پرده سینما

پارسایی رمان «دا» را به صحنه می‌ برد

پرده سینما






 

 

 

حسین پارسایی با نگارش مهرداد رایانی مخصوص به سراغ رمان ماندگار دا و رخدادها و شخصیت‌هایش رفته و قرار است آن را به صحنه تئاتر بیاورد.

 

حسین پارساییبه گزارش فارس، حسین پارسایی کارگردان تئاتر که در کارنامه خود بیشتر به آثار مذهبی پرداخته و چندی پیش نمایش سردار مهر و ماه را در تالار وحدت به صحنه برده است،‌ قصد دارد یک رئال اجتماعی را به صحنه ببرد.

حسین پارسایی در در گفت‌وگو با فارس در این رابطه اظهار داشت: نمایش شهسواران را چه شد؟ نوشته مهرداد رایانی مخصوص است که از 24 شهریور ماه به مدت یک ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می‌رود.این نمایش موضوعی اجتماعی دارد که بر اساس چند مستند دفاع مقدس به ویژه شخصیت اصلی رمان دا و تنی چند از رخدادها و شخصیت‌های آن است؛ در واقع نویسنده شهسواران را چه شد؟ از شخصیت‌های اصلی رمان دا و تنی چند از شخصیت‌های واقعی و مستند خرمشهر بهره گرفته است.

کارگردان سردار مهر و ماه تصریح کرد: در حال حاضر این اثر آخرین مراحل پیش‌تولید را طی می‌کند و در آن بازیگران سرشناس تئاتر حضور پیدا خواهند کرد.

پارسایی در بیان خلاصه داستان نمایش شهسواران را چه شد؟ گفت: زینب زمانی یکی از بازماندگان جنگ تحمیلی در خرمشهر که خاطرات او بارها به چاپ رسیده است و مقاومت و پایداری او زبان زد است، اشیا و اسناد موزه‌ای قابل توجهی دارد. او در تلاش است که در بین حفار‌ی‌ها و ساخت‌و‌سازهای عظیم واحدهای تجاری که در خرمشهر در حال وقوع است، یک موزه کوچک جنگ برای ثبت و ضبط خاطرات عظیم جنگ و دسترسی آن به آیندگان احداث کند که ناگهان خبر می‌رسد در یکی از میادین که در گذشته منطقه مهم دفاعی بوده است و اکنون در حال حفاری برای احداث یک مجتمع بزرگ تجاری است تعدادی پلاک و بقایای اجساد مربوط به سقوط خرمشهر کشف شده است....

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است چند نهاد فرهنگی نیز از این نمایش حمایت کنند.


 تاريخ ارسال: 1392/3/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.