پرده سینما

عقبگرد صد در صدی، یا کپی برابر اصل نیست! نقد و بررسی فیلم «یکی از ما دو نفر» ساخته تهمینه میلانی

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقد و بررسی فیلم یکی از ما دو نفر ساخته تهمینه میلانی

 

مدتهای مدیدی است که در سینمای ایران طنین ناقوس شومی را می شنویم که روز به روز بر وضوحش افزون می گردد و این هشدار را به ما می دهد که سینمای فلاکت زده ایران در آستانه مرگ است، به ناچار در این سالها به صورت «کج دار و مریز» با توجه به خط مشی خاصی که در زمینه تولید آثار سینمایی وجود دارد سر کرده ایم و در کنار دهها فیلم مسخره و بی سر و ته و زننده و نازلی که تولید می شدند چشمان مان به دنبال یکی دو فیلم خوب و چند فیلم متوسطی بود که در این سینما ساخته و روانه اکران می شد. حداقل دلمان به این خوش بود که کارگردانانی همچون تهمینه میلانی سبک و سیاق خاص خود را در فیلمهایشان دنبال می کنند و اگر در فیلمهای جدیدشان نسبت به سایر آثار قبلی شان ضعفهایی هم دیده می شود آن ضعف ها تأثیر چندانی بر کلیت آثارشان نمی گذارد و سینمای آنها را به سمت «فیلمفارسی» سوق نمی دهد. اما متأسفانه در این اواخر برخی از کارگردانان به نام سینمای ایران دچار ضعفهای مشهودی در زمینه ساخت فیلم شده اند که نمونه بارز آن را می توان در فیلمهای بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دید. داریوش مهرجویی، ابراهیم حاتمی کیا، تهمینه میلانی و بسیاری دیگر از جمله کارگردانانی بودند که با یک عقبگرد صد در صدی مواجه شدند و این مهم زنگ خطر نهایی را برای سینمای ایران به صدا در آورده است!

 

**********

 

بهرام رادان در فیلم یکی از ما دو نفرنوشتن در مورد فیلم یکی از ما دو نفر  به کارگردانی تهمینه میلانی بسیار سخت است. سخت از آن جهت که دیدگاه های این کارگردان را نسبت به مسائل زنان سالیان سال ستوده ای و در آخرین اثر وی با یک ضعف شدید در کلیت و ساختار فیلم مواجه می شوی!

دیدگاه تهمینه میلانی نسبت به مسائل اجتماعی زنان دیگر برای همگان شناخته شده است، بانوی کارگردانی که همیشه و از هنگام ساخت اولین فیلمش تا کنون که آثار بسیار زیادی را در سینمای ایران کارگردانی کرده و همیشه دغدغه مسائل زنان را داشته و دائماً با صدای بلند از آنها در مقابل زورگویی های ناروای جنس مخالف حمایت می کرده، حمایت پر سر و صدایی که باعث شده تا میلانی به عنوان یک کارگردان «فمینیست» در سینمای ایران مطرح شود و مخالفان و موافقان زیادی را در سینمای ایران پیدا کند. دیدگاه میلانی در برخی از فیلمهایش آنقدر تند شده که برخی او را به سیاه نمایی و سادیسم متهم کرده اند و در طرف مقابل هم عده ای از اینکه وی آنگونه بی پروا حرفهای برحق اش را زده او را حمایت کرده و می ستودند.

این دیدگاه در آثار میلانی دچار اوج و فرود بوده است. شاید نقطه اوج این دیدگاه را بتوانیم در فیلمهای دو زن، زن زیادی، واکنش پنجم، تسویه حساب و سیاسی ترین فیلم میلانی یعنی نیمه پنهان ببینیم.

هر چند که در سایر آثار میلانی نیز این دیدگاه وجود دارد چه در فیلم به اصطلاح معناگرایانه سوپر استار، چه در کمدی آتش بس و دیگه چه خبر؟ و یا در همان اولین فیلمهای میلانی یعنی افسانه آه و...

اما یکی از ما دو نفر بدون شک ضعیف ترین، بی مایه ترین و تکراری ترین کار تهمینه میلانی است و به هیچ عنوان نمی توان نام «فیلم» را بر آن نهاد. در این به اصطلاح «فیلم» هیچ چیز سر جای خودش نیست، نه از کارگردانی درست و اصولی در آن خبری هست نه از فیلمنامه قابل قبول و نه بازی های یکدست بازیگران و نه هیچ چیز دیگر! با اینکه میلانی سعی کرده در این فیلم هم همان نوع دیدگاه خود را داشته باشد اما ضعفهای فراوان مانع از پرداخته شدن به نگاه وی دارد.

میلانی حتی در این فیلم از بازیگرانی هم استفاده نکرده که حداقل گیشه فیلم اش را تضمین نمایند.

یکی از ما دو نفر یکی از همان فیلمهایی است که بعد از تماشای آن از سینمای ایران بیزار می شوی و به خود میگویی «حیف از آن همه نگاتیو که صرف ساخت چنین فیلمی شده است!»

السا فیروز آذر و بهرام رادان در نمایی از فیلم یکی از ما دو نفرداستان فیلم یکی از ما دو نفر درباره سارا  (السا فیروز آذر) دختر آرشیتکی است که جوانی تحصیل کرده و از خانواده ای نسبتاً متمول و بسیار باهوش است، سارا به طرزی کاملاً غیر منتظره بر سر راه بابک (بهرام رادان) که او هم مهندس آرشیتکت و مدیر یک شرکت بزرگ است قرار می گیرد و با او همکاری خود را شروع می کند. اما از همان ساعتهای آغازین همکاری، اختلافات زیادی که به بازی های زننده و بچه گانه بیشتر شبیه است میان این دو نفر شکل می گیرد. بابک شخصیتی خود شیفته است که به زنان مانند کالایی دم دستی و بی ارزش نگاه و از آنها فقط برای تفریح و سرگرمی خود استفاده می کند. اما سارا شخصیتی است که همیشه با مشکلات در حال جنگ است و به قول معروف می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند. اما در مورد بابک موفق نمیشود که او را اصلاح کند.

یکی از ما دو نفر از مشکلات عمده ای رنج می برد که یکی از آنها ضعف شدید فیلمنامه است. شخصیت پردازی ها به هیچ عنوان اصولی نیست و روابط میان آدم ها در این فیلم اصلاً طبیعی و معقول به نظر نمی رسد.

به عنوان نمونه سارا که دختری است آداب دان، منضبط و بسیار اخلاق گرا شیفته شخصیت بابک که بسیار دنیا طلب و بی اصول و شهوت گراست می شود و چنین رابطه ای از همان ابتدای امر اساساً طبیعی به نظر نمی رسد. اعمال و کردار شخصیتهای فیلم نیز به هیچ عنوان با آن چیزی که فیلمنامه نویس آنها را معرفی کرده همخوانی ندارد. همه چیز در این فیلم در آن واحد شکل می گیرد گویی که سعی شده در فیلمنامه سر و ته قضایا جوری به هم بیاید و برای وقوع آنها زمینه چینی بشود.

فیلمنامه نویس در روایت داستان کم آورده و همین امر باعث سرد و ایستایی یش از حد فیلم شده است.

در فیلم آنقدر شخصیت های زائد و به درد نخور و اضافی وجود دارند که فقط بیننده را دچار گنگی و کسالت و سردرگمی می کند.

درگیری های میان شخصیتهای اصلی فیلم به هیچ عنوان خوب از آب درنیامده است و گاهی بیننده را دچار تهوع می کند .

در یکی از ما دو نفر هیچ نکته قابل دفاعی وجود ندارد و همه چیز آنقدر بد است که حد و مرزی را نمی توان برای آن تعیین کرد.

ریتم فیلم بسیار کند و کسل کننده و زمان آن نیز بسیار بالاست. در حدی که حوصله بیینده را سر می برد.

میزانسن های دم دستی و ابتدایی نشان از این امر دارد که میلانی فقط می خواسته برای دست گرمی و دور هم بودن فیلمی ساخته باشد. آنچه که شواهد نشان می دهد این است که میلانی مانند فیلمهای قبلی اش به یکی از ما دو نفر هیچگونه بهایی نداده است و با بی حوصلگی هرچه تمام تر مبادرت به ساخت این فیلم نموده است.

بازیهای تصنعی و مسخره بازیگران فیلم به ویژه (السا فیروز آذر و دانیال عبادی) عملاً به شکنجه ای برای بیینده تبدیل می شود.

تهمینه میلانی و علیرضا زرین دست سر صحنه فیلم یکی از ما دو نفرمیلانی این بار بر خلاف همیشه نتوانسته بازیگران درستی را برای شخصیتهای فیلمش انتخاب بکند به ویژه نقشهای اصلی یکی از ما دو نفر یعنی بهرام رادان و السا فیروز آذر به هیچ عنوان مناسب نقش آفرینی در این فیلم نیستند. شاید اگر میلانی کمی در انتخاب بازیگران فیلمش دقت بیشتری کرده بود می توانست فیلم را از سقوط نجات دهد. مثلاً اگر زوج فیلم آتش بس (مهناز افشار و محمدرضا گلزار) به جای (السا فیروزآذر و بهرام رادان) در این فیلم بازی کرده بودند با توجه به پیشینه ای که مخاطب از بازی خوب آنها در فیلم آتش بس داشت می توانستند فیلم را حداقل از لحاظ بازیها از قهقرای کنونی به اوج برسانند و رخوت آن را به سرزندگی تبدیل کنند.

یکی از ما دو نفر این تصور را در ذهن بیننده ایجاد می کند که میلانی با توجه به موفقیت فیلم آتش بس در گیشه خواسته تا بار دیگر با کمی تغییر فیلمی با همان حال و هوا بسازد. اما به هیچ عنوان در کپی برداری آن موفق عمل نکرده و این نشان دهنده آن است که میلانی بعد از آتش بس نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته بلکه دچار یک پسرفت شدید هم شده است.

حتی فیلمبرداری علیرضا زرین دست هم که در این سالها در اغلب آثار میلانی به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور داشته است چنگی به دل نمی زند و بسیار سردستی انجام شده است. صدای کار نیز بسیار بد و بی کیفیت و طراحی صحنه بسیار تصنعی است. در یک کلام این که یکی از ما دو نفر هیچی نیست!

