پرده سینما

یک کماندار با دو هدف متفاوت؛ نقد و بررسی فیلم «ثور» ساخته کنت برانا

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقد و بررسی و داستان فیلم ثور Thor به کارگزدانی کنت برانا

 

میزان لذت بردن از فیلم ثور با ضریب هوشی شما رابطه عکس دارد. هرچه ضریب هوشی تان پایین تر باشد از فیلم لذت بیشتری خواهید برد و هرچه ضریب هوشی شما بالاتر باشد از فیلم لذت کمتری خواهید برد. هرچقدر که شما خودتان را موقع تماشای  فیلم به گیجی و فراموشکاری بزنید باز صحنه هایی غیر منطقی در فیلم هست که شما را مجبور می کند به خود بگویید: ای بابا! این هم دیگه شورش را درآورده است!

 

پوستر فیلم ثورسرانجام تابستان فصل رویایی هالیوود  با اکران ثور آ غاز شد. در یک سو کارگردان ثور کنت برانا است. بازیگر و کارگردانی که هنوز هم که هنوز است بهترین کارهایش اقتباس هایی از شاهکارهای شکیپیر مثل هملت و هنری پنجم و هیاهو برای هیچ و... است. فردی که تا به حال هیچ علاقه و وابستگی به اقتباس های کمیک بوکی نداشته است... و در سوی دیگر ثور بر مبنای کتاب های کمیک بوک ساخته شده است. کتاب هایی که  بیش از 8000 کاراکتر در آنها هست ولی مغز ندارند و فقط به درد سرگرمی می خورند، که البته تا امروز فقط در دنیای سینما بیش از 6.1 میلیارد دلار درآمد داشته اند و معدود فیلم های پر مفهومی که از روی این کتاب ها ساخته شده اند مثل شوالیه تاریکی و  بتمن در سرآغاز به خاطر فیلمنامه نویس و کارگردانش بوده است.

حالا دست بر قضایی که نمی دانم علت اش تغییر ذائقه ی جناب کنت برانا بوده یا تعداد صفرهای چک دستمزد، کارگردانی این فیلم رسید به ایشان. شما این دو تا موضوع را چگونه با هم ترکیب می کنید؟ آثار شکسپیر کجا و آٍثار کمیک بوک استن لی کجا؟ در حالی که کماندار هر دو فیلم (کنت برانا) یکی است ولی هدف آن تیر کجا و این تیر کجا؟ حالا دوتا پاسخ برای این پرسش وجود دارد:

 

اول: اینکه  کنت برانا بیاید فیلمی که 150 میلیون دلار بودجه به او داده اند بسازد را شبیه به فیلم های شکسپیری کند و یک فیلم درام قوی بسازد. که باتوجه به این بودجه و اینکه فیلمنامه را کسان دیگه نوشته است (8نفر) این امر محال بوده است.

 

دوم: پس تنها راه حل روبروی کنت برانا همین است که مانند سایر فیلم های سوپر قهرمانی پاپ کورنی یک اکشن بزن و بکوب و پرسروصدای هالیودی بسازد. که اتفاقاً همینطور شده است. چراکه فیلم ثور فیلمی به شدت غیر منسجم است. بعضی از صحنه های فیلم به شدت هنری و بعضی دیگر به شدت ابلهانه هستند. به گونه ای که بیننده در پایان احساس می کند که آن صحنه های هنری و خوب، اشتباهی خوب از آب در آمده اند. البته ثور در دو محیط کاملاً جداگانه «زمین» و سیاره اتفاق می افتد. اما در پرداخت، این دو محیط دو سبک کاملاً متفاوت وجود دارد! در حالی که باید این دو فضا به هم ربط داشته باشند ولی اصلاً هیچ یکسانی بین آنها وجود ندارد و بیننده احساس می کند اتفاقاتی که در آن سیاره می افتد هیچ ربطی به اتفاقات روی کره زمین ندارد. یکی از این دو بخش فیلم، مخصوصاً بخش مربوط به  سیاره را می توان از این فیلم حذف کرد و بدون اینکه مشکلی پیش بیاید در هر فیلم سوپر قهرمانی دیگری (مثلاً مرد عنکبوتی)قرار داد. احتمالاً این چندپاره بودن فیلم به تعدد فیلمنامه نویسان فیلم برمی گردد. فیلمنامه توسط هشت نفرنوشته شده است و هرکدام یک قصه ی بی خاصیت به فیلم ثور اضافه کرده اند.

