پرده سینما

هادی مرزبان: احتمالاً دیگر نمایشنامه‌ای از رادی اجرا نمی‌کنم

پرده سینما






 

 

 

هادی مرزبان با اعلام خبر اجرای نمایشنامه تانگوی تخم‌مرغ داغ در جشنواره‌ تئاتر فجر احتمال داد این نمایش آخرین اثری باشد که از زنده‌یاد اکبر رادی اجرا می‌کند.

 

این کارگردان تئاتر به ایسنا، گفت: نمایش تانگوی تخم‌مرغ داغ را برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌کنیم و فکر می‌کنم این نمایش‌نامه، آخرین اثری باشد که از اکبر رادی کار خواهم کرد.

مرزبان که تاکنون بیشتر نمایشنامه‌های اکبر رادی را به صحنه برده است، یادآور شد: این نمایشنامه‌ تنها نمایشنامه‌ای است که تا به حال آن را اجرا نکرده‌ام البته چندین بار برای اجرای آن دورخیز کردم اما انتخاب بازیگر برایم مساله مهمی بود و دوست داشتم حتماً نمایش را با بازیگران مورد نظرم اجرا کنم‌، ضمن اینکه فضای مناسبی برای اجرای این نمایشنامه وجود نداشت.

او با تاکید بر وسواس بسیار زیادش برای انتخاب بازیگران این نمایش ادامه داد: این نمایش‌حدود 10 بازیگر دارد و سعی کردم بهترین‌ها را انتخاب کنم.

مرزبان که احتمال داد این نمایشنامه آخرین اثری باشد که از اکبر رادی اجرا می‌کند، در این زمینه توضیح داد: بیشتر نمایشنامه‌های بزرگ اکبر رادی را اجرا کرده‌ام و تقریباً دیگر کاری نمانده است که بتوانم آن را اجرا کنم البته آقای رادی یکی دو اثر بزرگ دیگر داد اما شرایط اجتماعی و زمانی به گونه‌ای نبوده که بتوانم آنها را اجرا کنم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به وسواس اکبر رادی برای نوشتن نمایشنامه تانگوی تخم‌مرغ داغ یادآور شد: آقای رادی خودش درباره این نمایشنامه و دو نمایش‌نامه دیگرش هاملت با سالاد فصل و شب روی سنگفرش خیس بسیار حساس بود و همیشه اشاره می‌کرد که برای نگارش این نمایشنامه‌ها استخوان خورد کرده است، به همین دلیل من هم برای اجرای تانگوی تخم مرغ داغ و همینطور انتخاب بازیگرانش وسواس زیادی دارم.

او درباره ادامه وضعیت اجرای عمومی این نمایش توضیح داد: فعلاً قرار ما شرکت در جشنواره تئاتر فجر است. این نمایش هم جزو یکی از آثاری است که با همکاری بنیاد رادی و جشنواره تئاتر فجر در این دوره از جشنواره به صحنه می‌رود و امیدواریم بتوانیم آن را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببریم.

هادی مرزبان تا کنون نمایش‌هایی همچون شب روی سنگ‌فرش خیس، پلکان، لبخند باشکوه آقای گیل، ملودی شهر بارانی، آهسته با گل سرخ، خانمچه و مهتابی، هاملت با سالاد فصل و... را از اکبر رادی اجرا کرده است.


 تاريخ ارسال: 1392/8/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.