معلوم نیست محمد نیک بین (همسر تهمینه میلانی) به چه دل خوش کرده است که تهیه کنندگی چنین اثری را بر عهده گرفته است؟

هرچند که یکی از ما دو نفر هیچ نشانی از یک فیلم ندارد اما شاید تنها نکته قابل تامل آن این باشد که میلانی سعی کرده تا در این فیلم هم برخی از واقعیت ها را بازگو کند، مانند اینکه شخصیت اصلی این فیلم (سارا) در فضای کارش با مشکلات عدیده ای از سوی رئیس و سایر همکارانش (به ویژه همکاران مردش) روبرو می شود که اینگونه اجحاف ها و درخواست های نابجا در بسیاری موارد در محیط های اداری (به خصوص بخش خصوصی) از زنان وجود داشته است.

میلانی مانند سایر آثارش می خواهد به اینگونه زنان و دختران بفهماند که با جنگیدن و نترسیدن می توانند به سهم بر حق خود در محیط کار و زندگی شان دست پیدا کنند.

 

 در همین رابطه بخوانید

من از رنج شما رنج می برم! گفتگویی مفصل و خواندنی با تهمینه میلانی

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/1/14
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>اذین:

این فیلم بسیار عالی و جذاب بود،استفاده ی بهرام رادان از حرکات مردمک چشم بسیار زیبا بود.فقط بازی مسخره السا فیروز اذر گند زد به این فیلم .خیلی هم زننده بود فیلمش من که لذت بردم

1+0-

دوشنبه 21 فروردين 1396



>>>سارا:

. به نظر من کار های خانم میلانی عالیییین. اشکال این فیلم بازی ضعیف السا فیروز آذر بوده

0+0-

دوشنبه 7 مهر 1393



>>>آیسان:

این حرفا بیشتر ازیک نقدبه خالی کردن دلخوری یا کینه شبیه بود درموردبازیگران فیلم هم بایدبگم عالی بودن مخصوصا آقای رادان چون واقعا بازیگرن نه مثل آقای گلزار فقط وسیله برای پرفروش کردن فیلم باشه به واسطه قیافش

1+0-

سه‌شنبه 20 فروردي 



>>>بهاره:

با سلام خوب بود مثل بقیه کارهای خانم میلانی

1+0-

شنبه 2 ارديبهشت 1391



>>>منصور:

حاصل گیشه+فرصت طلبی+فمینیسم مد روز+شعار زدگی+سهل انگاری +مردم را جهان سومی و مسلمان خرافاتی شناختن+تهیه کنندن ایفرصت طلب تر از کارگردان=فیلمهای طهمینه میلان

0+0-

جمعه 20 خرداد 1390



>>>از بابا برای نانا یا نی نی یا هر چی:

شما اگر توی هندوستان به دنیا می آمدی حتماً از کسانی می شدی که بر بقرات سجده می کردی. میلانی نه خدا است که او را بپرستی و نه پیغمبر و نه یک بت که بر او سجده بری. بلکه یک انسان پر خطا و پر از عقده که هر چقدر به مردان فحش می دهد عقدۀ دل او فرو نمی نشیند. مگر اینکه خدا شفایش دهد... و لعنة الله علی القوم الظالمین.

0+0-

يكشنبه 15 خرداد 1390



>>>نانا:

با اینکه خیلی دیره اما الان نظرم رو در مورد این فیلم میگم یکی از ما دو نفر یه شاهکار به تمام معنا بود بالاخص در سوژه شما مردا از این که چهره حقیقی خودتون رو تو فیلمای تهمینه عزیز میبینین میلرزین و میترسین خودتون رو اصلاح کنید نمیخواد به تهمینه جان فیلمسازی یاد بدید بالاخص شما آقای منتظری منتقد نما میگم منتقد نما چون اصول انسانی رو زیر پاگذاشتی حواست رو جمع کن

0+0-

جمعه 13 خرداد 1390



>>>شقایق:

خوبه که خانم میلانی بارها و بارها در مصاحبه هاشون اعلام کردن که یک فمینیست هستند حالا شما که داعیه دفاع از خانم میلانی را دارید می آیید و صحبتهای ایشان را هم نقض میکنید؟ معلوم نیست برداشت شما از فمینسم چیست؟ والا مطمئنا خانم میلانی یک فمینیست هستند . فمینیسم تعاریف بسیار عدیده و پیچیده ای دارد و برخی از گروههای فمینیستی بسیار افراطی با قضیه برخورد میکنند اما خوب خانم میلانی در آن دسته جای ندارند. اصولا کسی که دارد برای احقاق حقوق حقه زنان در هر جامعه ای تلاش میکند جزو فمینیست ها محسوب میشود.

1+0-

پنجشنبه 8 ارديبهش



>>>cnamaii:

خانم میلانی عزیز فمنیست نیستن در باره ی مشکلات زنان صحبت میکنن در ضمن باید بدونین که تهییه کنندشون اقای نیکبین همسرشونن پس معلومه که دوشا دوش هم دارن کار می کنن و هچ نفرتی از مرد ها ندارند و همیشه کنار مرد های بد مرد های خوب و کنار زن های خوب زن های بد هم در فیلم های ایشون هست پس زود قضاوت نکنین برای بالا بردن کسی هم کسی را زمین نزنید

0+0-

چهارشنبه 7 ارديبه



>>>ش / ک:

نقد بسیار پخته و فوق العاده ای بود به دور از هرگونه تنگ نظری نسبت به کارگردان فیلم چون از برخی فیلمهای زیبای این کارگردان همچون دوزن و نیمه پنهان تعریف کرده بودید

0+0-

دوشنبه 5 ارديبهشت



>>>اوستا:

عالی بود خیلی حال کردم

0+0-

سه‌شنبه 30 فروردي 



>>>نفیسه:

فیلم ضعیف بود اما دیدگاه تهمینه میلانی عالیه منتها متاسفانه به تکنیک اهمیت نمیده سایت ماهی دارین و نقد خوبی بود

0+0-

دوشنبه 29 فروردين 1390



>>>عباس تهراني :

آدم چقدر بدبخت باشه كه اسطور ه و منجي اش بشه تهمينه ميلاني !

0+0-

دوشنبه 29 فروردين 1390



>>>لادن.ا:

تهمینه میلانی بدون هیچ اغراق و تعصبی بهترین و باشعورترین کارگردان اجتماعی ساز سینمای ایران است سینما مگر چیست؟ مگر حداقل نیمی از سینما نباید واقعیت باشد؟ پس چرا اینهمه با تهمینه میلانی مخالفت میشود؟ چون نمیخواهند بگذارند که او حرفهای درست و حقش را برملا کند و بزند حرفهایی که خود ما آنها را دیده و درک کرده ایم اما به دلایلی میخواهیم روی آنها را با له کردن و ندیده گرفتن بپوشانیم اما میلانی به درستی می آید و درد جامعه را در فیلمهایش بازگو میکند دردی که باید درمان شود دمل چرکینی که اگر درمان نشود باعث میشود عفونت به استخوان زده و به ناچار دست و پای طرف را باید قطع کنیم آقای منتظری من این نوشته شما را تنها یک نقد میدانم و به همین دلیل هم با نقدتان مخالفتی نمیکنم چون شما به درستی فیلم را نقد کرده اید آن هم با زبانی شیوا و سینمایی نه مثل برخی از این منتقدان با کلمات قلنبه و سلمبه و ادا و پزهای روشنفکری و از دیدگاهتان به عنوان یک مرد سپاسگذارم که حرفهای میلانی نازنین را برحق دانسته اید این نشان دهنده شعور والای شماست روی سخنم با کسانی است که دانسته می آید و میلانی را میکوبند شخصی درست گفته بود آنها میخواهند دستهایشان رو نشود آن ابلهان همان مردهای هرزه و کثیف فیلمهای تهمینه میلانی هستند که روزانه هزاران نفرشان را در شهر میبینیم همین جمعه شب ندیدید جیرانی و فراستی چطور اصلا اجازه سخن گفتن به این اسطوره کارگردانی سینمای ایران نمیدادند و چه قشنگ میلانی جواب آنها را داد آنها که باید بفهمند میفهمند که میلانی کیست و چه میگوید و چه میخواهد بکند اما آنهایی که نمیفهمند بگذارید همچنان نفهم باقی بمانند تا بمیرند این تاریخ است که روی میلانی نظرها خواهد داد خدا این زن را برای ما و برای جامعه ما و برای سینمای ایران محافظت نماید تا حداقل بتواند هرزگاهی گوشه ای از حقایقی را که هر روز آن را میبینیم و به سادگی از کنارش رد میشویم را به یادمان آورد این را نباید یادمان برود که تا مرد هرزه نباشد زن خودفروشی وجود نخواهد داشت این را یادمان نرود که قوانین مرد سالارانه چه بلایی که بر سر زنها آورد این را یادمان نرود که همه ما انسانیم درود بر تو تهمینه میلانی و درود بر تو آقای رضا منتظری که مدافع حقوق زنان هستی که گفته ای میلانی همیشه دغدغه مسائل زنان را داشته و دائماً با صدای بلند از آنها در مقابل زورگویی های ناروای جنس مخالف حمایت می کرده این نشان دهنده شعور والای تست

0+0-

يكشنبه 28 فروردين 1390



>>>بانو:

کسانیکه با سینمای تهمینه میلانی مخلف هستند انسانهایی هستند که در جامعه ی امروزی زندگی نمیکنند و جامعه شان خانواده و شاید یه کم دور تر فامیلشان است.دوستان مخالف،اگر کمی به اطرافتان در جامعه بیشتر دقت کنید فیلمهای میلانی برایتان تداعی میشود.در ظاهر شاید چیزی نباشد و حتی خوب به نظر برسد اما در بطن این زندگی اتفاقاتی هست که تهمینه میلانی آنها را به خوبی دیده و درک کرده...

0+0-

يكشنبه 28 فروردين 1390



>>>edmond:

kheili hal kardam dishab ferasati khob hal in khanoom feminist ro gereft dame jeirani va ferasati garm zende bad har chi marde

0+0-

شنبه 27 فروردين 1390



>>>شقایق :

حالا دیگه چرا نقد جدید نمینویسین آقای منتظری با ما قهر کردین ؟ ما منتظریم

0+0-

چهارشنبه 24 فرورد¡



>>>سهراب کریمی:

چقدر شلوغش کردید.یه فیلم ضعیف که دیگه اینقدر دعوا نداره.

