پرده سینما

ابرقهرمان‌ها به پیش! آشنایی با ۹ فیلم از میان مهم‌ترین‌های اکران تابستان ۲۰۱۵

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

تابستان هر سال، فصل اکران داغ فیلم‌های پرماجرا و هیجان‌انگیزی است که به کمک مدرن‌ترین فناوری‌های جلوه‌های ویژه ساخته شده‌اند. فصلی که ابرقهرمان‌ها، روبات‌ها، شخصیت‌های کارتونی، نابغه‌ها و سفینه‌های فضایی به گیشه‌ها، سالن‌های سینما و نمایشگرهای کوچک و بزرگ حمله می‌کنند تا هرکدام بتوانند سهم بیشتری از اوقات فراغت مخاطبان، به‌ویژه جوانان و نوجوانان، را به‌دست آورند. فیلم‌هایی که در آن‌ها نه فروپاشی تمدن چیز عجیبی است و نه سفرهای آنی در فضا و بازگشت به گذشته و جهان‌های موازی. درواقع در سرزمین رؤیایی فیلم‌های تابستانی، این‌که سرنوشت زمین و حتی کل جهان در خطر نباشد، غیرعادی است. امسال هم داستان از همین قرار است. دایناسورهای «پارک ژوراسیک» و روبات‌های انسان‌نمای فیلم «ترمیناتور» از دل دهه‌های پیش آمده‌اند تا در کنار «مرد مورچه‌ای»، «اولتران»، «پَک‌من» و «شگفت‌انگیز‌ها» ساعت‌های پرهیجانی را برای اوقات فراغت تابستانی ما بسازند. در ادامه‌ی این مطلب، سراغ ۹ فیلم از مشهورترین فیلم‌های تابستان امسال رفته‌ایم و می‌خواهیم قبل ار دیدنشان، کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

 

 

دنیای ژوراسیک

Jurassic Word

کارگردان: کالین ترورو

بازیگران: کریس پرات، بریس دالاس هوارد، جودی گریر

 

«دنیای ژوراسیک» درواقع دنباله‌ای بر سه‌گانه‌ی قدیمی «پارک ژوراسیک» محسوب می‌شود. در این فیلم ۲۲ سال بعد از ماجراجویی‌ها و اتفاقات مربوط به پارک ژوراسیک، جزیره‌ی «ایسلا نوبلار» به یک پارک تفریحی با موضوع دایناسور‌ها تبدیل شده و همه‌چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رود، اما وقتی پای فیلمی هالیوودی، پارک دایناسور‌ها و تابستان در میان باشد، قرار نیست همه‌چیز به همین منوال ادامه پیدا کند، چون این‌بار دانشمندی دیوانه تصمیم گرفته هیولایی وحشتناک از دایناسور‌ها بسازد. این هیولا از کنترل خارج می‌شود و همه‌چیز را به‌هم می‌ریزد.

 

 

آقای هولمز

Mr. Holmes

کارگردان: بیل کاندن

بازیگران: ایان مک‌کلن، لورا لینی، میلو پارکر، هیرویوکی سانادا

 

شرلوک هلمز پس از سال‌ها به آدم دیگری تبدیل شده است و حالا سال‌های گذشته زندگی‌اش را مرور می‌کند. داستان فیلم در سال ۱۹۴۷ میلادی می‌گذرد و در آن از کلاه و پیپ مشهور شرلوک هولمز خبری نیست. کارآگاه بازنشسته به ساسکس رفته است و در روستا خودش را با پرورش زنبور سرگرم می‌کند. تنها اطرافیان او خدمتکار و پسر خدمتکار هستند. هولمز را در این فیلم هنگامی می‌بینیم که مدت‌هاست بازنشسته شده و ۹۳ سال دارد و تلاش می‌کند آخرین معمای عمرش را حل کند معمایی که در دوران اوج‌اش نتوانسته است حل کند.

 

 

سرزمین فردا

Tomorrow Land

کارگردان: بِرَد بِرد

بازیگران: جورج کلونی، هیو لوری، بریت روبرتسون

 

«سرزمین فردا» جهانی را به تصویر می‌کشد که به‌خاطر بدبینی رو به فروپاشی و ویرانی است. شخصیت اصلی فیلم؛ دختر نوجوان و نابغه‌ای به‌نام «کیسی نیوتون» است که به‌دنبال ماجراجویی‌های خود مجبور می‌شود در فضا و زمان سفر کند. پس‌زمینه‌ی داستانی فیلم نیز به گروهی از دانشمندان می‌پردازد که تصمیم گرفته‌اند موانع پیشرفت در جهان واقعی را از پیش رو بردارند و به‌همین منظور، شهری در فضایی خارج از زمین ساخته‌اند که در آنجا علم می‌تواند با بهره‌گیری از منابع پایان‌ناپذیر و بدون هیچ مانعی، به جلو برود. شهری مرموز که کسی می‌خواهد از اسرارش آگاه شود.

 

 

از درون به بیرون

Inside Out

کارگردانان: پیتر داکتر و رونالدو دل‌کامرون

 

پیتر داکتر که در سال ۲۰۰۹ انیمیشن «Up» را ساخت و با آن نظرهای بسیاری را به خود جلب کرد و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد، این‌بار با انیمیشن تازه‌ای به‌نام «این‌ساید اَوت» یا «از درون به بیرون» از راه رسیده است. انیمیشنی که نخستین‌بار در جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد و توانست تحسین و نظر مثبت بسیاری از مخاطبان و منتقدان را به‌دست بیاورد. این فیلم درباره‌ی دوره‌ای حساس از زندگی یک دختربچه‌ی ۱۱ ساله به‌نام «رایلی» است که عواطف و احساسات درونی‌اش به کمک چند شخصیت دیگر نمایش داده می‌شود. داستان از جایی شروع می‌شود که پدر و مادر رایلی تصمیم می‌گیرند به سان‌فرانسیسکو نقل‌مکان کنند و دنیای دخترک خردسال با این جابه‌جایی ناگهانی به‌هم می‌ریزد.