از طرف دیگر ثور از فقدان منطق رنج می برد. قانون جاذبه مدام در فیلم  نقض می شود. این چکش ثور مدام این قانون را نقض می کند. فیلم سرتاسر پوشیده از جلوه های ویژه است. ترکیبی از فیلم های سوپر قهرمانی روز و فیلم های رومی و حماسی.برخی از  سکانس ها مثل فصل سیاره آسگارد اگرچه خیلی کلیشه ای شده اند، اما خوب درآمده اند. ولی بقیه جلوه های ویژه در حد فاجعه هستند. مثل آن روبات کشنده که از چشمان اش آتش بیرون می آید و در حد پارودی فیلم های کمیک بوک است. این روبات به قدری ضعیف طراحی شده که من بیننده در نگاه اول فکر کردم با پیت حلبی درست اش کرده اند.

پوستر فیلم ثورفیلم ثور داستان سرزمین افسانه ای به نام آزگارد است که خدایان در آن زندگی می کند. این سرزمین تحت پادشاهی اودین (آنتونی هاپکینز) اداره می شود. در این سرزمین مانند تمامی سرزمین های دنیا دشمنانی وجود دارند به نام  غول های یخ زده، که به رهبری لافی (کالم فی ور) هدایت می شوند. این دو با اینکه با هم دشمنی دیرینه ای دارند ولی به خاطر اودین در ظاهر با یکدیگر در صلح هستند. اودین دو پسر بسیار شجاع به نام ثور (کریس همسورث) و لوکی (تام هیلدستون) دارد. لافی ها روزی بر قلمرو آنها یورش می برند و ثور به کمک برادرش می خواهد آنها را تنبیه کند. ولی چون اودین این عقیده را دارد که صلح از همه چیز بهتر است جلوی آنها می گیرد. ثور بدون اجازه از اودین به لافی ها حمله می کند. این امر باعث می شود لافی ها اعلام جنگ کنند و اودین به خاطر مجازات ثور که قرار بود جانشین او باشد تمام سپاه را می گیرد و ثور را به همراه پتک سنگین اش به زمین تبعید می کند. ثور راهی زمین می شود و دربیایانی در مکزیک سقوط می کند. در آنجا با جین فوستر (ناتالی پورتمن) آشنا می شود و ...

فیلم ثور شخصیت پردازی بسیار بدی دارد و شما به هیچ وجه نمی توانید با قهرمان اول آن که مهمترین شرط موفقیت یک فیلم سوپر قهرمانی است ارتباط برقرار کنید. تکه کلام ها و شوخی هایی ثور به شدت یخ هستند. اینجاست که فرق رابرت دوانی جونیور طناز در مردآهنی که به اعتقاد من مهمترین عامل فروش فیلم بود، با کریس همسورث که به نظرم مهمترین عامل شکست ثور است مشخص می شود.

ثور برخلاف مرد عنکبوتی و بتمن برای فتح گیشه ها یک مشکل بزرگ دارد. و آن این است که اکثر بچه ها و نوجوانان هیچ شناختی از این کاراکتر ندارند. بر خلاف بتمن و سوپرمن و مرد عنکبوتی از روی کاراکتر ثور انیمیشن ها و فیلمهای خیلی کمی ساخته شده است که آنها هم از بس ضعیف بوده اند از یادها رفته اند.

ثور فیلمی نیست که هر کس را با هر سلیقه ای راضی کند. میزان لذت بردن از فیلم ثور با ضریب هوشی شما رابطه عکس دارد. هرچه ضریب هوشی تان پایین تر باشد از فیلم لذت بیشتری خواهید برد و هرچه ضریب هوشی شما بالاتر باشد از فیلم لذت کمتری خواهید برد. هرچقدر که شما خودتان را موقع تماشای  فیلم به گیجی و فراموشکاری بزنید باز صحنه هایی غیر منطقی در فیلم هست که شما را مجبور می کند به خود بگویید: ای بابا! این هم دیگه شورش را درآورده است!

کریس همسورث که این اولین بازی اش در یک فیلم بزرگ است «معقول» و نه خوب! ظاهر شده است. مشکل از بازی او نیست که بیننده با او ارتباط برقرار نمی کند، بلکه از فیلمنامه است. ناتالی پورتمن هم از بس بازی حرفه ای و بی نظیری در فیلم قوی سیاه ارائه کرد، هر بازی بازیگر زنی را که می بینم (حتی بازی خودش در این فیلم) دیگر به چشم نمی آید. آنتونی هاپکینز هم که  از سال های اوج اش خیلی خیلی دور شده است در زیر انبوه جلوه های ویژه فیلم تبدیل به یک سایه شده. استن لی خالق کمیک بوک ثور، مردعنکبوتی و... ابتداءمی خواست خودش نقش «اوبیس» رابازی کند. ولی حالا می گوید خیلی خوشحال است که آنتونی هاپکینز آن را بازی کرده است.

