون شناسایی و دو نفر دستگیر شده اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

داریوش مهرجویی و همسرش در تاریخ ۲۲ مهر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. بر اساس اعلام سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته موجود نبوده است، دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده و دوربین‌هایی که منتج به این مجموعه می‌شده است، توسط کارآگاهان تخلیه شده است.

در ماموریت دستگیری قاتل یا قاتلان این هنرمند برای نخستین بار از سگ‌های ویژه کشف قتل استفاده شد تا رد زنی‌هایی را بر اساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کنند. همچنین بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته است.

در کنار آن روسای قوای سه گانه نیز در پیام های جداگانه ای بر شناسایی هرچه سریعتر قاتلان تاکید کردند تا فضای امنیت خاطر بر افکار عمومی گسترانده شود.

سرانجام صبح روز پنجشنبه - ۲۷ مهر - سردار "سعید منتظر المهدی" سخنگوی پلیس اعلام کرد: دقایقی پیش قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود، پس از انجام اقدامات فنی، شناسایی و اتهام وی به قطعیت رسید.

وی افزود: بازجویی ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است. به زودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1402/7/27
کلید واژه‌ها: قاتل مهرجویی و همسرش پیدا شد

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.