پرده سینما

آنچه پیش رو داریم! معرفی مهم ترین های سینما در سال جدید

موحد منتقم

  

 

 

 

 

 

 

 

 

سال 2011 قطعا سالی تعیین کننده برای هالیوود خواهد بود. چراکه در تاریخ سینما هیج سالی سابقه نداشته هالییود چنین سرمایه گزاری کلانی بر روی فیلمها انجام دهد.

 

سال 2010 با تمام رویدادهای مختلف اش تمام شد. سالی که با تمام بدی ها و خوبی ها سال خوبی برای سینمای هالیوود بود. ولی سال 2011 حداقل از نظر گیشه قطعاً سالی خیره کننده تر خواهدبود. دنباله فیلم های بسیار پرفروش  و چند سری فیلم سوپرقهرمانی تازه، و انیمیشن های گوناگون از شرکت های بزرگ نوید این را می دهند که احتمالا سال 2011 پرفروش ترین سال سینمایی تاریخ سینما خواهد بود و به احتمال فراوان هم اینگونه خواهد شد. قسمت چهارم دزدان دریای کارائیب و مردان ایکس و قسمت سوم ترانسفورمرز و نیز قسمت دوم خماری و آخرین قسمت هری پاتر فقط گوشه ی کوچکی از فیلم های بزرگ سال 2011 هستند. سال 2011 قطعا سالی تعیین کننده برای هالیوود خواهد بود. چراکه در تاریخ سینما هیج سالی سابقه نداشته هالییود چنین سرمایه گزاری کلانی بر روی فیلمها انجام دهد. هر چند وجه فرهنگی اینگونه سرمایه گذاری احتمالاً بیشترخواهد بود و افراد زیادی را در سرتاسر دنیا  به سینماهاخواهد کشاند و ماجراها و داستان های جالبی برای گفتن خواهند داشت. در این مقاله که در چند بخش منتشر خواهد شد تلاش می کنیم به طورکامل فیلم های مطرح سال 2011 را برای شما معرفی نماییم.

 

دزدان دریایی کارائیب::سوار بر موج های غریبه

 

liljvdk tdgl ihd shg 2011چهارمین قسمت از سری فیلمهای دزدان دریایی کارائیب هم امسال اکران خواهد شد. باز هم جک اسپارو بر پرده سینما نقش می بندد. در فیلم جک اسپارو در مسیری همراه با زنی به نام آنجلیکا( پنه لوپه کروز) همراه می شود ولی جک نمی داند که آیا زن واقعاً عاشق اوست، یا فقط از او به عنوان وسیله ای استفاده می کند تا سرچمشه ی جوانی را بیابد؟

این تنها دزدان دریایی است که گوروربینسکی آن را نساخته  و راب مارشال سازنده فیلم شیکاگو و 9 کارگردانی اش کرده است. این جای کمی نگرانی دارد. ولی انتخاب پنه لوپه کروز به عنوان زوج  جانی دپ کار خیلی درستی بوده و این دوخیلی به هم می آیند. در این قسمت خبری از کایرا نایتلی و اورلاندو بلوم نیست. ولی به جای آنها جودی دنچ و استفان گراهام هحضور دارند که هنرپیشه های بسیار قابلی هستند. نکات قابل توجه درباره فیلم این است که پنه لوپه کروز در طول مدت فیلمبرداری این فیلم باردار بوده و جانی دپ هم گفته است که بدون اینکه فیلمنامه یا چیزی درباره فیلم بداند بازی در این فیلم را قبول کرده است. البته لازم به ذکر است که جناب دپ برای بازی در این فیلم رکورد دستمزدبازیگری را با 50 میلیون دلارشکسته است.فیلم بر اساس کتابی با نام «برموج های غریبه» نوشته ی تیم پاورز ساخته شده است. این کتاب در سال 1988 منتشر شده  و نقش اول آن هم شخصی به نام جک است که البته با کاپیتان جک اسپارو تفاوت زیادی دارد. فیلم به صورت سه بعدی ساخته شده است که تأثیر بسیار زیادی در فروش فیلم خواهد داشت. دزدان دریایی کارائیب::سوار بر موج های غریبه با بودجه 250میلیون دلاری ساخته شده است و در 20 می به نمایش درخواهد آمد. که امید می رود پرفروش ترین فیلم تابستان 2011 باشد.