موقعی که مرد عنکبوتی برای اولین بار با تارهایش از آسمانخراش های آمریکا بالا می رفت جذابیتی وصف  ناشدنی داشت. ولی حالا بعد از گذشت 9 سال (چقدر زود گذشت!) و ساخت ده ها فیلم سوپر قهرمانی، قدرت ما فوق طبیعی «ثور» توی ذوق می زند و پتک سنگین اش بر سر بیننده فرود می آید! ثور فیلمی بیش از یک اثر پر سر و صدای هالیوودی که در اول تابستان اکران می شود نیست. با پایان یافتن تابستان احتمالاً بسیاری از بینندگان ثور را فراموش خواهند کرد. همانطور که من سعی می کنم خیلی زودتر او را فراموش کنم.

 

 

امتیاز c

 

در همین رابطه نقد و بررسی دیگر فیلم های اکران تابستان 2011 را بخوانید

 

پیشروی سریع، عقب نشینی سریع؛ نقد و بررسی فیلم «ترانسفورمرز: تاریکی ماه»

رابطه معکوس طنز و ضریب هوشی؛ نقد و بررسی فیلم «خماری2»

در جستجوی چشمه آب حیات، نقد و بررسی فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبه»

یک کماندار با دو هدف متفاوت؛ نقد و بررسی فیلم «ثور» ساخته کنت برانا

ترکیب عشق سرعت و سرگرمی خالص؛ نقد و بررسی فیلم «سریع و خشمگین»

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ2»

ابر قهرمانی با مأموریت تخیلی؛ نگاهی به فیلم کاپیتان آمریکا ساخته جو جانستون


 تاريخ ارسال: 1390/2/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>طرفدار ثور هستم :

اگه فیلم رو دیده بودی لاقل 2 تا مثال میزدی . دلیل نمیشه چون 8 نفر فیلمنامه نوشتن و کارگردان در ژانر دیگه ای 2 تا فیلم ساخته فیلم بده . بعدش هم باید بگم کمیک بی مغز نیست ، ادمی بی مغزه که کمیک رو بی مغز میدونه ( این توهین حساب نمیشه چون خودتون هم تو مقاله کلمه بی مغز رو استفاده کردین ). باید بگم فیلم در سیاره و زمین !!( همون چرت هایی که بالا نوشته) اتفاق نمیفته بلکه ازگارد و میدگارد هست و شما حتی فیلم رو ندیدی که اینا رو بدونی .بعدش چون کریس همسورث تاحالا تو هیچ فیلم بزرگ دیگه ای شخصیت اصلی نبوده ولی تو این هست فیلم بده!! جلل خالق که شما حتی منطق هم ندارین.

0+0-

دوشنبه 23 مهر 1397



>>>ساعی:

سلام من thor1&2&Avengersرو دیدم>خدایی یک وقت هایی فکر می کنم بازیگر خوبی مثل تام هیلدستون رو مارول از دست داد چند تا بازیگر بوق مثل کریس همسورث و اون دختره رو نگه داشته !خدایی تور مصنوعی بازی می کنه من که از نقش تور بدم میاد دیگه هم دور و بر فیلمای این جوری نمیرم<هم وطنانی که دنبال فیلم خوب می گردن توصیه ی من اینه که فیلم هایی مثل Inception وDistrict B13و...ببینید که حداقل دوزار دانایی ,فلسفه ی ادم بالا بره و از داستانش هم حال کنه من 15 سالمه ولی از تور خوشم نمیاد ادم باید چیزایی ببینه که بفهمه دور و برش چی میگذره باتشکر از نقدتون ,یا علی مدد

0+0-

دوشنبه 23 تير 1393



>>>کامران:

ثور رو دیدم.نمیشد بگی خوبه ولی فیلم بدی هم نبود .به این بدی که جناب منتقم گفته بودن نبود.درضمن اون ربات به قول شما خیلی ضعیف بود مخصوصا اونجا که اتیش از چشماش درمیامد یاد فیلم سنباد 50سال پیش افتادم.ناتالی پورتمن هم به قول شما انتظارمون رو برده بالا!