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>ايراني آزاده:

براي حقانيت تهمينه ميلاني همين بس كه در قبال فحاشي شما نادانان سكوت اختيار كرده است

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>ايراني آزاده:

زن ستيزي شما بسيار وقيحانه و زننده است متاسفم براتون متاسفم

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>عرفان:

ترکوندی تهمینه میلانی رو که خداییش بعضیا راست گفتن اون مطلبت در مورد فیلم تسویه حساب رو خونده بودم نه به اون نه به این اما در کل نقد بدی نبود بازم میگم خیلی با حالین شماها ( کلهم بر و بچ پرده سینما ) I LOVE YOU CINSCREEN

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>سعید :

بر خلاف نظر شما من اینجوری فکر نمیکنم نمیدونم چرا شما منتقدها زیاد به جزئیات توجه نمیکنین این فیلم ( یکی از ما دو نفر ) اتفاقا یکی از آرامترین فیلمهای تهمینه میلانی بود و میلانی خیلی خیلی آروم شده بود تسویه حساب رو یادتون نیست؟ در کل همین فروکش کردن خشم میلانی نسبت به مردا تو این فیلم تا حدودی قابل تقدیره شما دارین میلانی رو تشویق میکنین تا دوباره جیغ و هوار راه بندازه

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>یک زن مسلمان ایرانی :

تو که هستی نعوذبالله نکند خود را خدا میپنداری؟ این من هستم که از مسلمان بودن تو برائت میکنم تو که هستی که بخواهی از مسلمان بودن من برائت کنی؟ امثال شما فقط از نام اسلام و زیر پرچم اسلام میخواهید به برخی مقاصد شوم خود دست پیدا کنید اتفاقا من جنس امثال شما را خوب هم میشنانسم دیگر هرزگی و شهوت رانی و بی بند و باری و عیش و نوش کردن که شاخ و دم ندارد اغلب شما مردان فقط به دنبال خوشگذرانی هایتان هستید بدون اینکه منافع همسرتان را تامین کنید تهمینه میلانی نه تنها با شرع عداوت ندارد که مدافع حق هم هست راستی ببینم شما نفرمودید اگر مردی از زنش تمکین نکند و بعد از سالها بخواهد تو دهانی به همسرش بزند همان زن هم پس حق ازدواج با هر مردی را دارد نه؟ آقا اسلام را اینگونه زیر سوال نبرید و خراب نکنید خانمی در اینجا آمده بود و نوشته بود که مدتهاست از دست همسرش در دادگاهها سرگردان است من با او ابراز همدردی میکنم سالهاست در امورات اجتماعی زنان فعالم و همیشه رنج و ستمشان را دیده ام من از تهمینه میلانی حمایت میکنم و چقدر دلم میخواهد که خودش روزی به این سایت مراجعه کند و پاسخ شما را بدهد در کل بیش از این نمیخواهم در این سایت سینمایی با امثال شما مجادله نمایم خداوند حق همه را کف دستانشان میگذارد قط میخواهم به اقای محمدرضا هم که این شعر زننده را ایراد فرموده اند بگویم اگر زن شریک شیطان است پس لابد حضرتین هم خود شیطان هستید که بدین گونه در کوچه ها و خیابان ها به دنبال دختران و زنان مردم می افتید؟

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>سهیل:

رضا منتظری میگم از شلوغ کاری بدت نمیاد بگو نه!

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>محمدرضا در جواب خانم آزیتا.ر :

هر دل میبینی ز دست زن خونه / هرجا که زنه بلا فراوونه / زن شریک شیطونه / زن خدای افسونه / زن واسش وفا سخته / بی وفایی آسونه / اگه نمیشناسی به من میگن زن / بلای جون تو منم منم من / میگم دوست دارم ولی دروغه / چرا تو گوش میدی به حرف دشمن ؟ / زن شریک شیطونه / زن خدای افسونه / زن واسش وفا سخته / بی وفایی آسونه / بانو تهمینه میلانی حق مطلب را در مورد زنان ایرانی ادا نکرده است خانم محترم این خانم فقط از زنان دریده و سلطه و روانی و بعضا فراری و روسپی در فیلمهایش حمایت میکند لطفا کمی واقع بین باشید خانم

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>بنیامین :

با زن و یا مرد سالاری موافقم چه خوب است جنسیت هیچ برتری نداشته باشد و انسانیت باعث برتری آدمها شود نقدی درخورد و قابل توجه بود آقای منتظری خسته نباشید

0+0-

دوشنبه 22 فروردين 1390



>>>راستین:

آقای منتظری خودتون قبول کنین تغییر جهت 360 درجه ای داشتین اونم ظرف مدت کمتر از دو ماه این از نوشته هاتون کاملا مشهوده

0+0-

يكشنبه 21 فروردين 1390



>>>خسروی از تهران:

بسیار عالی درست و منطقی . نقد خوبی بود پیش از این در نوشته های شما و آقای فاضلی سر دبیر محترم سایت نوعی حمایت از فیلمسازان را میدیدم که در نظراتم این امر را بیان کردم اما اکنون این تابو شکسته شده است و این برای سایت بزرگی مثل پرده سینما خیلی خیلی عالی است. البته باید اظهار کنم از نظر بنده این فیلم ضعیف ترین فیلم خانم میلانی در سینما نبود و تنها اختلاف نظرم با حضرتعالی همین مورد است.

0+0-

شنبه 20 فروردين 1390



>>>ح.ن:

منتظری کارش به جایی رسیده که به خانم میلانی فیلمساز برجسته میهن اسلامی مان هم فحش میده

0+0-

شنبه 20 فروردين 1390



>>>فرزاد:

باید بگم که من این فیلم رو ندیدم اما کلا فیلمهای تهمینه میلانی رو باهاش حال نمیکنم نه اینکه ضد زن باشم نه اما کلا با سینمای میلانی حال نمیکنم اما اینم باید بگم که نه زن رو برتر میدونم نه مرد رو به نظر من زن و مرد مکمل همدیگه هستن نه با ازدواج یه مرد با چند زن موافقم نه با هرجایی بودن زن در کل خوندن کامنت ها خیلی بیشتر از خوندن نقدتون روی این فیلم وقتم رو گرفت. در ضمن چرا برا سایتتون یکم تبلیغ نمیکنین؟ من که از طریق سرچ تو گوگل با سایتتون آشنا شدم اما کلی با مطلب مقایسه پایان نامه و اخراجی هاتون حال کردم

0+0-

شنبه 20 فروردين 1390



>>>آزیتا.ر:

زنان چشم و چراغ روزگارند / ز نکویی ، بهین آموزگارند / به هستی بنگری از راه بینش / بدانی قدر زن در آفرینش / اهورا داده او را بس نکویی / ز فر و دانش و پاکیزه خویی / سپنته آرمییتی است و پاک است / فروزان فرهی بس تابناک است / رسا مانند خرداد دل افروز / به هر کار سترگی هست پیروز / همیشه جاودان همچو امرداد / چنین باشد مر او را ساز و بنیاد / تمامی تار و پودش مهربانی است / وجودش مایه ای از زندگانی است / بود زن نقش پر معنای هستی / به آن باشد که مادر را پرستی / خداوند دل و جان و روان است / همو سازنده توش و توان است / درود بر تمام شیر زنان ایرانی بالاخص بانو تهمینه میلانی که حق مطلب را در مورد زن ایرانی ادا کرده است زن ایرانی تا آخرین نفس از حق بر حقش در مقابل مردان ابله دفاع خواهد کرد. از اینکه میبینیم که مردانی هم هستند که دیدگاه فمینیستی دارند قدردانی مینمایم بیشتر فریاد کنید تا ثابت تر شوید.

0+0-

شنبه 20 فروردين 1390



>>>امیر اهوارکی به «یه زن»:

برای برخی زنان دلیل و برهان آوردن همچون آب در هاون کوبیدن است. بنده هم دلم خوش بود به اینکه اینها سر عقل بیایند. اما کو عقل؟ اگر از هپروت حرف بزنی صد تا طرفدار پیدا می‌کنی ولی گویا عقل‌ در این جماعت فمینیست کلاً تعطیل است. آنها را در گنجه گذاشته‌اند مباد که مستعمل شود. متأسفانه برخی زنان امروز نه حوصله شوهرداری دارند و نه بچه داری و نه کلاً ادب داری.... آنها فقط می خواهند ریاست کنند و بگویند «زنان برتر از مردان هستند». دانشگاه که می‌روند برای همین کار می‌روند که در خانواده آینده خود موفق باشند و ریاست کنند. البته اگر خانواده‌ای در کار باشد. بیچاره اطفال این مام وطن که چه بلایی قرار است سرشان بیاید. چون مادرانشان دیگر حوصله ندارند به آنها شیر بدهند. زنان امروز، خلقت خدا را هم می‌خواهند تغییر بدهند و انکار می‌کنند که خداوند اسباب تغذیه طفل را در بدن مادرانشان نهاده است. زنان امروز، دیگر به دین کاری ندارند و جهان آخرت را هم منکر می‌شوند. چون به آنچه عقلشان گواهی می‌دهد عمل نمی‌کنند. دیگر، بهشت زیر پای مادران امروزه نیست چون جور آنها را پدران مظلوم دارند می‌کشند. (تذکر ضروری: بنده زن ستیز نیستم بلکه از زنان فمینیست امروز شکوه دارم که حیثیت این ریحانۀ بهشتی را بر باد داده‌اند چه ایرانی و چه غربی. بنده بارها دست مادر و همسر و خواهر خویش را بوسیده‌ام که به دین خدا و حکم عقلشان عمل می‌کنند. خوشبختانه بنده همسر خوبی نیز دارم که از انجام دستورات شرع لذت می برد و به آنچه خود می فهمد عمل می‌کند.) زنها خیلی جزئی نگرند و نه تنها در میان انبیاء هیچ زنی وجود ندارد بلکه در میان فلاسفه نیز. چون فلسفه علمِ کلیات است و زنان در این کار ناتوانند. آنها اگر از چیزی حرف می‌زنند حتماً آن موضوع برایشان اتفاق افتاده است. می‌توانید از پشت صحنه فیلم واکنش پنجم تحقیق کنید و بپرسید که چه شد که خانم نیکی کریمی دیگر در فیلم‌‌های میلانی بازی نمی‌کند. مطلب دیگر اینکه تخیلات زنان محدود به آرزوهای آنها است. مثل همین داماد فیلم تسویه حساب که در روز عروسی‌اش به دام آن زنان فحّاش سلیطه می‌افتد (سلیطه یعنی دراز زبان). البته این آرزوی میلانی است که دامادها اینچنین رفتار کنند که خوشبختانه نمی‌کنند. این آرزوی میلانی است که نامش «فرشته» باشد و لذا در فیلم‌هایش مداوماً برای قهرمانانش این اسم را انتخاب می‌کند و برای مردان نام‌هایی همچون «صفدر» را. مردان فیلم‌های او احمقند. چون او دوست دارد تمام مردان احمق باشند (که خوشبختانه نیستند). آنها هم که مثل او فکر می کنند در دنیا هپروت فیلم‌های او می‌زیند و به این دشنام‌ها که او به مردان می‌دهند خرسندند و آتش دل خود را خنک می‌کنند. سینما هم بهانه است. لااقل برای درام فیلم هم که شده کاش میلانی کمی به مردان فیلم‌هایش حق می‌داد. ولی او می‌ترسد که مبادا برای «مردان» تبلیغ شود!! مقایسه کنید با قرآن خداوند که مقادیر زیادی از آن، حاوی سخنان کفار و ابلیس است. همین جناب حاتمی‌کیا مقادیر بسیاری از سخنان مخالفانش را در فیلم‌هایش بیان می‌کند. این کار فقط از کسی برمی‌آید که عقل و شجاعت دارد و زیر پایش محکم است. کسی به من اعتراض می‌کرد که چرا اسلام با قضاوت زنان مخالفت کرده است. گفتم یک دلیلش همین است که در خصوص میلانی به وقوع پیوسته است که نمی‌تواند مساوات را رعایت کند. سخن آخر اینکه همواره در این دنیا، انبیاء کذبه‌ای ظهور کرده‌اند که مردم را نه به خداوند بلکه به سوی خود دعوت می‌کنند. و یکی از انبیاء کذبۀ روزگار ما همین میلانی است.