 

ترانسفورمرز: تاریکی ماه

 

ترانسفورمرزمایکل بی و استیون اسپیلبرگ انگار به این زودی ها قصد ندارند دست از سر روبات های پرسود بردارند. سومین قسمت مجموعه ترانسفورمرز با عنوان فرعی تاریکی ماه تابستان امسال اکران خواهد شد. در این قسمت خبری از مگان فوکس نیست. ولی به جایش روزی هانگینتون و  جان مالکوویچ به جمع بازیگران فیلم پیوسته اند. در این قسمت روبات ها در کره ی ماه مخفی شده اند و قرار است دوباره با نیرنگ به زمین حمله کنند.

ابتدای فیلم از 40 سال قبل آغاز می شود و ماجرای اولین انسان هایی که پایشان را به کره ماه گذاشتند را نشان می دهد. 20 جولای 1969. نيل آرمسترانگ و ادوين آلدرين در ماه فرود می آیند. در حین پخش برنامه زنده سفر اولین انسان ها به کره ماه، به مدت دو ساعت ارتباط با آنها قطع می شود. و یکی از بزرگترین پرسش های تاریخ به وجود می آید که چه شد که در آن دو ساعت ارتباط آپولو 11 قطع شد؟ در فیلم به این پرسش به صورت مضحکی پاسخ داده شده است. هنگامی که آرمسترانگ به همراه همکارش در ماه چرخی می زند یک روبات خیلی بزرگ را می بیند که در کره ماه افتاده است. روباتی که از همان سری ترانسفورها هستند! متأسفانه وقتش نشده سری فیلمهای ترانسفورمرز را نقد کنم. اما چنانچه برمی آید قسمت قبلی و همین قسمت، سؤ استفاده های بسیاری از تاریخ کرده اند و پوچ گرایی را به  طور کامل به خورد تماشاگران بی شمارشان در سراسر دنیا داده اند. سری فیلم های ترانسفورمرز اکثر ایده های شان را از کتاب «ارابه ی خدایان» و کتاب «نظریه های روبات قدرتمند» و «فضای دزدیده شده» گرفته اند. این کتاب ها،  عموماً بر مبنای این فرضیه استوار شده اند که قبل از اینکه ما به این دنیا بیاییم، روبات ها بر زمین ساکن بوده اند و اهرام مصر و سایر عجایب دنیا، مخصوصاً عجایب هفت گانه به دستورآنها ساخته شده  است؛ چون در آن زمان هنوز بشر تکنولوژی زیادی نداشته است که بخواهد چنین بناهایی  را درست کند. بر اساس این فرضیه انسان ها برده روبات ها بوده اند و بعد از مدتی که انسان ها قدرتمند شده اند و از روبات ها چیزهای زیادی یاد گرفته اند، بر ضد روبات ها شورش کرده اند و روبات ها از کره زمین فرارکرده اند و در فضا پنهان شده اند و منتظر فرصتی هستند که دوباره به زمین حمله کنند! و بالاخره اینکه همین علامت هایی که برمزرعه ها می گذارند نشانه هایی  از تاریخ زمان جنگ دوباره انسان ها و روبات ها را نشان می دهد.

به هر صورت داستان های ترانسفورمرز دقیقاً از روی همین کتاب های تخیلی  ساخته شده اند! جالب است این چنین فیلمهایی باچنین مضامینی چندین  وچند بار از صدا و سیمای خودمان پخش شده است. ترانسفورمرز با بودجه 250 میلیون دلاری! اول جولای اکران حواهد شد.