0+0-

پنجشنبه 7 مهر 1390



>>>Mojtaba.b89:

حیفه که نقدهایی که می ذارید فقط در همون چند روز اول توسط کاربرا دیده می شه ؛ کاربرایی که 99% هنوز فیلم رو ندیدن ولی زمانی که فیلم رو دیدن ؛ یا فراموش می کنن یا دیگه حوصله دادن نظر در مورد این نقدها رو ندارن . " تور " رو چند روز پیش دیدم . فیلم سرگرم کننده ای بود اگر چه خوب نبود و مشکلاتی داشت مخصوصا در بحث پرداخت ابرقهرمان و یا رابطه عاشقانش که کاملا غیرقابل باور و به شدت بد بود . ناتالی پورتمن فقط باعث جذابیت فیلم شده بود و نه نقشش بازی سنگینی می طلبید و نه کاراکترش خوب از آب دراومده بود . متاسفانه ( حداقل در همین نقد ) جناب منتم فقط با واژه ها بازی کردن . ایشون گفتن فیلم غیرمنطقیه ولی حتی یه مثال درست حسابی از ضعفهای فیلم نزدن یا حتی در بخش جلوه های بصری به نظرم طراحی روبات آهنی خیلی خوب بود اگر چه فیلم در بخش مهمی مثل طراحی شهر ازگارد خوب کار نشده بود . با این حال معتقدم یه کارگردان سطح پایین می تونست تور رو تبدیل به یه فیلم خیلی بد بکنه . بازم می گم ظاهرا جناب منتقم اصلا این فیلمها رو نمی بینن . اگه امکان داره مدیران سایت پاسخ بدن خیلی ممنون - موفق باشید

0+0-

شنبه 2 مهر 1390



>>>مهدي:

150 ميليون فروش داشت بالاي 400 ميليون دلار فروش داشت اين كجاش شكسته ولي با بقيه حرفات موافقم از بس فيلم سوپر قهرماني ديدم حالم از هاليوود بهم ميخوره و معدود فيلم هايي مثل شواليه تاريكي و مرد عنكبوتي 2 ساخته ميشه كه ادمو ميخكوب كنه.

0+0-

دوشنبه 14 شهريور 1390



>>>هموطن شما در استانبول:

من این فیلم را دیدم.خیلی عادی بود.اصلا جلوه های ویژه ی خوبی هم نداشت.فقط اخرش باحال بود که ثور رفت لبه ی یک آبشار و از اون بالا ناتالی پورتمن را در دفتر کارش دید.بقیه اش اراجیف بود.

0+0-

دوشنبه 9 خرداد 1390



>>>فرزاد قصه گو:

پیت حلبی؟درست حرف بزن.

1+0-

شنبه 24 ارديبهشت 1390



>>>masomeh:

khasteh nabashi mersi

0+0-

جمعه 23 ارديبهشت 1390



>>>جک اسپارو:

دزدان درایی کارائیب 4:سوار بر موج های غریبه.منتظر اونم.اونو نقد کنید

0+0-

جمعه 23 ارديبهشت 1390



>>>چرا؟؟:

یک کماندار با دو هدف متفاوت؟چرا این هفته همه گیر دادند به تیر و کمان.هفته حمایت از تیروکمانه؟.حسین شریعتمداری هم در کیهان تیترش درباره تیر و کمان بود.ولی اون عنوانش این تیر و آن کماندار بود ولی شما یک کماندار با دوهدف.

0+0-

چهارشنبه 21 ارديب 



>>>پرواز:

یک سوال هست که ذهن منو حسابی مشغول کرده است.چرا این سوپرقهرمان های همیشه باید شنل داشته باشند و پرواز کنند؟قضیه این پرواز چیست؟مردعنکبوتی و بتمن و سوپرمن و ثور و...!همشون پرواز میکنند؟همشون همیشه در اوج هستند.

0+1-

سه‌شنبه 20 ارديبهž



>>>مریم....:

بیراه نگفتم اگه بگم خیلی خوشتیپه.شبیه به برادپیت است.