1+0-

شنبه 20 فروردين 1390



>>>امیر به آقای عباس تهرانی::

جناب ـآقای تهرانی نازنین ما داریم سینمای ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم نه سینمای جهان را! این مقاله را هم آقای منتظری در مورد نقد فیلم یکی از ما دو نفر به کارگردانی خانم تهمینه میلانی نوشته اند. من نه فکر میکنم که آقای منتظری و نه بنده و نه شما و نه خانم میلانی و نه فیلم یکی از ما دو نفر و نه سایر کاربران این سایت و نه سردبیر سایت هیچکدام فرنگی نیستیم! در هر حال با حرف شما اصلا موافق نیستم و استاد داریوش مهرجویی و یا ابراهیم حاتمی کیا و حتی همین خانم میلانی را جزو قد بلندها در دنیای کوتوله ها نمیدانم اینها همه غولها و بزرگان سینمای ایران هستند و همانگونه که قبلا گفتم ما داریم در مورد سینمای مفلکو ایران حرف میزنیم. در هر حال جوابی بود که وظیفه خود دانستم تا به شما پاسخ گویم. پرده سینما برایت آرزوی موفقیت و برای نویسندگان و سردبیر این سایت وزین آرزوی شادکامی و سلامتی مینمایم.

0+0-

جمعه 19 فروردين 1390



>>>بردیا:

مطلبی عالی ، نقدی دقیق ، قلمی جذاب ، نگاهی هوشمندانه ، اما... خوانندگانی اغلب ناآگاه ، با نگاهی سطحی ، قلمی پرخاش گر ، نگاهی نابخردانه . جالبه که کسی اصلا به نقد فیلم توجه نکرده همه دارن با هم میجنگن و این تنها نشانی از یک جامعه سیاست زده ( آن هم کسانی که معنای سیاست را نمیدانند ) و مردمی عصبی و اغلب نیازمند به اسایشگاه روحی روانی! باور کنید فکر میکنم دشمنانتان این چنین کامنت میگذارند تا سطح سایت شما را تنزل دهند . آقایان فاضلی و منتظری آگاه و به هوش باشید!

0+0-

جمعه 19 فروردين 1390



>>>یه زن:

1- به عنوان یک زن عاشقانه میلانی را ستایش میکنم چرا که همیشه حرف حق میزند. 2- این آقای اهوارکی واقعا یه چیزیش میشه ها این حرفها چیه؟ ما چی کار دین داریم مگه خانم میلانی داره تو فیلماش حرف دینی میزنه خانم میلانی داره حرف اجتماعی میزنه خانم میلانی داره مردای شهوت ران رو زیر سوال میبره خانم میلانی داره از زنهایی که توسط شوهران و پدران و جامعه و قوانین جامعه مورد ظلم و ستم قرار گرفتن رو حمایت میکنه و فقط یه کلام در جواب این آقا میگم اگر در اسلام حیا عین دین شمرده شده است پس شما بی دینی چون به نظر من شما بی حیایی و داری با حرفای دیکتاتور مآبانه ات زنان را خرد میکنی بیچاره زن و بچت ( اگر داری ) نکته دوم اینکه میلانی در فیلمهایش فقط به کسانی به قول شما فحشهای چارواداری میدهد که حقشان هست و باید به جای فحشهای چارواداری سر از تنشان جدا کند و زجرشان بدهد کاری که تا حدودی در فیلم تسویه حسابش کرد چه لذت داشتی کتک زدن تازه دامادی که روز عروسی اش هم دست از هرزه گی برنمیدارد چه لذتی داشت زجر دادن پیرمرد بی شرفی که گرگی در لباس میش بود و میگفت میخواهم شما را امر به معروف کنم. 3- نقد فوق العاده ای نوشته بودین آقای منتظری بر خلاف یه عده ای که اینهمه شما را نقد کردن که دچار یک عقبگرد در افکارتان شدید من اینگونه فکر نمیکنم شما نه تنها دچار عقبگرد در افکارتان نشدید که عینا در همین نقد در یک جمله از همان افکارتان دفاع کرده اید یکی در این جمله:نوشتن در مورد فیلم یکی از ما دو نفر به کارگردانی تهمینه میلانی بسیار سخت است. سخت از آن جهت که دیدگاه های این کارگردان را نسبت به مسائل زنان سالیان سال ستوده ای یکی در این جمله: یدگاه تهمینه میلانی نسبت به مسائل اجتماعی زنان دیگر برای همگان شناخته شده است، بانوی کارگردانی که همیشه و از هنگام ساخت اولین فیلمش تا کنون که آثار بسیار زیادی را در سینمای ایران کارگردانی کرده و همیشه دغدغه مسائل زنان را داشته و دائماً با صدای بلند از آنها در مقابل زورگویی های ناروای جنس مخالف حمایت می کرده، و در نهایت این جمله: هرچند که یکی از ما دو نفر هیچ نشانی از یک فیلم ندارد اما شاید تنها نکته قابل تامل آن این باشد که میلانی سعی کرده تا در این فیلم هم برخی از واقعیت ها را بازگو کند، مانند اینکه شخصیت اصلی این فیلم (سارا) در فضای کارش با مشکلات عدیده ای از سوی رئیس و سایر همکارانش (به ویژه همکاران مردش) روبرو می شود که اینگونه اجحاف ها و درخواست های نابجا در بسیاری موارد در محیط های اداری (به خصوص بخش خصوصی) از زنان وجود داشته است.میلانی مانند سایر آثارش می خواهد به اینگونه زنان و دختران بفهماند که با جنگیدن و نترسیدن می توانند به سهم بر حق خود در محیط کار و زندگی شان دست پیدا کنند. 4- امیدوارم روزی مردان ناآگاه و نادان به این واقعیت که زن از آنان برتر است و یا حداقل همطراز با آنهاست برسند. 5- هزاران بار درود بر تو ای تهمینه میلانی که در تمامی آثارت از حق و حقوق زنان و دختران هم میهنت حمایت میکنی به یاد چهار دختر فیلم تسویه حسابت که آبروی دختر ایرانی را خریدند، به یاد سیما زن تنهای فیلم زن زیادی ات، به یاد 5 دبیر فیلم واکنش پنجم به ویژه فرشته، به یاد دختر شوخ و شنگ و طناز فیلم دیگه چه خبر آن هم با نام فرشته، به یاد زن زجر کشیده و سرخورده فیلم دوزن آن هم با نام فرشته، راستی تو چقدر در فیلمهایت فرشته داری ، فرشته من !

1+0-

جمعه 19 فروردين 1390



>>>امیر اهوارکی در پاسخ به «زهرا - ش - یک زن مسلمان ایرانی»:

. باید اعتقاداتت را از دین بگیری. نمی‌توانی به بخشی از دین که به نفع توست عمل کنی و به برخی دیگر نه (نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْض‏ ـ سوره نساء /150). شیطان هم همین کار را می‌کرد. می‌گفت من شش هزار سال اطاعت کرده‌ام و حالا می‌خواهم یک سجده را فرمان نبرم. 2. اگر تحقیق کردیم و به این نتیجه رسیدیم که «صیغه و متعه» جزو دین خدا است، من و تو که هستیم تا با فرمان خدا مخالفت کنیم؟ اگر در این مورد تحقیق نکرده‌ای پس حتماً تحقیق کن و از خداوند بخواه تا حکمت احکام او را دریابی. مُتعه (صیغه) آدابی دارد و آیۀ 24 از سورۀ نساء در خصوص آن نازل شده است. امام صادق فرمود اگر خلیفه دوم حکم متعه را برنداشته بود دیگر کسی زنا نمی‌کرد مگر عدۀ اندکی از فرومایگان بی‌چیز. و فرمود: خداوند به نکاح امر می‌کند و شیطان به سَفاح (زنا) وسوسه می‌نماید. آیا دوست داری که اوامر خداوند اجرا شود یا وساوس شیطان؟ 3. متعه وقتی جایز می‌شود که مردی یا زنی نیاز جنسی داشته باشد و نتواند از طریق ازدواج دائم آن را رفع کند. مثلاً زنی را که از شوهرش تمکین نمی‌کند تصور کنید، نمونه‌ای که بسیار هم معمول است. شوهر او مطابق شرع بدون اینکه آن زن را طلاق بدهد می‌تواند و باید همسر دوم (چه دائم یا موقت) اختیار کند تا به گناه نیفتد. شما مردان را از اول شهوتران و خبیث تصور کرده‌ای بعد در قضاوتت دچار مشکل می‌شوی و تهمت می‌زنی. در احادیث اسلامی آمده است که یک زن در زناشویی 9 برابر شوهرش لذت می‌برد. لذا خداوند به یک زن 9 برابرِ یک مرد حیاء داده است و گرنه فساد زنان، عالم را پر می‌کرد (و امروزه متأسفانه همینطور شده است). 4. در ضمن یک تحقیق برای نوشتن مقاله متوجه شدم که متأسفانه بسیاری از زنان امروزی تمکین زناشویی ندارند. مردان طبق آن قانون غیر شرعی که مجمع تشخیص آن را صادر نموده برای طلاق دادن زوجه باید قاضی را تفهیم کنند لهذا مردان نیز از این امر حیاء می‌کنند و دادخواست نمی‌دهند. نتیجۀ آن قانون غیر شرعی، این شده است که طبق یک پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی، 80 درصد از درخواست‌های طلاق را زنان ثبت می‌کنند. آمارهای قوۀ قضائیه نیز همین را تأیید می‌کنند (روزنامه جام‌جم، 21/10/1387، ص 18). به عبارت دیگر زنان به دادگاه رفته، بهانه‌ای پیدا کرده و غیاباً طلاق می‌گیرند و چون شوهرانشان از این مسئله راضی نیستند طلاق عملاً واقع نشده و نکاح بعدی آنها دچار مشکل است. با این وصف آیا آنها امید دارند که از ازدواج‌های بعدی خود خیر ببینند؟ 5. لینک یک از مقالات خود را در خصوص قوام خانواده می‌گذارم تا تحقیق کنی که آیا بنده مخالف پایداری خانواده عمل می‌کنم یا میلانی؟ http://www.jamejamonline.ir/archnewstext.aspx?year=1387&month=10&day=12&newsnum=100895233647