 

کاپیتان امریکا: اولین انتقامجو

 

کیتان آمریکاملت امریکا عاشق ابر قهرمان ها هستند و به شدت از فیلم های ساخته شده از روی کامیک بوک ها (داستان های مصور) استقبال می کنند. دیگر چه برسد به اینکه اسم فیلم هم کاپیتان امریکا باشد! و حس میهن پرستی امریکایی ها را نیز تحریک کند! این فیلم تمام مؤلفه های یک فیلم فوق پرفروش را دارد. ولی باید دید آیا ترافیک سنگین فیلم ها به این فیلم اجازه خودنمایی می دهد یانه؟! فیلم بازیگران نقش مکمل شناخته شده ای دارد. تامی لی جونز و ساموئل جکسون از بازیگران مکمل آن هستند و نقش اول هم بر عهده ی کریس اوانز است. طرح کلی داستان این فیلم درباره این است که بعد از وقوع اتفاقات ناگوار برای ارتش امریکا  در جنگ، استیو روجرز برای ماموریت فوق سری جستجو  داوطلب می شود، و این باعث می شود او تبدیل به «کاپیتان امریکا» شود. قهرمانی که فقط مختص کشور امریکاست و قرار است آرزوهای امریکایی را برآورده کند. کریس که او را با فیلم تخیلی 4 شگفت انگیز می شناسیم این بار به قامت «کاپیتان امریکا» درآمده و جو جانستون (جومانجی و پارک ژوراسیک 3)کارگردان فیلم است. کاپیتان امریکا: اولین انتقامجو با بودجه ای 150 میلیون دلاری (البته تا حالا بودجه فیلم این رقم است!) ساخته شده و 22 جولای اکران خواهد شد.

 

جیغ 4

 

ویس کریون  استاد سینمای وحشت زا با فیلم جیغ 4 بازمی گردد تا باز هم وحشت را به سینماها بازگرداند. داستان فیلم ده سال پس از آنکه «سیدنی جان» خودش را از دست قاتل صورت روحی (همان آدمی که ماسک سفید به صورت می زند) نجات داد شروع می شود. سیدنی پرسکات هم اکنون در حال تهیه کتاب خودآموز است و برای این کار مجبور است دوباره به وودبسبر سفر کند. او در این سفر دوباره با کلانتر ر-وی و گال که چند مدتی است باهم ازدواج کرده اند برخورد می کند. پس از این ملاقات  دوباره سروکله ی قاتل روانی (صورت روحی) در زندگی  سیدنی پیدا می شود و...! فیلم با بودجه ی 40 میلیون دلاری ساخته شده است و تریلر جالبی هم دارد. احتمالاً جزو اولین فیلم های موفق 2011 خواهد بود. دیوید ارکو-اته و نواه کمپل از بازیگران این فیلم هستند. فیلم 15 آپریل با شعار «دهه جدید، قوانین جدید» روانه ی اکران خواهد شد. جیغ 4 ابتدا قرار بود به صورت سه بعدی اکران شود. ولی تهیه کنندگانش بعداً از این کار منصرف شدند.

 

 

 

ثور

 

