پرده سینما

دست‌پخت تلویزیون برای افطار روزه‌داران؛ نگاهی به سریال های تلویزیونی ماه رمضان در سال ۱۳۹۷

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

محمدحسین لطیفی و محمدمهدی عسگرپور باردیگر ساخت سریال مناسبتی را آزموده‌اند

سه سریال سر دلبران، پدر و رهایم نکن در شب‌های ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنها چند روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است، ماهی که برای مخاطبان تلویزیون پربار است و علاوه بر ویژه برنامه‌های مختلف مناسبتی، می‌توانند به تماشای سریال‌های تازه تولید هم بنشینند. بیش از دو دهه است که مخاطبان تلویزیون عادت کرده‌اند اوقات پس از افطار را با سریال‌های مناسبتی تلویزیون سر کنند و به تماشای مجموعه‌هایی بنشینند که هر کدام حال و هوای متفاوتی را برایشان به همراه می‌آورد.

امسال نیز سه مجموعه تلویزیونی جدید در جدول پخش سه شبکه قرار گرفته است که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم.

 

سر دلبران/ محمدحسین لطیفی/ شبکه یک

 

این اولین بار نیست که در ماه رمضان سریالی می‌بینیم که نام محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان در آن به چشم می‌خورد. لطیفی اولین بار در سال 85 سریال صاحبدلان را برای شبکه یک ساخت، او سه سال بعد هم سریالی تاریخی به نام نردبام آسمان را ساخت که به زندگی غیاث الدین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته، منجم ،‌کاشف عدد پی و فیلسوف قرن نهم هجری می‌پرداخت و  زندگی او در دو مرحله  کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی در زمان زمامداری مغول ها در ایران روایت می‌کرد. صاحبدلان هم با بازی باران کوثری، حسین محجوب، پوریا پورسرخ و... پخش شد نیز از جمله سریال‌های محبوب ماه رمضان شد که به دلیل داستان پرکشش‌اش مخاطبان زیادی را ر زمان پخش پای تلویزیون نشاند.

امسال اما مجموعه سر دلبران از شبکه یک  پخش می‌شود. سریالی که لطیفی ساخت آن را در سال 95 آغاز کرد و قرعه پخش آن به امسال و آن هم در ماه رمضان افتاد. این سریال ابتدا قرار بود ماه رمضان سال گذشته از تلویزیون پخش شود اما به دلیل طولانی شدن مراحل فنی و آماده نشدن پخش آن به تعویق افتاد. این مجموعه که بر اساس فیلمنامه حسین حسنی و به تهیه‌ کنندگی محمدرضا شفیعی آماده پخش شده داستان یک روحانی (برزو ارجمند) است که وارد محله‌ای در یزد می‌شود و در آنجا درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. تصویربرداری این مجموعه هم بیشتر در یزد انجام شده و گروه مدت زیادی را در این استان سپری کردند. سر دلبران دومین همکاری محمدرضا شفیعی و محمدحسین لطیفی پس از سریال تنهایی لیلا است. لطیفی همچنین کارگردانی سریالهای پرمخاطبی چون وفا، سفرسبز، دودکش و... را درکارنامه خود دارد.

به غیر از برزو ارجمند که نقش متفاوتی را در این سریال بازی می‌کند، محمدکاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، متین سادات ستوده، جعفر دهقان، کامران تفتی، جهان بخش سلطانی، شهین تسلیمی، شهرام عبدلی، رابعه مدنی، بهاره افشار ، رضاتوکلی، محمد الهی، مختارسائقی، افسانه کمالی، فاطمه شکری، نصرت میرعظیمی، حسام حسنی و ... نیز بازیگران این سریال هستند که تعدادی از آنها سابقه همکاری با لطیفی را داشتند.

سر دلبران در ایام ماه رمضان ساعت 22:15 روی آنتن شبکه یک می رود.

 

 

پدر/ حامد عنقا/ شبکه دو

 

 اولین بار نیست که داستان و قصه اصلی یک سریال یک پدر با اقتدار و جدی است که ماجراهایی را رقم می‌زند، امسال بهرنگ توفیقی سکان هدایت سریال ماه رمضانی شبکه دو را بر عهده گرفته تا ساخت سریال مناسبتی ماه رمضان نیز در کارنامه کاری او ثبت شود. نام حامد عنقا هم که برای مخاطبان پرو پاقرص تلویزیون به عنوان نویسنده آشنا است، او فیلمنامه پدر را نوشته و باید منتظر ماند و دید چه داستان جذابی را برای سریال ماه رمضان امسال شبکه دو طراحی کرده است. پدر اولین تجربه سریال سازی مناسبتی رمضان توفیقی است که پیش از این سریال‌های مسیر انحرافی، انقلاب زیبا و آمین را برای تلویزیون ساخته است.

پدر داستان زندگی حامد، پسر جوانی است که طی یک ماجرا درگیر داستانی عشقی می‌شود. او به خاطر اعتقادات اش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است، ناچار سر یک دو راهی قرار می‌گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزند...

مهدی سلطانی که پیش از این هم سابقه بازی در نقش پدری مقتدر را داشته و خاطره خوبی هم از بازی در سریال شهرزاد برای مخاطبان به جای گذاشته نقش اصلی این سریال است، لعیا زنگنه هم بعد از چند سال دوری از تلویزیون با این سریال به این رسانه بازگشته. جالب اینکه این دو بازیگر پیش از این در سریال مادرانه به کارگردانی جواد افشار نیز با هم همبازی بودند. از دیگر بازیگران این سریال هم می‌توان به سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رئیسی، مجید مشیری، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری، ساناز طارى، شهاب مهربان، مهتاب شیروانى، پوریا سلطانزاده، سید حسام میثاق با حضور بیژن امکانیان و با معرفی ریحانه پارسا در نقش «لیلا» اشاره کرد.

مجموعه تلویزیونی پدر در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

 

 رهایم نکن/ محمدمهدی عسگرپور/ شبکه سه

 

از چند هفته قبل که گمانه‌زنی‌ها برای پخش سریال‌های ماه رمضان 97 آغاز شد نام سریال دستت را به من بده به عنوان سریال ماه رمضانی شبکه سه مطرح بود، اما نام این سریال به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور پیش از پخش به رهایم نکن تغییر کرد. سریالی خانواده محور که چالش‌هایی را به تصویر می‌کشد.

رهایم نکن هم دومین تجربه سریال مناسبتی ماه رمضان عسگرپور است، این کارگردان و تهیه‌کننده سال 89 نیز مجموعه جراحت را با بازی امین تارخ و، علی عمرانی، ثریا قاسمی و ... روانه آنتن کرد و در سریال جدیدش هم همکاری دوباره‌ای با تارخ داشته است. تارخ هم از بازیگران پرکار سریال های ماه رمضانی است که پیش از این در مجموعه‌های اغما و گاهی به پشت سر نگاه کن هم بازی کرده است و رهایم نکن چهارمین سریال ماه رمضانی او به حساب می‌آید.

در خلاصه داستان رهایم نکن آمده است: رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه‌دار می‌شود. خانواده‌هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

به غیر از امین تارخ که نقش اصلی این سریال است، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی، مسعود سخایی، سهی‌بانو ذوالقدر و سودابه جعفرزاد هم در رهایم نکن به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه تلویزیونی رهایم نکن از چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت 20:40 روی آنتن شبکه سه می‌رود.



 تاريخ ارسال: 1397/2/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.