1+0-

پنجشنبه 18 فروردي 



>>>امیر اهوارکی در پاسخ به زهرا - ش - یک زن مسلمان ایرانی :

1. اگر می‌خواهی به کسی که او را نمی‌شناسی تهمت بزنی دیگر خود را مسلمان نام مده. حسن ظن تو در خصوص میلانی نیز اشتباه است. در دین اسلام «حیاء» عین دین شمرده شده است. از امام باقر(ع) نقل است: «حياء و ايمان به يك ريسمان بسته‏اند هر كدام برود ديگرى نیز به دنبال آن خواهد رفت»‏ (تحف العقول، حدیث 45). وجدانت را قاضی کن که آیا بی‌حیایی میلانی به سبب دفاع از حکم خداست یا به جهت مقابله کردن با آن؟ آیا او بدعت‌گزار است یا مدافع آنچه خدا و انبیاء فرموده‌اند؟ «حق» نامی از اسماء مبارک خداوند است که در عالم تجلی کرده (آل‌عمران/60). مسلّماً کسی که در عداوت الشّرع شهره است، هیچ رابطه‌ای با «حق و حقیقت» ندارد. 2. شما نوشته‌ای: «امیدوارم روزی به آنجا برسیم که زنان هم حق ازدواج با چند مرد صیغه‌ای را همزمان داشته باشند» جل الخالق. اگر کسی یک جو عقل داشته باشد چنین حرفی نمی‌زند چه برسد به مسلمان. بنده از این مسلمانی که تو داری برائت می‌کنم. پیامبر اکرم(ص) به امیر المؤمنین(ع) فرمود: «اى على: آنچه بر خود نمى‏پسندى بر غير خود نيز مپسند. و آنچه براى خود گوارا مى‏دارى براى برادرت نيز بپسند». همچنین حضرت عیسی(ع) نیز مشابه این سخن را فرموده و افزوده است که خلاصۀ تعالیم همۀ انبیاء همین یک جمله است (انجیل متی 22/39 و 40). تو حق تعدد زوجات را که خداوند به سبب آیۀ سوم سورۀ نساء به مردان (بنا به یک سری حکمت‌ها و مصلحت‌ها) داده است نفی می‌کنی و عجبا که همان را برای زنانی مثل خودت می‌خواهی و بعد جنس مردان را بدون آنکه ایشان را بشناسی با یک حکم کلی به شهوت‌پرستی متهم می‌کنی؟! 3. آن یک جو عقل را اگر کسی داشته باشد می‌داند علت اینکه زن باید یک شوهر داشته باشد و حکمت عدّه نگه داشتن او (بعد از طلاق یا فوت شوهر) به سبب تفاوت فیزیکی زن و مرد و احتمال مادر شدن او است تا نسل گم نشود. آیا می‌خواهی خلقت خدا را تغییر دهی؟ آیا مثل میلانی در فیلم «تسویه حساب» می‌خواهی با «جنس مردان» عداوت بورزی و به نوع ایشان فحش بدهی؟ آیا می‌توانی به خداوند بگویی که چرا مار و عقرب را خلق فرموده است تا چه برسد به مردان، که تمام انبیاء از میان ایشان برخاسته‌‌اند؟ (شاید دلیل عداوت میلانی با مردان همین باشد که می‌گوید قانون را مردان نوشته‌اند، یعنی شریعت را آورده‌اند که منشأ قوانین است). 4. در جشنواره 23 فجر (بهمن 1383) میلانی فیلم زن زیادی را ساخته بود که در آن مریلا زارعی همین حرف را به صورت نصفه نیمه زد که «حالا اگر ما زنان با دو نفر ازدواج کرده بودیم ...». بعد از فیلم حضوراً به میلانی و شوهرش در این خصوص اعتراض کردم و به او گفتم اول بار مخملباف بود که در نوبت عاشقی جرأت کرد و این حرف را در تبلیغ لیبرالیسم جنسی زد. میلانی ترسید و منکر شد و گفت قصد من این نبوده که بگویم چرا یک زن نمی‌تواند چند شوهر داشته باشد. 5. در دو طرف صراط مستقیم دین، دو پرتگاه است. یکی تفکر متججددان و غربی‌ها که حرام‌های خدا را حلال می‌کنند و به لیبرالیسم جنسی قائلند. و دومی اندیشۀ متحجران که حلال‌های خدا را حرام می‌کنند و نکاحِ خدایی را زنا می‌دانند و طالبان و کشیشان مسیحی از این گروه هستند. و یکی از هنرهای ظریفۀ شما این است که هم‌زمان به هر دو قائل هستید. و ما بَعدَ الحقّ إلاّ الضَّلال؟

1+0-

پنجشنبه 18 فروردي 



>>>ر:

جالب بود البته بیشتر کامنت ها!

0+0-

پنجشنبه 18 فروردي 



>>>عباس تهراني :

خانم زهرا.ش و سحر خانم ، تهمينه ميلاني بیخود كرده با شماها ! خانم زهرا ش ، تو چه جوري به خودت مي گي مسلمون كه توقع داشتن همزمان رابطه با چند مرد رو داري ؟ نه اينكه الان خيلي ها نداريد ؟ خانم سحر ، توصيه اكيد مي كنم اين خانوم رو پيدا كن و حتما از نحوه برخوردش باهات براي ما هم بگو ...

0+0-

پنجشنبه 18 فروردي 



>>>سحر:

آدمی روز به روز در حال پیشرفت و ترقی است اما شما آقای منتظری روز به روز عقب مانده تر و پسرفته تر میشوید جالب است که فیلم خانم میلانی را عقبگرد صد در صدی خوانده اید این در حالی است که قلم و نوشته و مغز شما عقبگرد صد در صدی داشته است با یک سرچ ساده که من با عنوان فیلم تسویه حساب در سایت شما انجام دادم شما میتوانید متوجه این عقبگرد صد در صدی خودتان بشوید اگر هم سختتان است من جملاتی از نوشته هایتان در مورد استاد بزرگ سینمای ایران بانوی مهر و نیکی و دوستدار زن ایرانی ( تهمینه میلانی ) را نقل میکنم:همینه میلانی را همه می شناسد. بانوی فیلمسازی که از سالهای قبل به فعالیت در سینمای ایران می پردازد و از منشی گری صحنه و دستیاری شروع کرده تا توانسته امروز کارگردانی شناخته شده برای هر ایرانی باشد. میلانی کارگردان و فیلمنامه نویسی است که همیشه دغدغه مسائل زنان را داشته و عده ای او را به عنوان یک کارگردان «فمینیست» می شناسند. دغدغه های تهمینه میلانی نسبت به مسائل و نقش اجتماعی و خانوادگی زنان هیچگاه تمامی نداشته و نخواهد داشت چرا که نگاه و افکار او اینگونه است و براستی که چه درست فکر می کند. و در ادامه نوشته اید: او همچنان خود را مدافع حقوق از دست رفته زنان در جامعه می داند و می خواهد با ساختن فیلمهایش که شاید برخی فیلمهایش را به شعارزدگی متهم کنند قسمتی از درد جامعه زنان را به تصویر بکشد دردی که شاید اگر به آن توجه نشود جامعه را دچار یک بحران غریب بنماید بحرانی که دیگر هیچگونه راه حلی نداشته باشد. و در انتهای مطلبتان آورده اید: میلانی در جلسه نشست پرسش و پاسخ فیلمش در سینمای مطبوعات سخنانش را با شعری از سعدی آغاز کرد: چو عضوی به درد آورد روزگار/دگر عضوها را نماند قرار/ تو کز محنت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی. او در همین جلسه فیلمش را یک نقد اجتماعی خواند و گفت من نمی توانم در جامعه ای که مرد سالار است بی طرف باشم و چشم خود را روی حقیقتی که در اطرافم می گذرد ببندم. حال باید دید که کسانی که فیلمهای میلانی را مورد انتقاد خود قرار میدهند به این دوبیت شعر اعتقاد دارند یا نه؟ حالا آقای منتظری من از شما سوال میکنم شما به این دو بیت شعر اعتقاد دارید یا نه ؟ جواب کاملا مشخص است که نه ندارید شما چیزی ندارید شما وجدان ندارید شما اصلا نویسنده نیستید شما اصلا منتقد نیستید چون آدمی که ظرف مدت 1 سال چنین تغییر صد در صدی در افکارش به وجود آید تنها حزب باد است و هر طرف که باد بوزد او با آن همراه میشود آقای منتظری از کردار و رفتارتان خجالت بکشید با کسانی که شما را جیره خوار و مزدور نامیده اند هزار درصد موافقم شما جز این نیستید خجالت بکشید امیدوارم اگر میخواهید هواداران و خوانندگان متونتان را حفظ کنید برای این رفتارتان دلیلی قانع کننده بیاورید منتظر پاسختان هستم. در ضمن این را یادم رفت بگویم نمیدانم همسر دارید یا نه نمیدانم مادرتان در قید حیات هستند یا نه نمیدانم خواهر دارید یا نه؟ نظرتان راجع به آنها چیست آیا شما مادر و خواهر و همسر خود را هم چنین لگدمال میکنید اگر واقعا اینطور است بدا به حال همسرتان و حرامتان باد آن شیر مادرتان. من یک زن 32 ساله هستم و الآن مدتی است که در دادگاهها میدوم تا بتوانم از همسر بی ناموسم جدا شوم اما همه جا آقایان حق را به او میدهند که به من خیانت کرده است چرا چون خودشان از همان رگ و ریشه هستند و باید از هم حمایت کنند . من در به در دارم دنبال تهمینه عزیزم میگردم تا داستان زندگی ام را تبدیل به فیلم کند چقدر از تسویه حساب لذت بردم و چقدر دلم میخواهد همانگونه مردان هرزه را آزار کنم درست همانگونه که آنها زنان را آزار میکنند

