پرده سینما

حسین ریاحی کارگردان نمایش «جشن سالگرد»: مخاطبان ما فهیم هستند

پرده سینما









نمایش کمدی موزیکال جشن سالگرد به نویسندگی و کارگردانی حسین ریاحی مدتی است که در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شفق روی صحنه رفته است، به همین بهانه خبرنگار سایت پرده سینما گفت گوی کوتاهی را با کارگردان این نمایش انجام داده است.

 

نمایش جشن سالگردریاحی در گفت و با خبرنگار سایت پرده سینما گفت: این کار در مقام کارگردان دهمین کار من بود و اولین کارم در سال 82 با نام بازیگر ناتمام بوده و کاری که پیش از این تئاتر نیز انجام داده ام کمال آبادی ها نام داشت.

ریاحی در خصوص فعالیت همیشگی در حوزه کار کمدی گفت: من سابقه ام تنها به کار کمدی معطوف نمی شود و درام ترین کار را با عنوان فیلم خانوادگی نوشته خانم مژگان فرح آور مقدم به همراه کارگردانی یکی از نمایشنامه های استاد اکبر رادی و چند نمایش مذهبی را نیز انجام داده ام.

ریاحی در خصوص فعالیت در حوزه تئاتر دولتی نیز گفت: من هم با دولتی ها کار کردم و هم تئاتر آزاد کار کردم و دستیار اصغر سمسارزاده و مجید جعفری و غیره بودم و کارهای دولتی من نیز نمایش های مذهبی ام بوده که در فرهنگسرای سرو و ابن سینا اجرا رفته است.

ریاحی در خصوص بخش تهیه و تولید این نمایش نیز گفت: سرمایه گذاری این کار بر عهده بنده و امیرحسین مرادی است و ما هیچ کمکی از مرکز هنرهای نمایشی نگرفتیم چون سبک کارهای ما کمدی است و آن ها ترجیح می دهند بیشتر به مقوله نمایش های تئاتر شهر بپردازند.

ریاحی با اشاره به وضعیت تئاتر آزاد در کشور گفت: حتی جای انجمن تئاتر آزاد ایران را شهرداری گرفت و جلسات ما اکنون در سینما قیام که سینمای متعلق به آقای مجید جعفری است انجام می شود و همه مسئولیت ها نیز بر دوش ایشان است.

وی هچنین در خصوص استقبال مخاطبان از این نمایش نیز گفت: مخاطبان ما فهیم هستند و من هر شب اعلام می کنم همه کارها را ببیند و ماراتن کارهای کمدی را دنبال کنند و اگر انتفادی دارند بگویند تا کارهای ما بهتر شود و استقبال از این کار هم خوب بوده البته ما از کمدی های فجیع و کثیف استفاده نکردیم.

وی در خصوص عدم استفاده از بازیگران چهره در جشن سالگرد و ریسک پذیری بالای آن گفت: من از اول که کارم را شروع کردم اعتقاد دارم بازیگر باید استعداد خوبی داشته باشد و باید استعداد ها در تئاتر کشف شود.

 وی با گلایه از عدم امکانات کافی سالن و عدم اعتماد به همه گروه ها گفت برخی مسئولین سالن ها را نگه می دارند و آن ها خاک می خورند اما مدیر اینجا با خوش رویی با ما برخورد کرد و استقبال کرد از کار ما و میزبان ما خوب بود. امیدوارم مسئولین به سالن ها توجه کنند.

ریاحی در پایان این گفتگو گفت: از کسانی که کارگردانان جوان را درک می کنند تشکر می کنم و در آخر باید عنوان بکنم که ما بسیار از کمبود نویسنده کمدی رنج می بریم ما در سینما خشایار الوند، امیر مهدی ژوله و پیمان و مهراب قاسم خانی را داریم اما در تئاتر نویسنده طنز کم داریم.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما اجرای این نمایش تا محرم و صفر اجرا هر شب به جز شنبه ها ادامه خواهد داشت.

ریاحی پیش از این نمایش هایی همچون بازیگر ناتمام، ورودی جدید، ادامه دارد، فیلم خانوادگی، از پشت شیشه ها، عشق و عاشورا، توسل و غیره را در مقام کارگردان روی صحنه برده است.  

نمایش موزیکال جشن سالگرد با درونمایه خانوادگی- اجتماعی، رخدادهای طنز یک بانک را در جشن پانزدهمین سالگرد به نمایش می گذارد.

علاقه مندان به تماشای این نمایش شاد، طنز و موزیکال می توانند هر شب ساعت 21 به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان 21، پارک شفق مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09304361099 تماس بگیرند.


 تاريخ ارسال: 1392/4/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سمیرا:

خیلی با حال بود

0+0-

چهارشنبه 19 تير 1392



>>>حمید:

کار بسیار زیبائی بود.حتما تشریف ببرید .عالی به خدا

0+0-

چهارشنبه 19 تير 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.