1+0-

سه‌شنبه 20 ارديبهž



>>>حمیدرضا نیستانی:

هیاهو برای هیچ... محشرعظما بود.حتما تماشایش کنید.من فکر نمیکردم کنت برانا این فیلم رو ساخته باشه.چه دوستان سطح بالایی داریم اینجا.جناب عادل خان دلمون رو آب انداختی با تعریف خاطره دیدن فیلم در سینماهای آیمکس.خوش به حالتون.ما نداریم از این امکانات ولی تاحالا 12 رفتم جدایی نادر از سیمین رو دیدم .ولی شما ندیدیش.این به اون در:))))))))))))))

0+0-

سه‌شنبه 20 ارديبهž



>>>aa:

آقاي منتقم بهتون حق ميدم منم بعد از اين که قوي سياه رو ديدم دیگه بازی هیچ بازیگر زنی به چشمم نمیاد به نظر من که بازی ناتالی تو قوی سیاه یکی از بهترین بازی های تاریخه نظر شما چیه؟

0+0-

سه‌شنبه 20 ارديبهž



>>>یک منتقد:

موحد منتقم این بهترین نقدی بود که تا حالا نوشتی.

0+0-

سه‌شنبه 20 ارديبهž



>>>عرفان:

با نام و یاد خدا.نظری ندارم!

0+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>سینا:

ثور رو که برای منتقدا نمیسازن.برای افراد زیر20سال میسازند.شما خون خودتو کثیف نکن

0+1-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>shahrooz:

فیلم بیشتر نقد کن.!!!!هفته ای یکی فایده نداره

0+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>ساسان:

یعنی میخوای بگی ضریب هوشی جناب عالی خیلی بالاست؟

1+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>در جواب دوست خوبم علی قائلویی..:

در جواب دوست خوبم علی قائلویی:عزیزم شما این یا فیلم رو ندیدی یا اگر دیدی سه بعدی ندیدی و احتمالا از کسی تعرفیش رو شنیده ای.این فیلم از لحاظ کیفیت صدا و جلوه های ویژه و تکنولوژی سه بعدی حرف نداشت.صدای فیلم عالی بود.صندلی های سینما وقتی با پتک ضربه میزد میلرزید و چون سه بعدی بود تاثیرگذاری بینهایت بالایی داشت.چون سه بعدی بود در یه صحنه نبرد در سرزمین آزگارد وقتی ثور پتکش را به طرف دوربین پرتاب میکند پتک از پرده سینما بیرون می آید و احساس میکنید که پتک میخواهد به صورت شما برخورد کند و همه به صورت ناخودآگاه جاخالی میدادند و جیغ میکشیدند..خیلی باحال بود خیلی!!فیلم از لحاظ صداگزاری و تدوین صدا و..حرف های زیادی برای گفتن داره.من تا به حال فیلمی به این خوش ساختی در تمام زندگی ام ندیده بودم.من این فیلم رو به صورت سه بعدی آیمکس دیدم .لذتی که داشت با هیچ لذتی در دنیا برابری نمیکرد هرچند قیمت بلیطش 3برابر سینمای معمولی بود ولی می ارزید. عادل بقایی

1+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>نقد نکن آقا نکن!!!:

این خیلی بده که فیلمی که هنوز اکران نشده است رو نقد میکنید و تازه اونم نقد منفی و یک پیش زمینه منفی در ذهن خوانندگان این نقد ایجاد میکنید و هرکس هم اگر علاقه مند بود این فیلم را ببیند(مثل خودم)دیگه این فیلم رو نمیبینه.یا نقد نکنید یا اگر هم نقد میکنید بزارید دی وی دی فیلمها بیاد ایران بعد نقد کنید.تا آخر تابستان کلی فیلم خوب مونده اکران بشه اگر شما بخواهید یکی یکی اونا رو بکوبید که نمیشه.

1+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>لیلا کریمی:

من منتظر دزدان دریایی کارائیب 4 هستم. بازگشت شکوهمند کاپیتان جک اسپاروی عزیز.وای به حالت اگر نقد منفی براش بنویسی.با پتک ثور میکوبم تو سرت:)))))))))))))

1+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>میرزایی:

بابا خسته شدیم از این قهرمانای پوشالی. موحد جان یه فیلم شخصیت پردازانه نقد کن ببینیم سینمای واقعی چه خبره.

0+1-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>سارا25ساله:

..عملیات تمام شد!(بهترین دیالوگ سال که از زبان پرزیدنت اوباما هنگام خبر کشته شدن تروریست بزرگ بن لادن گفته شد).بقیه همش فیلم و تخیلاته.البته هنگامی که اوباما داشت خبر کشته شدن بن لادن رو میداد من یه لحظه فکر کردم خودش تبدیل به یک سوپر قهرمان شده است.