ثورثور هم یک فیلم سوپر قهرمانی جدید است که افتتاحیه فصل تابستان است. کریس همسوورث نقش ثور را بازی می کند. قهرمانی که یک چکش جادویی و قدرتمند دارد. آنتونی هاپکینز و ناتالی پورتمن هم در فیلم هستند. از تریلر فیلم معلوم است که فروش زیادی نخواهد داشت. این فیلم چیزی در حال و هوای مخلوط سوپرمن و گلادیاتور است، سبک مدرن و امروزی ندارد و به شدت تاریخی است. خلاصه ی داستانی از فیلم به بیرون درز نکرده ولی این طور که معلوم است انگار گروهی می خواهند روی این آقای «ثور» آزمایش هایی انجام دهند، ولی او فرارمی کند و به طور عجیبی به جهان دیگری می رود و در آنجا «اودین» (آنتونی هاپکیز)به او یک چکش جادویی می دهد و دوباره به زمین برمی گردد و درحالی که بیهوش روی زمین است «جین» (ناتالی پورتمن) او را پیدا می کند و چکش و ...! فیلم با بودجه 150میلیون دلاری  6 می و با شعار «دوجهان و یک قهرمان» اکران خواهد شد. در ابتدا قرار بود که براد پیت نقش ثور را بازی کند که انصافاً خیلی برازنده اش بود. و بعد از آن دنیل کریگ گزینه ی بعدی بود. آنتونی هاپکینز درباره نقش  «اوبیس» به مجله امپایر گفته است: «این نقش شبیه همان «اوبیس»ی است که از بچگی در تصوراتم ساخته بودم. او یک مرد عبوس و خشمگین است. او مردی با هدف مشخص  است !»

استن لی خالق کمیک بوک  ثور،  مردعنکبوتی و... ابتدا می خواست خودش نقش «اوبیس» رابازی کند. ولی حالا می گوید خیلی خوشحال است که آنتونی هاپکینز آن را بازی کرده است.

فیلم توسط کنت برانا ساخته شده که شما احتمالاً بازی اش را هری پاتر و والی کری به یادمی آورید! کاراکتر ثور در سال 1962ت وسط استن لی خلق شده است و 49 سال بعد یعنی امسال بر پرده سینماها می آید.

 

ادامه دارد

 

در همین رابطه بخوانید

آنچه پیش رو داریم! معرفی مهم ترین های سینما در سال جاری- بخش دوم

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/11/16
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>میثم مرادی:

خیلی دیر آپ میکنید.کی پس قسمت دومش را میگذارید؟چرا هیچکس جواب نمیدهد؟

0+0-

پنجشنبه 21 بهمن 1389



>>>هر کی :

آقای منتقم هر روز داری بدتر میشی!

0+0-

چهارشنبه 20 بهمن 1389



>>>سینا کرم پور:

ترجمه thorبه صورت ثور خیلی جالب بود.یک سایت را دیدم که نوشته بود سور!lخوب این همه به قول خودت سرمایه گزاری کرده است که چیزی رو که دوست داره به گوش جهانیان برساند !توقع داری بیاد اندیشه های دینی و اسلامی را با فیلم هایش ترویج دهد؟اون فیلم ترانسفورمرز ها هم به نظرم بیشتر شبیه به یک شوخی است تا تحریف تاریخی.چون همه میدانند که چنین چیزی امکان ندارد.هرسه کتابی را که گفته ای من خواندم .شما جوری در مقاله به کتاب ها اشاره کرده ای که انگار کتاب های سطحی و بی ارزشی هستند ولی به هیچ وجه اینطورنیست.کتاب ارابه ی خدایان حاصل تحقیق چندین و چندساله یک دانشمند و باستان شناس است که تمام نقاط اسرار آمیز کره زمین را دیده است و حرفهایی را که گفته است همینطوری از روی هوا نزده است.به هرحال ممونو و منتظر قسمتدوم مقاله ات هستم تا ببینم ایندفعهبه چه چیزی گیرداده ای!

0+0-

چهارشنبه 20 بهمن 1389



>>>0912..36:

موحد منتقم با کمال احترامی که برایش قائل هستم دچار بیماری تئوری توطئه هست!یک دایی جان ناپلون به تمام معنی.