 

 

مرد مورچه‌ای

Ant Man

کارگردان: پیتون رید

بازیگران: پل رود، مایکل داگلاس، اونجلین لیلی

 

«مرد مورچه‌ای» از فیلم‌های ابرقهرمانی است که برپایه‌ی یکی از شخصیت‌های داستان‌های مصور «مارول» ساخته شده. این فیلم را «مارول استودیوز» یکی از موفق‌ترین و پردرآمد‌ترین استودیوهای فیلمسازی هالیوود ساخته است. «مرد مورچه‌ای» درواقع دوازدهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول به‌حساب می‌آید. داستان فیلم درباره‌ی فناوری‌ای است که به انسان‌ها اجازه می‌دهد به‌اندازه‌ی یک مورچه کوچک شوند. «اسکات لنگ» (با بازی پل رود) قرار است به دانشمندی به‌نام «هنک پیم» (با بازی مایکل داگلاس) کمک کند تا از این فناوری در برابر خرابکاران محافظت کند.

 

 

انتقام‌جویان: عصر اولتران

Avengers: Age of Ultran

کارگردان: جاس ویدون

بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو، اسکارلت جوهانسون

 

فیلم‌های ابرقهرمانی علمی-تخیلی پر از علم و فناوری‌های مدرن‌اند. «انتقام‌جویان: عصر اولتران»، از جمله‌ی همین فیلم‌هاست و قسمت دوم فیلم پرفروش و موفقی است که ویدون در سال ۲۰۱۲ کارگردانی کرد. داستان فیلم درباره‌ی روباتی است که هوش مصنوعی دارد و علیه انسان‌ها شورش می‌کند تا تهدید‌ها علیه زمین را از بین ببرد، اما این روبات خودکار و خودآگاه تشخیص می‌دهد که انسان‌ها دشمن اصلی زمین‌اند و تصمیم می‌گیرد آن‌ها را نابود کند. در قسمت دوم انتقام‌جویان، «مرد آهنی»، «کاپیتان آمریکا»، «ثور»، «هالک» و «عنکبوت سیاه» با کمک «نیک فیوری» و «ماریال هیل» به جنگ اولتران می‌روند.

 

 

چهار شگفت‌انگیز

Fantastic Four

کارگردان: جاش ترانک

بازیگران: کیت مارا، مایکل جوردان، مایلز تلر، جیمی بل

 

داستان فیلم «چهار شگفت‌انگیز» درباره‌ی چهار موجود بیگانه است که به جهانی موازی منتقل می‌شوند؛ جهانی خطرناک و ناشناخته که در آن قابلیت‌های فیزیکی بدنشان دچار دگرگونی‌های عجیب و غریب می‌شود. این فیلم براساس مجموعه‌ای از داستان‌های مصور مارول ساخته شده. مجموعه‌ای که «استن لی» و «جک کربی» خالقان آن بودند و نخستین کمیک آن در ۱۹۶۱ عرضه شد. در این فیلم قهرمان‌ها باید یاد بگیرند توانایی‌های فوق انسانیشان را که از سفر به جهانی موازی به‌دست آورده‌اند، کنترل کنند و این توانایی‌ها را تنها علیه دشمنان زمین به‌کار بگیرند.

 

 

پیکسل‌ها

Pixels

کارگردان: کریس کلمبوس

بازیگران: آدام سندلر، جاش گد، مایکل موناگان، پی‌تر دینکلیچ

 

در «پیکسل‌ها» قرار است زمین نابود شود، با این تفاوت که نه از هوش مصنوعی دیوانه خبری هست و نه از جنگ با سلاح‌های مدرن، این‌بار شخصیت‌هایی از بازی‌های کامپیوتری دهه‌ی ۱۹۸۰، یعنی «پک‌من»، «هزارپا» و «دانکی کونگ» می‌خواهند زمین را از بین ببرند. داستان فیلم از سال ۱۹۸۲ آغاز می‌شود؛ وقتی بازی‌های ویدئویی را در یک کپسول زمانی به فضا می‌فرستند تا لابد موجودات فرازمینی هم از این بازی‌ها لذت ببرند، اما بیگانه‌ها تصور می‌کنند محتویات این کپسول، نوعی اعلام جنگ است. پس نسخه‌های واقعی این بازی‌ها را می‌سازند و با آن‌ها به زمین حمله می‌کنند.

 

 

نابودگر

Terminator Genisys

کارگردان: آلن تیلور

بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، امیلیا کلارک، جی. کی. سیمونز

 

در قسمت پنجم، روبات نابودگری از آینده به گذشته سفر می‌کند تا پدر و مادر «سارا کانر» را که به‌تازگی با هم ازدواج کرده‌اند، نابود کند، به این امید که سارا هرگز به دنیا نیاید. گویا جیمز کامرون خالق دو فیلم اول این مجموعه، از «نابودگر: جنسیس» تعریف و تمجید کرده و آن را میراث‌دار دو فیلم نخست این مجموعه دانسته است. فیلم‌هایی که با کارگردانی کامرون توانستند به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کنند.

 

 

پرده سینما، این مطلب را برای انتشار از مجله دانستنی‌ها برگزید.


 تاريخ ارسال: 1394/5/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.