0+0-

چهارشنبه 17 فرورد¡



>>>کامی:

شما مگه به قول خودتون انتشار مقالاتتون رو ممنوع نکرده بودین الآن که همه جا نقد این فیلمتون رو گذاشتن مثلا سایت /www.generaleshop.com اینو تو انجمناش گذاشته و کلی هم روش غوغا کرده و همم دارن نظر سیاسی میدن! آخه من این فیلم رو دیدم کجاش سیاسیه؟ به خدا مردم دیگهه دیوونه شدن و زده به کلشون من اصلا از این فیلم خوشم نیومد البته بعضی کارای میلانی رو دوست داشتم خلاصه کلی ترکوندی رضا منتظری

0+0-

چهارشنبه 17 فرورد¡



>>>یک زن مسلمان ایرانی:

قبل از هر چیز باید بگویم که من یک زن ایرانی و مسلمان هستم و به دینم و کشورم افتخار میکنم من توسط یکی از دوستانم که به من توصیه کردند به این سایت مراجعه بکنم و نقد فیلم خانم میلانی را به دلیل نوع حرفه و کارم که سالیان سال است در حوزه های مختلف برای احقاق حقوق حقه اجتماعی زنان ایرانی فعالیت میکنم بخوانم به این سایت آمدم اما چون نه تخصصی در سینما دارم و نه درس سینما را خوانده ام و نه علاقه چندانی به سینما دارم هیچگونه نظری نمیتوانم در مورد نقد فیلم بدهم البته این را باید توضیح بدهم که همیشه فیلمهای سینمای ایران به ویژه فیلمهای بانوان فیلمساز ایرانی مثل رخشان بنی اعتماد، پوران درخشنده، تهمینه میلانی و... را دنبال میکنم و مصرانه پیگیر آنها هستم من در مورد نقد فیلم تنها به یک نکته برخوردم که میخواهم بدون اینکه نظراتم سانسور شود چون گویا این سایت سابقه سانسور نظرات را دارد آن را بیان کنم آقای رضا منتظری در جمله ای بیان کرده اند که در محیطهای اداری به ویژه در بخش خصوصی در حق زنان اجحاف میشود که باید بگویم نه برادر من اینگونه نیست شما برو و تحقیق کن و قبل از آن که از چیزی اطلاع داشه باشی برای خودت بیانیه صادر نکن همه جا آسمان همین رنگ است و نکته بعدی اینکه:متاسفانه در بخش نظرات این مطلب با چند نظر واجه شدم که بدنم را لرزاند یکی نظر آقای امیر اهوارکی دیگر نظر آقای عباس تهرانی و بعدی نظر خانم سیما تهرانی متاسفانه این کاربران ارجمند یکی از دیگری کوته فکر تر هستند. برادران و خواهر گرامی ام چرا اینگونه میندیشید؟ آقای امیر اهوارکی میگوید میلانی هیچگاه دنبال حق و حقیقت نیست و همیشه به دنبال جنجال سازی است نه برادر من اینگونه نیست تمامی حرفهای میلانی بر حق است اما شما مردان از رو شدن دستانتان میترسید و این تنها به این دلیل است که اغلب شما دنبال ارضای تمایلات شهوانی خود هستید و به این وسیله میخواهید جوری بر سر زنانتان بکوبید که جیکشان درنیاید و اگر حضرتین روزی به ناحق و ناروا زن دیگری اختیار کردید ایشان هیچگونه حق اعترغاضی نداشته باشند امیدوارم روزی به آنجا برسیم که زنان هم حق ازدواج با چند مرد صیغه ای را همزمان داشته باشند تنها نکته ای که در دین با آن مخالفم صیغه است این مسئله صیغه زن را زیر بدترین لطمات روحی و روانی میبرد شما توجه بفرمایید که زنی سالیان برای شوهر و فرزندانش همه کاری کرده است اما حضرت آقا حالا فیلش یاد هندوستان کرده و میخواهد زوج دیگری اختیار کند که این کاملا غلط است و امید دارم که بزودی بشود این مشکل را در جامعه رفع نمودبعدا لطفا شما با این دیدگاه اشتباهتان در مورد قانون اساسی سخن نگویید و اینگونه یکطرفه به قاضی نروید من اگر بخواهم در مورد این امر مهم بحث کنم باید با شما ماهها حرف بزنم و در این مجال نمیگنجد اما در یک جمله میگویم دیدگاهتان بسیار عقب مانده و فناتیک و عصر حجری است و با نظر شخصی که گفته بود بهتر است بروید با طالبان و القاعده زندگی کنید کاملا موافق هستم چون این شما هستید که باید در افغانستان متولد میشدید نه شیرزنی چون تهمینه میلانی که سالیان سال بدترین لطمات و توهین ها و تهمت ها را از جانب امثال شما میشوند و در بر نمی آورد و باز هم یک تنه به راهش ادامه میدهد درود بر شرف محمد نیک بین همسرش! نکته بعدی اینکه توهین به اشخاص وقتی که خودشان حضور ندارند جرم است و شما جرم کرده اید و خانم میلانی میتواند از این سایت و از این آدم ها ( البته اگر حقیقی باشند ) شکایت نمایند چون شما با زشت ترین و رکیک ترین کلمات ایشان را مورد عتاب و خطاب خود قرار داده اید. همچنین از خانمهایی که در نظرات توهین کرده اند میخواهم انتقاد کنم و بگویم میشود با زیباترین کلمات حرفها را عنوان کرد چرا دهان به دشنام باز میکنید؟ دوستان ارجمند و هم میهنان گرامی ام این را بدانید که زن در جامعه ایرانی هیچگونه ارزشی نداشته و بعد از سالها که از فعالیت بانوان در جمعیت های مدنی میگذرد تازه توانسته خودی نشان دهد و روی پای خودش بایستد امید دارم که تمامی شما به این امر که زن و مرد با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و برابر هستند ایمان داشته باشید تازه زن از یک مورد مهمتری برخوردار است و آن مسئله زایش است که اگر او نبود امروز مردی روی کره زمین نبود. و در آخر شما که ادعای دین و اسلام دارید بروید در کتاب مقدس آسمانی مان بخوانید که زن چه ارزشی دارد و شمایی که سینمایی هستید بروید فیلم محمد روسول الله را ببینید که در بخشی از آن عنوان میشود زن و مرد مانند دندانه های شانه با یکدیگر برابرند... دوستدار شما زهرا - ش - یک زن مسلمان ایرانی

0+1-

چهارشنبه 17 فرورد¡



>>>یک زن مسلمان ایرانی:

متاسفانه در بخش نظرات این مطلب با چند نظر واجه شدم که بدنم را لرزاند یکی نظر آقای امیر اهوارکی دیگر نظر آقای عباس تهرانی و بعدی نظر خانم سیما تهرانی متاسفانه این کاربران ارجمند یکی از دیگری کوته فکر تر هستند. برادران و خواهر گرامی ام چرا اینگونه میندیشید؟ آقای امیر اهوارکی میگوید میلانی هیچگاه دنبال حق و حقیقت نیست و همیشه به دنبال جنجال سازی است نه برادر من اینگونه نیست تمامی حرفهای میلانی بر حق است اما شما مردان از رو شدن دستانتان میترسید و این تنها به این دلیل است که اغلب شما دنبال ارضای تمایلات شهوانی خود هستید و به این وسیله میخواهید جوری بر سر زنانتان بکوبید که جیکشان درنیاید و اگر حضرتین روزی به ناحق و ناروا زن دیگری اختیار کردید ایشان هیچگونه حق اعترغاضی نداشته باشند امیدوارم روزی به آنجا برسیم که زنان هم حق ازدواج با چند مرد صیغه ای را همزمان داشته باشند تنها نکته ای که در دین با آن مخالفم صیغه است این مسئله صیغه زن را زیر بدترین لطمات روحی و روانی میبرد شما توجه بفرمایید که زنی سالیان برای شوهر و فرزندانش همه کاری کرده است اما حضرت آقا حالا فیلش یاد هندوستان کرده و میخواهد زوج دیگری اختیار کند که این کاملا غلط است و امید دارم که بزودی بشود این مشکل را در جامعه رفع نمودبعدا لطفا شما با این دیدگاه اشتباهتان در مورد قانون اساسی سخن نگویید و اینگونه یکطرفه به قاضی نروید من اگر بخواهم در مورد این امر مهم بحث کنم باید با شما ماهها حرف بزنم و در این مجال نمیگنجد اما در یک جمله میگویم دیدگاهتان بسیار عقب مانده و فناتیک و عصر حجری است و با نظر شخصی که گفته بود بهتر است بروید با طالبان و القاعده زندگی کنید کاملا موافق هستم چون این شما هستید که باید در افغانستان متولد میشدید نه شیرزنی چون تهمینه میلانی که سالیان سال بدترین لطمات و توهین ها و تهمت ها را از جانب امثال شما میشوند و در بر نمی آورد و باز هم یک تنه به راهش ادامه میدهد درود بر شرف محمد نیک بین همسرش! نکته بعدی اینکه توهین به اشخاص وقتی که خودشان حضور ندارند جرم است و شما جرم کرده اید و خانم میلانی میتواند از این سایت و از این آدم ها ( البته اگر حقیقی باشند ) شکایت نمایند چون شما با زشت ترین و رکیک ترین کلمات ایشان را مورد عتاب و خطاب خود قرار داده اید. همچنین از خانمهایی که در نظرات توهین کرده اند میخواهم انتقاد کنم و بگویم میشود با زیباترین کلمات حرفها را عنوان کرد چرا دهان به دشنام باز میکنید؟ دوستان ارجمند و هم میهنان گرامی ام این را بدانید که زن در جامعه ایرانی هیچگونه ارزشی نداشته و بعد از سالها که از فعالیت بانوان در جمعیت های مدنی میگذرد تازه توانسته خودی نشان دهد و روی پای خودش بایستد امید دارم که تمامی شما به این امر که زن و مرد با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و برابر هستند ایمان داشته باشید تازه زن از یک مورد مهمتری برخوردار است و آن مسئله زایش است که اگر او نبود امروز مردی روی کره زمین نبود. و در آخر شما که ادعای دین و اسلام دارید بروید در کتاب مقدس آسمانی مان بخوانید که زن چه ارزشی دارد و شمایی که سینمایی هستید بروید فیلم محمد روسول الله را ببینید که در بخشی از آن عنوان میشود زن و مرد مانند دندانه های شانه با یکدیگر برابرند... دوستدار شما زهرا - ش - یک زن مسلمان ایرانی