0+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>خشایار:

فیلم "ثور"باید فیلمی در مایه های "نبردخدایان2010"باشد نه بیشتر.فروشش هم اندازه همین فیلم خواهد بود.نمیدانم چرا این فیلم را برای پخش در اولین هفته تابستان انتخاب کرده اند.

0+1-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>یوگی:

من این فیلم رو دانلود کردم و دیدم.بیشتر شبیه به ویدئو گیم بود تا فیلم سینمایی.مثل فیلم مردعنکبوتی3 بود.

0+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>trever:

این عکس واقعیه ثور هستش.تفاوت را احساس کنید.مثل اینه که گلزار بیاد نقش رستم رو بازی کنه http://4.bp.blogspot.com/-mxo3vDvsvVU/TV9HKf3xnDI/AAAAAAAAXsY/RSKDx7-vjps/s1600/thor-painting.jpg

0+2-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>پژمان.ع:

بیشتر شبیه شخصیت های یونان باستان به نظر میرسه تا کامیک بوک و مرد عنکبوتی. به خاطر همینه که تا حالا کمتر فیلم و کارتونی ازش ساخته شده. بعید به نظر میرسه حتی در گیشه موفقیتی کسب کنه.

0+2-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>قاسم جلیلوند:

پوستر فیلم یکی از نماد های فراماسون هاست.موضوعش هم که اینگونه که شما تعریف کرده اید در باره خدایان و جود چندین خدا در جهان است.خدایا خودت نگهدار دین اسلام و مسلمین باش

1+2-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>شاهین:

thoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor!

2+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>> علی قائلویی:

خیلی فیلم بدی بود.سه بعدی اش که فاجعه بود.از دوستان خارج از ایران هرکسی خواست این فیلم را ببینه به سینماهای سه بعدی نره .خیلی ضعیف کار شده است.از یک اثر درجه یک هالییوودی بعید بود اینقدر سه بعدی را بد کار کند.دو بعدی کافی است.این فیلم الان دوهفته است که در تایلند اکران شده است.دوستار تمام بچه های گل ایران. علی قائلویی

0+2-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>sosha:

فیلم سوپر قهرمانی فقط و فقط شوالیه تاریکی.در ضمن کی گفته کمیک بوک بی مغزه؟ کمیک بوک ها برای داستان های چندصفحه ای که خالق اونا نوشته شده درست شده اند نه فیلم 120دقیقه ای.تقصیر هالیوودی هاست که ازبس آب میبندن به این داستان ها که فاجعه هایی مثل مردعنکبوتی 3و چهار شگفت انگیز تهیه میشه.یک نکته دیگه اینه که مگر کسی شکسپیر ساخته نمیتونه کمیک بوک بسازه؟این ضعف کنت برانا بوده که نتونسته یه فیلم خوب بسازه وگرنه کارگردان اگر کارگردان باشه در هر ژانری میتواند فیلم بسازد.مشکل شما اینه که فکر میکنی کارگردان های هالییوود مثل کارگردان های وطنی هستند که فقط تو یه ژانر موفق هستند .در صورتی که اینجوری نیست.باتشکر

0+2-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>utoo:

آخ جون .باز موحد از یه فیلمی بد گفت حتما باید فیلم خوبی باشه.از جدایی نادر از سیمین تعریف کردی رفتم دیدم خیلی چرت و بی سروته بود بعدش به اخراجی ها 3 فحش و بد و بیراه گفتی رفتم دیدم نه یک بار نه دوبار بلکه 5بار عالی بود اخراجی ها3.موقع تماشایش از دقیقه 1 تا 90میخندیدم .مردم هم همینطور.ثور هم باید فیلم خوبی باشه.

2+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>حمیده:

جناب منتقم نقدت بسیار عالی بود.تشکرفراوان .تشبیه های بسیار به جایی کرده بودی و نکته آخر اینکه واقعا این 9سال مثل برق گذشت.یادش بخیر هفته نامه سینما رو خریدم دیدم تیتر زده بود مردعنکبوتی 3روز 114میلیون دلار فروخت.خیلی هیجان زده شدم.

1+0-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>gogoli:

تیکه ی\\\"پارودی کمیک بوک\\\"خیلی باحال بود.کلی خندیدم.

0+1-

يكشنبه 18 ارديبهش



>>>کاظم -ج:

د بیا!پس ثور هم تو زرد از آب در اومد؟منتقدای استرالیایی خیلی از فیلم تعریف کرده بودند نمی دونم والله!من که دیگه به شخصه از این فیلم های کمیک بوکی خسته شدم.

1+2-

يكشنبه 18 ارديبهش




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.