پرده سینما

حمیدرضا نعیمی: به تئاترشهر نمی‌رویم تا امنیت آن تایید شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

حمیدرضا نعیمی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی گروه نمایشی ترور باعث حادثه پیش آمده در سالن اصلی تئاترشهر نبوده‌اند‌، گفت: تا زمانی که امنیت این سالن تایید نشود، کسی وارد آن نمی‌شود.

کارگردان نمایش ترور که این روزها به همراه گروه "شایا" مشغول تمرین نمایش جدید خود برای اجرا است، پس از حادثه رخ داده در این سالن که منجر به فرو ریختن پیشانی سن تالار اصلی تئاتر شهر شد‌، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا بیان کرد: تغییری در روند کاری گروه نمایشی ترور پیش نیامده و همچنان کار خود را دنبال می‌کنیم، اما قطعاً اگر تهدید، احساس ناامنی و خطر وجود داشته باشد مسئولان در مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر شهر به ما اطلاع خواهند داد تا نمایش خود را اجرا نکنیم و ما نیز اجرا نخواهیم کرد.

او گفت: تا این لحظه از نتیجه کارشناسی با خبر نیستیم و هیچ نظر مشخصی هم نداریم، جز این که آنچه از سقف جدا شد قطعه‌ای بود که نسبت به ناامنی آن از سال‌ها قبل صحبت شده بود. با این حال نکته‌ی مهم این است که اعتقاد دارم مرکز هنرهای نمایشی و آقای شفیعی (مدیر مرکز) بیشتر از هر کسی نگران سلامت و به خطر افتادن جان تماشاگران‌، بازیگران‌، کارمندان و عوامل اجرایی در مجموعه تئاترشهر هستند، چون به محض اینکه روز گذشته (25 مهرماه) حادثه رخ داد، مسئولان مرکز و نیز آقای مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در محل حضور پیدا کردند و یک تیم کارشناسی برای بررسی شرایط تشکیل شد.

کارگردان نمایش سقراط اضافه کرد: البته این را هم می‌گویم که هیچ ناامنی دیگری جز آنچه پیش آمد،‌ وجود ندارد و هیچ چیزی جان تماشاگران و بازیگران را در این سالن تهدید نمی‌کند، اما از آنجا که به لحاظ روانی احساس نبود امنیت وجود دارد، وظیفه‌ی خود می‌دانم این مساله را به گروه اجرا و کسانی که به سالن می‌آیند نوید دهم تا زمانی که تیم کارشناسی 100 درصد امنیت سالن را تایید نکند، نه من و نه هیچ تماشاگری وارد سالن نخواهد شد.

او گفت: اگر تیم کارشناسی بگوید همه چیز در صحت و سلامت است، ما با قدرت کار طراحی صحنه و دکور را دنبال می‌کنیم تا اجرای باشکوهی داشته باشیم.

نعیمی با اشاره به برخی مصاحبه‌ها و نظرات کارشناسی که منتشر شده بیان کرد: درباره نواقص و کاستی‌های سالن اصلی باید تمام کارشناسان اظهارنظر کنند و یک نظر که در مصاحبه‌ای اعلام شده را با قطعیت نمی‌توان تایید کرد. همچنین شنیدم که گفته شده است قطعه‌ای که از پیشانی و تاج سالن اصلی جدا شده به دلیل درخواست گروه برای جابجایی بوده است. در حالی که ما در این مرحله‌ بودیم که بررسی کنیم آیا این اتفاق ممکن است بیفتد یا خیر،‌ اما در حین بررسی کارشناسان این حادثه پیش آمد و پیشانی فروریخت.

وی اظهار کرد: این اتفاق را باید به فال نیک گرفت که آنچه کارشناسان ناامنی‌اش را از سال‌ها قبل تایید کرده بودند پیش از اجرای نمایش، خود را نشان داد و الان ناامنی دیگری در سالن مشاهده نمی‌شود؛ به همین دلیل گروه تئاتر شایا، طراح صحنه و کارشناسانی که در حال بررسی بودند، نقشی در به وجود آوردن این خرابی نداشتند، مخصوصا اینکه حدود دو سال و نیم قبل که اتابک نادری مدیریت مجموعه تئاترشهر را برعهده داشت، طبق نظر کارشناسان اقدامی برای نگه داشتن این تاج انجام شد که البته یک مُسکن بود و نه درمان کامل.

حمیدرضا نعیمی در پایان در پاسخ به اینکه فکری برای جایگزین احتمالی تالار اصلی تئاترشهر کرده است یا خیر؟ با شکرگزاری به درگاه خدا که آسیب جدی به جان کسی وارد نشده است، گفت: زخمی شدن آقای خلخالی دردی است که ما را ناراحت کرد و برای سلامتی ایشان دعا می‌کنیم،‌ اما اگر اعلام شود سالن برای اجرای نمایش ایمن نیست، منتظر تصمیم مسئولان خواهیم ماند و خودمان به سالن دیگری فکر نکرده‌ایم.

 


 تاريخ ارسال: 1394/7/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.