0+0-

چهارشنبه 17 فرورد¡



>>>عباس تهراني به امير:

امير خان اگه حاتمي كيا و مهرجويي و... بزرگند ، كساني مثل ايناريتو ،آرنوفسكي ، اسكورسيزي، كامرون ... چي هستن ؟لابد از نظر شما غول هستن ! امير كساني رو كه اسم بردي قد بلندهاي هستن تو دنياي كوتوله ها !

1+0-

چهارشنبه 17 فرورد¡



>>>امیر:

در ضمن اینو یادم رفت بگم ترو خدا اسم کارگردانان بزرگی مثل داریوش مهرجویی و ابراهیم حاتمی کیا به قول خودتون سایر کارگردانان رو در کنار این خانم نیارید چون ایشون هنوز خیلی خیلی مونده تا به اون جایگاه برسن ( حد اقل از لحاظ تکنیکهای فنی و... )

0+0-

سه‌شنبه 16 فروردي 



>>>امیر:

پرده سینما فوق العاده ای! آقای منتظری بنازم به قلمت خوب حال این کارگردان رو گرفتی ایشون خیال میکنن هر فیلمی که میسازن یه شاهکار خلقت رو به دنیا معرفی میکنن اما واقعا روز به روز داره بد و بدتر میشه البته اینم باید اضافه کنم که فیلم نیمه پنهانش رو خیلی خیلی خیلی دوست داشتم یعنی من میلانی خوب رو با نیمه پنهان میبینم و میلانی بد رو با سایر فیلمهاش در کل خیلی با خوندن این مطلب حال کردم پرده سینما روز به روز در حال پیشرفتی اما حیف از اینکه تو انتشار نظرات کمی خست و ناخن خشکی به خرج میدی و معلوم نیست دلیل این کارت چیه؟ من که خلاصش با سایتتون خیلی حال میکنم و مرتبم بهتون سر میزنم

0+0-

سه‌شنبه 16 فروردي 



>>>anti milani:

عالی بود آقای منتظری نوشته ای جذاب و عالی و فوق العاده من که واقعا حظ کردم بازم از این کارا بکنید امیدوارم روز به روز موفق و موفق تر باشید ( این بار دوم هست که کامنت میذارم چون فکر کنم دفعه اول کامنتم وارد نشد )

0+0-

سه‌شنبه 16 فروردي 



>>>anti milani:

عالی بود آقای منتظری نوشته ای بسیار جذاب و دلنشین و فوق العاده واقعا حظ کردم و لذت بردم امیدوارم روز به روز موفق و موفق تر باشید

0+0-

سه‌شنبه 16 فروردي 



>>>خوشخنده:

خداییش روبخوای میلانی رو که اصلن قبول ندارم اما شماهام همتون چت زدینا این اراجیف چیه؟ هه هه هه

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>گل سنگ:

این توهین آشکار به یک زن فیلمساز جز زن ستیزی چه چیز را میتواند به همراه داشته باشد؟ هیچگاه با خود فکر کرده ای که خودت از یک زن آفریده شده ای؟ هیچگاه با خود فکر کرده ای که مقام زن چقدر والاست؟ اگر مسلمانی آیا به این جمله که بهشت زیر پای مادران است اعتقاد نداری؟ آقای منتظری واقعا حالم را به هم زدی از این همه توهین . شما یک منتقدی ( مثلا ) شما الگوی جامعه ای ( مثلا ) شما سینما را میشناسی ( مثلا ) شما فیلم میبینی ( مثلا ) شما جشنواره میروی ( مثلا ) از این ها همه چه یاد گرفته اید؟ تندی و خشنوت ؟ پرخاش و توهین به بانوان ؟ آوردن کلمات رکیک در جمله ها؟ لمپن بازی؟ زشت است به خدا به خود بیایید. متاسفانه خوانندگانتان هم مثل خودتان هستند چه آنانی که با شما موافقت کرده اند چه آنانی که به مخالفت با شما برخواسته اند . خوب به هم می آیید ( البته همه را نمیگویم تنها عده ای که فقط دارند با الفاظ بسیار رکیک به جان هم میپرند ) باز هم میگویم به خودت بیا برادر

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>گلناز - ف:

نقد خوبی بود من نمیدونم یه عده چرا به نقد توجه نمیکنن و به مسائل حاشیه ایش میپردازن؟ قلمتان خیلی جذابه آقای منتظری و امیدوارم که همیشه موفق باشید. به عنوان یک زن هیچ تعصب خاصی روی فیلمهای خانم میلانی ندارم و تازه اعتقاد دارم که ای کاش یکمی با لحن آرامتری مسائل رو بیان میکردند اما با توهین به شخصیت هر انسانی هم مخالفم چه برسد به اینکه آن شخصیت یک کارگردان شناخته شده باشد متاسفانه در کامنتهای بالا برخی آقایان به شخصیت خانم میلانی توهین کرده اند که این واقعا بسیار زشت و شرم آور است و هیچگاه نباید از حیطه نزاکت خارج شد من با برخی از خانمها هم مخالفم چشمهایتان را با ناخن در می آورم یعنی چی؟ مگه اینجا حیات وحشه؟ کمی ادب و نزاکت بیاموزید. در کل من این فیلم رو دیدم و با نظرتون کاملا موافقم فیلم خیلی ضعیفی بود و در حد سینمای خانتم میلانی نبود من عاشق فیلم واکنش پنجم و دیگه چه خبر هستم به ویژه دیگه چه خبر رو خیلی دوست دارم. البته اینم طبیعی هست که هر کارگردانی تو کارش به فرمایش خودتون دچار اوج و فرود بشه . در کل موفق باشین سایت خوبی دارین اما کاربرای بی تربیتی هم دارین

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>niki.m:

baba inja sahne jange? chera inghad hame darin be hamdige miparin? baba in ye naghd cinemayie yani nevisande az film ya khoshehsh omade ya badesh omade va on ro naghd mikone onvaght aghayon va khanomha inja ro kardan sahne jang va jedal be khoda in harekat sharm avare va az shomayi ke daeei farhang va honar darin baeede on aghaye ahvaraki ke man az aghaye fazeli mikham az tahririe site bendazatesh biron yani chi ke az hamjens bazi harf mizane? in agha osolan moshkel rohi ravani dare? yani chi in harfha? chera maha adat nadarim ba aghl va adab va mantegh hamdige ro naghd konim? ya khanom sima ke mikhad ba nakhonash cheshm dar biare va ya aghayi ke ba nam abas tohin be shakhsiat yek khanom mikone baba haya konid film ro naghd konid aghaye fazeli shoma ham lotfan in coment ha ro montasher nakonid ke hameash baees jange va jedale be khoda shaan in site kheili az in harfa balatare biayid in sokhan zartosht ra avize goshetan konid: goftar nik kerdar nik va pendar nik

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>عباس تهراني به سيما تهراني:

خانوم جون اول ياد بگير خودت باشي بعد براي اين و اون خود رو... ! البته تقصير نداري تو يي كه حتي نمي توني يه اسم مستعار براي خودت جور كني و مياي فاميلي بنده رو ميذاري روي خودت بايدم براي امثال ميلاني خودتو...! بنده آماده ي دراومدن چشمهام توسط ناخنهاي شما هستم ! بلازده و مصيبت ديده ي شما عباس تهراني yekrahgozzar@yahoo.com

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>سیما تهرانی:

راستی آقای منتظری منو شناختین؟ هفت هشت سال پیش سر کار رنجبر؟

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>سیما تهرانی:

آقای منتظری شرف قلم تا موقعی هست که نویسنده حرمت اون رو نگهداره متاسفانه شما حرمت قلمتون رو حفظ نکردین هرچند که قلمتون فوق العاده است اگر این توهین های آشکار و نهانی که در نقدتون به خانم میلانی این بزرگ زن سینمای ایران کرده بودین نبود میتونستم بگم نقدتون شاهکاره من یکی از طرفداران پر و پا قرص خانم میلانی هستم و به این بانوی بزرگوار سینمای ایران عاشقانه عشق میورزم این بانوی بزرگ سینمای ایران یک تنه در مقابل تمام هجمه های ناروا ایستادگی میکند تا از حقوق پایمال شده زنان جامعه اش حمایت کند حرفهای میلانی گرچه تند و تیز است اما همه و همه حقیقت محض است آنانی که این بانو را مورد حمله خود قرار میدهند کمتر شعوری ندارند و خود جزو همان دیکتاتورانی هستند که زنان خود را مانند یک شیئی بی ارزش که فقط میخواهد تمایلات شهوانی و جسمانی آنها را برآورده سازند. تا ابد دوستدار تهمینه میلانی هستم و با فریاد از او دفاع میکنم و اگر پایش بیفتد با ناخنهایم کاسه چشمان دشمنانش را خالی میکنم گفتم که نگویید نگفتید این آقایان بی ادب و بی شخصیت اگر جرات دارند بیایند و قرار ملاقاتی در یکی از خیابانهای تهران بگذارند ببینند چه بلایی بر سرشان می آورم

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>مش خيرا...:

ميلاني حيا كن ... سينمارو رها كن ....

