پرده سینما

اعضای شورای فیلمنامه ‌نویسی سیما تعیین شدند

پرده سینما






 

 

 

علی دارابی طی حکمی پرویز شیخ طادی، محسن پرویز، محمد میرکیانی، مسعود نقاش زاده، تاجبخش فنائیان، ناصر هاشم‌زاده، مهدی ارگانی، امین عظیمی، مهدی آذرپندار و انسیه شاه حسینی را به عنوان اعضا این شورا منصوب کرد.

 

سازمان صدا و سیمابه گزرش فارس، معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما در نخستین نشست دوره جدید شورای تخصصی بررسی فیلمنامه ها، بر ضرورت تحقق نهضت فیلمنامه نویسی در صداوسیما تاکید کرد.

علی دارابی جذب استعدادهای جوان، حرفه‌ای و انقلابی در حوزه فیلمنامه‌نویسی را یکی از اهداف تحقق نهضت فیلمنامه نویسی برشمرد و گفت: شورای بررسی فیلمنامه‌ها باید در خصوص توزیع و جانمایی مناسب سوژه‌ها و مضامین در داستان‌ها و متون نمایشی نیز اهتمام و دقت مضاعفی به کار ببندد و با رصد دقیق وضعیت موضوعی فیلمنامه در همه شبکه‌ها، تعادل نمایشی را در آنتن سیما برقرار کند.

وی با اشاره به کم و ضعیف بودن متون نمایشی در حوزه طنز، گفت: با توجه به نیاز جامعه و گروه‌های مختلف به ویژه جوانان به شادابی و نشاط، لزوم حمایت این شورا را از متون طنز چند برابر می‌کند.

دکتر دارابی بر ضرورت رفع اشکالات متون فیلمنامه‌های حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: متون ویژه این گروه سنی بسیار کم است و خود کودکان و نوجوانان نیز در فیلمنامه‌های عمومی اعم از تله فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی غایب‌اند.

معاون سیما در بخش دیگری از سخنان خود به حساسیت و اهمیت جایگاه طرح و برنامه را به عنوان قوه عاقله سیما توجه کرد و با اشاره به جلسات اخیر با فیلمنامه نویسان و کارگردانان آثار نمایشی تلویزیون گفت: هدف از این هم‌اندیشی‌ها، شنیدن سخنان صاحبنظران و راه‌اندازی یک نهضت عظیم در تولید مجموعه‌های نمایشی تلویزیون است.

وی افزود: مهم‌ترین رسالت رسانه ملی، مدیران و کارشناسان این است که هر چه بیشتر در راه دین خدا و ارتقای محبت اهل بیت(ع) در قلوب مردم گام برداریم.

دارابی گفت: همیشه محصول کار و تلاش همه دست اندرکاران سیما در منظر و دید مردم است و این مهم مسئولیت همه را چند برابر می‌کند.

معاون سیما با تشکر از اعضای ادوار قبلی شورای بررسی فیلمنامه گفت: از ابتدای قبول مسئولیت سیما با تشکیل شوراهای راهبردی در شبکه‌ها و مراکز تولیدی و دعوت از افزون بر یکصد نفر از نخبگان حوزوی، دانشگاهی و رسانه‌ای تلاش شده است، آرمان‌ها و پیام‌های اصلی رسانه در فضای برنامه‌های سیما جانمایی شود.

وی افزود: در این خصوص مکاتبات زیادی با مراجع بزرگوار تقلید و صاحبنظران حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، سازمان‌ها و نهادها انجام شد و از آنها درباره رذایل و فضایل اخلاقی در حوزه رسانه، نظر خواهی شد.

معاون سیما تصریح کرد: با راه‌اندازی شوراهای نمایشی شبکه‌ها، بسیاری از اختیارات، به این شوراها واگذار شد و اکنون مسئولیت راهبری و هدایت این شوراها بر عهده اعضاء شورای تخصصی است.

بر اساس این گزارش در ادامه اعضاء جدید شورای تخصصی بررسی فیلمنامه احکام خود را از معاون سیما دریافت کردند.

طراحی راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شورای نمایشی شبکه‌ها و معاونت سیما، طراحی و تعیین اولویت‌های سیما بر اساس موضوع، گونه، مخاطب و ماموریت اصلی شبکه‌های سیما، شناسایی و تدوین راهکارهای علمی و عملی افزایش تولید فیلمنامه در سیما، جانمایی پیام‌های ابلاغی (فضایل و رذایل) و ملاحظات محتوایی، توجه به استعدادهای جوان در حوزه فیلمنامه نویسی و حمایت از نیروهای متعهد و انقلابی و آسیب‌شناسی مستمر جریان فیلمنامه نویسی در رسانه ملی از جمله ماموریت‌های اصلی این شورای تخصصی است.

بر اساس احکام صادره پرویز شیخ طادی، محسن پرویز، محمد میرکیانی، مسعود نقاش‌زاده، تاجبخش فنائیان، ناصر هاشم‌زاده، مهدی ارگانی، امین عظیمی، مهدی آذرپندار و انسیه شاه‌حسینی به عنوان اعضای شورای تخصصی بررسی فیلمنامه‌های سیما منصوب شدند.


 تاريخ ارسال: 1392/9/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.