0+0-

دوشنبه 18 بهمن 1389



>>>salam:

سلام.ممنون از معرفی فیلم ها کمی تا بسی لذت بردیم.اما من به اون دوستایی که میگن انتقادها به سینمای آمریکا درست نیست و توهمه و این فیلم ها فقط برای سرگرمیه پیشنهاد میکنم یه بارم که شده یه فیلم رو بادقت و تفکر نگاه کنن،به سیر داستان فیلم،نمادهای به کار برده شده توش،شخصیت ها و ... بعد اگه یه ذره مطالعه هم چاشنیش کنید میفهمید که این مطالب توهم نیست.منم اوایل با قصد لذت فیلم نگاه میکردم اما کمکم با مطالبی توی فیلم ها مواجه شدم که برام قابل هضم نبود.هیچ کشوری نمیاد این همه روی سینمایی سرمایه گذاری کنه و بهش میدون بده بدون اینکه ازش سود ببره.انتقال افکار از طریق صوت و تصویر از موثرترین و پایدارترین راه های تاثیرگذاریه که به طور غیر مستقیم و بدون آگاهی فرد انجام میشه در نتیجه فرد هیچ گونه مقاومتی در مقابلش نمی کنه و گزینه دیگه ای به جز پذیرشش نداره و این سودیه که دولتها نه تنها آمریکا بلکه حتی خود ایران هم ازش استفاده میکنه.بیایید به پدیده ها این قدر سطحی نگاه نکنیم.

0+0-

دوشنبه 18 بهمن 1389



>>>amir:

سلام ببخشید ولی ربطی به تاپیک زده شده نداره منتهی طراحی سایتتون یکی افتضاح ترین طراحی هاست اولا که تصاویر صفحه ی اصلیتون اشکال داره یا از فرمتشونه یا از کیفتشون که بسیار ناشیانه بوده و حتی یک اسلاید در صفحه اصلی ندارید طراحی بلاک هاتون افتضاحه! ممنون از وقتتون

0+0-

دوشنبه 18 بهمن 1389



>>>ندا نظری:

سلام.چرا فیلم های جشنواره رو بررسی نمیکنید پرده سینما و جناب اقای منتقم؟چرا اینقدر از سینمای ایران شماها تنفر دارید؟حتی موقع جشنواره هم باز فیلمهای سینمای جهان رو بررسی میکنید؟مثلا میخواهید پز روشنفکری بدهید یا تحریم کرده اید جشنواره را؟صدبار هم بهتان ایمیل زدم ولی جواب ندادی.

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>غلامرضا بهنامپور:

آقا جریان چیه؟؟هرچی سایت شما مقاله میزاره هرچی تالارگفتگو وروزنامه و سایت و وبلاگ سینمایی اونو کپی میکنند.من مقاله ی شما رو زودتر از اینجا تو سایت های دیگه خوندم.تنها جایی که این اتفاق می افتد ایران است.

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>حمیده محمدی فراز:

مقاله ی شما رو خوندم به شک افتادم.یعنی میشه واقعا اینجوری باشه؟باغ های معلق بابل و اهرام مصر و آینه اسکندرو...آخه روی یک کتیبه ای که از مصر پیدا شده بود ادم های عصر باستان عکس بشقاب پرنده و موجودات فضایی رو نقاشی کرده بودند.اگر راست باشه چی؟ترسیدما.اینا چیه مینویسی.

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>نسرین صارمی:

زنده باد سینمای آزاد

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>مهدی اسماعیلی:

تراسفورمرز ها رو از روی این اسباب بازی های داداش کوچیکه ی من ساختند.چرا برای خودت قصه میبافی؟خیلی باحالند جمع میشه ماشینه بازش که میکنی میشه ربات.جلل الخالق

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>leila:

mer300000000000000000000000000000000000000000000000000000!

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>ش:

مرگ بر آمریکا و هرچه صهیونیست تو دنیا است.به امید اینکه شما روزی اینجا بهترین فیلم های سال بعد را بررسی کنید.

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>میثم مرادی:

سلام .قسمت دوم این مقاله رو چه وقتی میگذارید روی سایت؟لطفا جواب دهیدتا مجبور نباشم هرروز بیام اینجا.خیلی خوبید

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>کا مجید:

لوووووووووووووول!عجب فیلمهایی.تابستان امسال ترکانده هالییوددا.دمش گرم.شما هم سایت عجیبی دارید.این همه خبر جشنواره دارین بعد خبر اولتون درباره سینمای هالییووده؟همین عجیب و غریب بودنتان شما رو یکی کرده پرده سینما.یدونه ای واسه نمونه ای.