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>عباس تهراني به هوادارهاي تهمينه و تهمتن ميلاني(شوهر ميلاني):

حيف كلمه ي بانو نيست كه روي اين خانو.....م ميذاريد ؟ اين خانو.....م يه عقده اي تمام عياره ! كاراكتر زن منشي فيلم ديگه چه خبر رو دقيقا" از روي شخصيت خودش نوشته ! شمايي كه از اين خامو....م طرفداري مي كنيد ايشون رو از نزديك ديديد ؟ با اون تيپ افتضاحش سيگار از گوشه ي لبش نمي افته ! اونوقت اين هر... مي خواد بياد براي زن ايراني الگو تعريف كنه ! خانوم جون تو به جاي اينكه كار اصليتو بدي به اوس حسن بنا و بياي پشت دوربين ... برو دنبال تيغه كشيدن و سرك كشيدن به عمله ، بناهات...

0+0-

دوشنبه 15 فروردين 1390



>>>عاشق میلانی:

لطفا حرف دهنتون رو بفهمین و اینقدر از این بانوی یگانه و بزرگ سینمای ایران بد نگین معلومه که چرا باهاش دشمنین چون دست تموم مردای هرزه و ولنگار رو باز میکنه درود به شرفت تهمینه میلانی عاشقتم

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>مرتضی:

شرط میبندم بیشتر کسانی که از فیلم دفاع میکنند فیلمو ندیدن و چشم بسته قضاوت میکنن. من فیلمو دیدم و به نظرم خیلی بده. بازی السا فیروز آذر که خواهرزاده خاوم میلانیه و لحن صحبت کردن و فیگوراش کپی خاله خانومش هست بدترین بازی یه زن در تاریخ سینمای ایرانه. با اون تلفظ افتضاح جمله ها و اون پلک زدن های پشت سر هم که آدمو یاد چارلی چاپلین میندازه... فیلم همش شعاره.

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>یلدا امامی :

من واقعا از اینکه دراین مملکت به زنان هیچ بهایی داده نمیشه متاسفم شما چگونه و به چه دلیل خانم میلانی این بانوی بزرگ سینمای ایران را اینگونه بی رحمانه به باد حملات ناجوانمردانه خود گرفته اید؟ میلانی مدافع حقوق از دست رفته زنان ایران است و مسلم بدانید روزی این حق احقاق خواهد شد شما کوته فکران و کوته نظران روزی دستهای پلیدتان رو خواهد شد مایه ننگ است که مثلا شما داعیه فرهنگ و هنر و ادب هم دارید افسوس و صد افسوس

0+1-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>بهروز میلانی فر:

این تغییر جهت ها در سایت چه معنایی میتواند داشته باشد؟ بگذارید قبل از هر چیز بگویم که من از این فیلم اصلا خوشم نیامد و طرفدار تهمینه میلانی هم نیستم اما واقعا با دیدگاههایش نسبت به مسائل زنان در جامعه ایران کاملا موافقم درست همانگونه که آقای منتظری در ابتدای نقدشان بیان نموده اند اما با این نوشته توهین آمیز هم مخالفم من چند ماه قبل هم در همین رابطه توی نقدهای فیلم تسویه حساب کامنت برایتان گذاشتم الانم از اینکه میبینیم نویسندگان سایت تند و تند دارند تغییر جهت و موضع میدهند نگران هستم به خاطر اینکه شاید باورتان نشود اما هر روز دارم به سایت سر میزنم و از موقعی که با این سایت آشنا شدم دیگه بقیه سایت ها را گذاشتم کنار از سردبیر محترم میخواهم مانند گذشته حواس خودشان را جمع کنند و برای خوش آمد عده ای اینگونه هنرمندان را تخریب نکنند شما همین کامنت زشت و زننده ای که از آقای امیر اهوارکی گذاشتید بسیار کار اشتباهی است و امیدوارم در این رابطه توضیح بدهید . در کل بدانید دوستتان دارم و تمامی اینها را از روی دلسوزی گفته ام . آقای منتظری من همه مطالب شما را خوانده ام لطفا کمی در نوشته هایتان بازنگری کنید.

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>بهاره:

آقای منتظری چنین تاختن به خانم میلانی برای چیست؟ شما هم مزد بگیر و جیره خوار شده اید؟ مگه همین شما کسی نبودید که سال گذشته از خانم میلانی برای ساخت فیلم بینظیر تسویه حساب حمایت نموده اید؟ من برای شما متاسفم و این را برای شما یک عقبگرد میدانم نه برای خانم تهمینه میلانی . شما چه انتظاری دارید حالا خوب است که حداقل دیدگاه خانم میلانی را نفی نکرده اید در جواب آقای اهوارکی هم باید بگویم که ایشان بهتر است بروند و با طالبان و القاعده و در افغانستان زندگی کنند ما در ایران دارای یک تمدن کهن و بزرگ بوده ایم و روزگاری در این سرزمین زنان راس همه امور بوده اند الان است که زن تو سری خور شده و مردان توی سرش میکوبند آقای منتظری برایتان واقعا و از صمیم قلب متاسفم هیچگاه فکر نمیکردم که شما اینگونه بیندیشید لطفا کمی تامل کنید و به کارهایتان بیندیشید اصلا نمیدانم چرا همه در این سایت یکی در میان مطالب ضد و نقیض مینویسند نمونه اش شما و آقای منتقم من از آقای فاضلی خواهش میکنم که نگذارند نویسندگانشان به هر قیمتی دیدگاههایشان را تغییر دهند

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>امیر اهوارکی:

میلانی هیچگاه دنبال حق و حقیقت نبوده که بخواهد و یا بتواند سخن حق بگوید. او همیشه دنبال یک چیز جنجال‌ساز است تا با استفاده از آن یک فیلم پر‌فروش بسازد البته به کمک یک دو جین سوپراستار که فروش فیلم را تضمین کند. ایشان بهتر بود در افغانستان متولد می‌شد که بتواند برای موضوع فیلم‌هایش مصداق واضح و روشنی پیدا کند. و گرنه این موضوعات فمینیستی بعد از انقلاب اسلامی از موضوعیت افتاده است. او همواره به دنبال پول است و دفاع از حقوق زنان هم نقاب چهره اوست. فروش فیلم به چه قیمتی؟ ادای روشنفکری در آوردن و فحش‌های بند تنبانی دادن؟ در فیلم «تسویه حساب» نیز به همین امید صد قلم فحش چارواداری در دهان هنرپیشه‌هایش گذاشته بود و وقتی فیلم در سال 86 توقیف شد او ادعا کرد که فیلم من پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران خواهد شد! او می خواست روی دست «اخراجی‌های 1» بلند شود که نگذاشته بود رکورد فروش «آتش بس» حتی یک سال هم برقرار بماند. بعد هم که اکران شد و دیدیم که حتی رکورد «آتش بس» را هم نشکست چه برسد با اخراجی‌ها. او هنوز هم همین خواب‌ها را می‌بیند؛ شتر در خواب بیند پنبه دانه. ایشان در رسانه‌ها به آخرین برنامه «هفت» در سال 89 و به جیرانی معترض شده بود که چرا مسابقه پیامکی گذاشته‌ای که «اخراجی‌های 3» بیشتر می فروشد یا «جدایی نادر از سیمین»؟ چرا فیلم مرا در نظرخواهی داخل نکرده ای؟!! او بر خلاف اصل دهم قانون اساسی فیلم می‌سازد. متن اصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این است: «از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی، بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد». این اصل را تمام مردان و زنان واجد شرایط در سال‌های 58 و 68 رأی داده‌اند و نه‌تنها سیصد نفر نماینده مجلس. بر این اساس باید جلوی این فیلم های فمینیستی میلانی را بگیرند، چون او با این فیلم‌هایش مردان را دشمن زنان و زنان را دشمن مردان جلوه می‌دهد و هر گروه می‌گویند جنس مخالف ما را درک نکرده، دشمن ما هستند. نتیجه اینکه جوانان از ازدواج می گریزند و به همجنس بازی روی می آورند. من اگر زن بودم خیلی رساتر و بلندتر از اکنون با این فیلم‌های میلانی مخالفت می‌کردم. چون نمی‌خواستم فرد تاجر و دروغگویی چون او که وجدانِ کاری هم ندارد حامی حقوق زنان شود. بروید از پشت صحنه فیلم «ای ایران» ناصر تقوایی بپرسید که این خانم در انجا «کلاکت زن» بوده و به دلیل عدم وجدان کاری اخراج شده است.

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>شقایق:

عالی بود آقای منتظری نقدی درست و منصفانه و به جا هر چند که مانند شما این فیلم را تا این حد بد نمیدانم اما با خیلی از فرمایشات شما موافقم اما عجیب این است که چطور شما از فیلمبرداری علیرضا زرین دست و طراحی صحنه فیلم ایراد گرفته اید به نظر طراحی صحنه خوبی داشت به ویژه طراحی صحنه چادرها برای نمایشگاه به نظرم عالی بود حالا شما چرا این قدر آنها را بد دیدید خدا میداند؟

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>پژمان. ع:

آقای منتظری ازتون ممنونم. برای اولین بار در چند سال اخیر یه نفر منصفانه تهمینه میلانی رو نقد کرد. از پارسال تا حالا اونقدر همه از تسویه حساب بد گفتن که انگار نه انگار این خانوم یه زمانی "دو زن" و "نیمه پنهان" رو ساخته! همه یادشون رفته که چطور یه زمانی منتقدا فیلم "دو زن" را روی سرشون گذاشتن. این جمله تون را باید طلا گرفت "این دیدگاه در آثار میلانی دچار اوج و فرود بوده است. شاید نقطه اوج این دیدگاه را بتوانیم در فیلمهای دو زن، زن زیادی، واکنش پنجم، تسویه حساب و سیاسی ترین فیلم میلانی یعنی نیمه پنهان ببینیم." مرسی از شما

0+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>عباس تهراني :

آقاي منتظري اين يعني چي كه گفتي :بازیهای تصنعی و مسخره بازیگران فیلم به ویژه (السا فیروز آذر و دانیال عبادی) عملاً به شکنجه ای برای بیینده تبدیل می شود. خب فاميلها از آدم انتظار دارن ، مگه فاميلهاي شما از شما انتظار ندارن ؟

1+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.