پرده سینما

گروه هما روستا برای کمک به زلزله زدگان نمایشنامه خواندند

پرده سینما







 

 

 

جلسات نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران خانه تئاتر در حمایت از مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی همچنان با استقبال هنرمندان و مردم روبرو است و تا چهارشنبه شب ادامه خواهد داشت.

نمایشنامه خوانی گروه هما روستا به نفع زلزله زدگانبه گزارش سایت پرده سینما این مراسم که چند روزی است در فرهنگسرای اندیشه واقع در ظلع جنوب غربی پل سیدخندان برگزار می شود با حضور تعداد کثیری از اهالی فرهنگ و هنر و همچنین مردم رونق چشمگیری گرفته است.

عصر 20 آذرماه در ادامه این جلسات نمایشنامه آناکارنینا نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی هما روستا و با نقش خوانی ترانه علیدوستی، اشکان خطیبی، حسن معجونی، نگار عابدی، شبنم فرشادجو، ستاره پسیانی، هومن کیائی، رضا بهبودی، محمد چرمشیر و غیره نقش خوانی شد.

دستیاری هما روستا در این جلسه نمایشنامه خوانی را نورالدین حیدری ماهر بر عهده داشت و مارتین شمعون پور اجرای موسیقی و افکت این نمایشنامه خوانی را بر عهده داشت.

شدت استقبال هنرمندان و مردم از این نمایشنامه خوانی به حدی بود که نه تنها سالن اصلی فرهنگسرای اندیشه مملو از جمعیت گردیده بود بلکه بالکن این سالن نیز ظرفیتش تکمیل شده بود و بسیاری به ناچار ایستاده به تماشای این نمایشنامه خوانی پرداختند.

در این جلسه تعداد کثیری از هنرمندان سرشناس تئاتر و تلویزیون کشور از جمله: بهزاد فراهانی، فرزانه نشاط خواه، خسرو احمدی و غیره حضور داشتند و قبل از آغاز مراسم به بلیط فروشی به نفع زلزله زدگان آذربایجان پرداختند.

در این برنامه هما روستا، پس از اجرای این نمایشنامه در میان تشویق حاضران روی صحنه آمد و تنها به بیان یک جمله اکتفا کرد: «این نمایشنامه زیبا را مدیون محمد چرمشیر هستم.»

نمایشنامه خوانی گروه هما روستا به نفع زلزله زدگانهمچنین بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر که این برنامه‌ها به همت آن‌ها برگزار می‌شود، با تقدیر از گروه اجرایی این نمایشنامه گفت: 52 سال در رادیو کار کردم و زیباترین قصه‌ها را انتخاب می‌کردیم اما سوگند می‌خورم این متن یکی از بهترین کارهایی بود که شنیدم.

او با گرامیداشت یاد و خاطره حمید سمندریان اضافه کرد: امشب یادگار استاد بزرگ تئاتر ایران برای ما نمایشنامه‌خوانی کرد. بانویی که خود هنرمند بزرگی است.

فراهانی اضافه کرد: همه ما شاگردان حمید سمندریان هستیم و روان او در تمام لحظات بر ما جاری است. منت‌دار روح بزرگی هستیم که آزادزیستن و اندیشیدن را به ما آموخت، به ما یاد داد که در کار هنری از کیان خود دفاع کنیم، هرگز دروغ نگوییم و همواره راستگو باشیم.

بهزاد فراهانی همچنان یادآور شد این جلسات نمایشنامه خوانی تا چهارشنبه شب ادامه خواهد داشت و همچنین کتاب های اهدایی انتشارات قطره تا سقف 50 درصد تخفیف برای علاقمندان در اختیار آن ها گذاشته می شود.

بنا به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما امشب گروه سعید پورصمیمی و فردا شب نیز گروه بهزاد فراهانی به اجرای نمایشنامه خوانی در این محل خواهند پرداخت.

 

در همین رابطه ببینید:

عکسهای الهام عبدلی از نمایشنامه خوانی هنرمندان سینما و تئاتر برای کمک به زلزله زدگان -3


 تاريخ ارسال: 1391/9/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.