پرده سینما

سازندگان «معمای شاه»به شمال سفر كردند

پرده سینما






 

 

 

گروه تولید سریال الف ویژه معمای شاه برای ضبط بخشهایی از اثر راهی شمال کشور شدند.

 

نمایی از سریال معمای شاهسریال معمای شاه به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی از 26 دی سال گذشته مقابل دوربین رفته و تاکنون 60 درصد آن تصویربرداری شده است.

 

گروه تولید معمای شاه در مجموعه کاخ‌های سعدآباد به طور شبانه روز مشغول تصویربرداری بودند. آنها روز گذشته راهی نوشهر در شمال کشور شدند و قرار شده طی دیروز و امروز بخشهایی از کار در این شهر و روی آب تصویربرداری شود. این قسمتها شامل سفر قوام السلطنه (با بازی محمد علی نجفی) به شوروی، بازگشت سید ضیاالدین طباطبایی (با بازی بیژن افشار) از اسرائیل و بازگشت محمدرضا شاه (با بازی حسین نورعلی) و فوزیه (حدیث فولادوند) از مصر است که در بندر نوشهر و دریای خزر تصویربرداری می شود.

پس از آن گروه طی چهار روز پایانی هفته استراحت کوتاهی خواهند داشت و سپس از شنبه آینده ضبط تصاویر در کاخ نیاوران پیگیری می شود.

تدوین همزمان سریال نیز توسط احسان جعفری انجام می‌شود و موسیقی را بابک زرین می‌سازد. به تازگی نیز محمد مطیع و افسانه ناصری به گروه بازیگران این سریال پیوسته‌اند.

این سریال الف ویژه از جمله آثار تاریخی فاخر و عظیم تلویزیون است که طبق برنامه‌ریزی‌ها از اواخر امسال روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت.

همچنین امیریل ارجمند ـ که جزو بازیگران سریال نیز هست، ترانه تیتراژ اول و پنج ترانه با اشعاری از افشین یداللهی را با حال و هوای دهه‌های 40 و 50 خواهدخواند. با سالار عقیلی نیز توافقاتی برای خواندن ترانه تیتراژ آخرو بازخوانی هفت تصنیف از تصانیف قدیمی متعلق به داریوش رفیعی صورت گرفته ‌است.

صداگذاری همزمان سریال را محمد کشفی و سید علیرضا حسینی در استودیوی سیمای سازمان صداوسیما انجام می‌دهند.

 

تاکنون 60 درصد این سریال تصویربرداری شده‌است. این سریال الف ویژه در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت از سوئیس در سال1315 تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.