0+0-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>بهروز کرمانی:

استیون اسپیلبرگ گفته است که فیلم تن تن که امسال اکران میشود رکورد آواتار را میزند.باید ببینیم میتواند یا خیر؟لطفا اون رو هم بررسی کن پرده سینما.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>ب م م:

در فیلم ثور اگر براد پیت بازی میکرد شک نکنید پرفروش ترین فیلم سال میشد ولی با این هنرپیشه ی زاغارت در حد هالک هم نمیفروشه.لامصب این براد ازبس جذبه دارد بدکردار!با نظر شاهزاده ی پارسی 100%موافقم.حرف دل من رو زده است.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>نوید:

مگه تو تغییرشکل دهندگان3 رو دیدی؟

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>سعیده رمضانی :

کاپیتان آمریکا چقدر باحاله.پوسترش مثل ویدئوگیم ها است.مطلبت در باره ترانسفورمرزها هم جالب بود.با شما موافقم

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>زجر:

دمتون گرم که تیتر یک رو به جشنواره اختصاص نداده اید.همین کار ها رو میکنید که عاشقتون شدیم.شجاعتتون قابل تحسینه

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>ساسان:

ببینید تورو خدا سال به سال داره فیلمهاشون بهتر وعظیم تر میشود مال ما داره میره به سمت 30سال قبل و فیلم فارسی!مسئولان یه کاری بکنند.با جواد رضویان و قدرت ا.. صلح میرزایی و پویا فیلم نمیشه فرهنگ ایران رو به جهان نشان داد .تورو خدا کاری بکنید.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>شاهزاده پارسی:

اعصاب آدم خرد میشه میاد این چرندیات و برداشت های شخصی درباه فیلمی که هنوز به نمایش درنیامده است را میخواند.دزدادن دریایی که چون راب مارشال ساخته چرت و ضعیفه ,کاپیتان امریکا هم چون احتمالا طبق فرضیات شما درباره امریکا است بده وترانسفورمرزها هم که انصافا دیگه زدی سیم آخر.اتفاقا باید تبریک گفت که توانسته اتفاقات تاریخی را در بین فیلمش بگنجاندو تاریخ را یاد بدهد.انصافا وقتی موضوع فیلم ترانسفورمرز ها رو خوندم به ذهن خلاق فیلمنامه نویسش تبریک گفتم.ناراحتی؟؟برو یه فیلمنامه بنویس یه موضوع تاریخی ایران هم بچپون توش!مثلا اینکه چرا ارای محسن رضایی که از شبکه خبر پخش میشداولش یه عدد بود و بعد یک ساعت بعد تعداد رای هایش نصف شد.برو یه فیلمنامه در باره این یک ساعت بنویس.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>godharry:

هری پاتر پارت 2 رو هم بررسی کن.کار دارم باهات.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>شاهین:

50میلیون دلار؟؟؟مطمئنی؟کوفتش بشه.منم بودم فیلمنامه رو نمیخوندم.دیزنی احتمالا نمیخواسته ریسک کنه کلی ولخرجی کرده.قسمت سومش که خیلی بد بود تا ببینیم این چه میشود.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>محمد سبزی:

سلام .باز این تئوری توطئه اش گل کرد!جان هرکس دوست داری انقدر گیر نده به این فیلمها!ترانسقورمرز ها رو چه به این حرف های فلسفی و ...!یه چیزی ساخته فقط بچه ها و جوان ها سرگرم بشوند.حالا شما اومدی کلی قصه بافتی!اینقدر با دید بد به امریکا و اروپا نگاه نکنید.

0+0-

شنبه 16 بهمن 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.