پرده سینما

گزارش کامل آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

پرده سینما









افتتاحیه دوزادهمین جشنواره فیلم مقاومتساعتی قبل آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تالار وحدت کرمان با حضور دست اندرکاران جشنواره و مسئولین استان کرمان و حضور گسترده اصحاب رسانه برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید اغاز شد، سپس کلیپی برای معرفی عوامل برگزاری مراسم افتتاحیه پخش شد که در آن اسامی زیر دیده می شد:

مدیر صحنه فرزانه سرلک، کلیپ محتوایی: نیما دهقان، صحنه و دکور: سیامک احصائی، موسیقی: جهانسوز فولادی، طراح و کارگردان: محمد حیدری، مشاور کارگردان: پژمان لشگری پور

سپس کلیپ دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاوت پخش گردید و پس از آن محمد سلوکی مجری مراسم روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به همه حضار گفت:

 این جشنواره در شهر و دیاری برگزار می شود که بیش از هفت هزار شهید والا مقام را تقدیم کشور کرده است.

سلوکی پس از بیان سخنانش از محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دعوت کرد تا روی صحنه بیاید. قبل از آمدن خزاعی کلیپی با محتوای رشادت های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس نمایش داده شد که در اواسط نمایش کلیپ خزاعی وارد صحنه شد و همراه حضار به تماشای کلیپ ایستاد و پس از اتمام نمایش کلیپ، خزاعی سخنانش را با بیان رشادت های جانبازان و شهدا آغاز کرد.

خزاعی در این باره اظهار داشت: چند روز پیش به همراه یکی از دوستان سری به گلزار شهدای کرمان زدیم و ایشان شهدایی را به من معرفی کردند که مردم به آن جا می روند و از این عزیزان حاجت می گیرند. وقتی انسان این تصاویر را می بینید و سری به گلزار شهدا می زند از این که گرفتار نفس و شهرت طلبی شده است احساس شرم می کند و به جایی می رسد که احساس می کند این اسطوره ها نیستند اما در واقع این ها کجا و من نوعی که مدیر دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت هستم کجا؟

خزاعی در ادامه افزود: نگاه فرهنگی خوب دوستان و نهادهای مختلف در این استان که در های بسیاری را به روی ما باز کردند نشان از اشتیاق بالا برای اجرای جشنواره در کرمان می باشد. این جشنواره در هشتاد منطقه مرزی و در نه کشور مختلف برگزار می شود. حساسیت هایی که در رسانه های خارجی اتفاق افتاده است و تیترهایی که در رسانه های اسرائیل زده شده بود و این که آن ها می گفتند که جشنواره مقاومت می خواهد نفرت مردم را نسبت به رژیم صهیونیستی بیشتر کند اهمیت این جشنواره را نشان می دهد. 

خزاعی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: از نظر من سرداران سینمای ایران کسانی هستند که در حیطه دفاع مقدس کار می کنند و مشقت های این کار را به جان خریده اند. این عزیزان امروز در جمع ما کم نیستند و من از شما می خواهم که برای همه این فیلمسازان یک کف مرتب بزنید.

خزاعی در پایان افزود: آینده سینمای دفاع مقدس به گونه ای روشن می شود که کسانی که در آن کار می کنند بدون وابستگی به هر عرصه سیاسی و غربی باشند. به زودی زود سینمای مقاومت و دفاع مقدس در دنیا حرف اول را خواهد زد.

پس از سخنان خزاعی کلیپی از برخی سکانس های فیلم محمد رسول الله پخش شد و سپس مجری مراسم مهندس نجار استاندار کرمان را به روی صحنه دعوت کرد.

نجار ضمن خوشامدگویی به هنرمندان، برگزارکنندگان و اصحاب رسانه و مردم اظهار داشت:

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومتامیدوارم عزیزان آثار و برکات این جشنواره را ببینند. با برگزاری درست این جشنواره شهیدان ما حتماً شاد و رزمندگان و جانبازان ما مسرور می شوند. کرمان دیاری است که هفت هزار شهید تقدیم کشور کرده است. کرمان متعلق به شهیدانی چون باهنر و سردارانی چون قاسم سلیمانی است که آمریکا از نامشان وحشت دارد زادگاه شهسوارانی مثل شهسواری است که در دل دشمن و هنگام اسارت با دست بسته مرگ فریاد بر صدام سر داد که به روانش درود می فرستیم، کرمان دیار کریمان است. حکایت سوختن نوجوان شانزده ساله اش را در دل های خود جای داده و وقتی علی عرب کوله پشتی اش توسط گلوله ای که به آن اثابت می کند و از آن جا کوله پشتی اش پر از مهمات جنگی بوده است به آتش کشیده می شود و برای این که در مقابل دشمن بایستد و مقاوت کند و مبادا از درد فریاد بکشد ودشمن آن ها را شناسایی کند و عملیات لو برود چفیه را دردهان می گذارد و جان به جان آفرین تسلیم می کند. با چه بیان و قلم و نمایشی می شود این احساس سوختن را به تماشا گذاشت.

نجار ادامه داد: من افتخار دارم اندکی پس از شروع جنگ تحمیلی و تا بعد از پذیرش قطعنامه در جبهه های جنوب و غرب در کنار رزمندگان باشم در فتح المبین و بیت المقدس و رمضان و محرم و والفجر مقدماتی و 9 و 10 به چشم خودم ایمان را دیدم و تضرع در درگاه خداوند دعای کمیل و رزم بی امان آن ها دیدم. آن ها زاهدان شب و به راستی شیران روز بودند! من خود دیدم چگونه در رزم از هم سبقت می گرفتند و هزاران اوصاف دیگر. برای ماندگاری این عزیزان کارهای ارزشمندی صورت گرفته از ثبت خاطرات تا کتاب « دا »و اشعار مقاومت و عکس و فیلم و تئاتر و غیره اما علیرغم همه این ها معتقدم  ما نتوانسته ایم و نشده است شمه ای از فداکاری ها و حوادث هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشانیم و بیان کنیم. امروز روز زن و پایداری ارزش های اسلامی است آیا توانسته ایم فداکاری های زنان را در پشت جبهه به تصویر بکشیم آن هایی که کمک کردند و جبهه های نبرد حق علیه باطل را با درمان و فرستادن فرزندان خود و یا حتی در اوایل جنگ تحمیلی در شهر های مرزی دوشادوش رزمندگان ایستادند و مقاومت کردند؟ آیا توانسته ایم آنچه پدران و مادران شهید در دل دارند به عنوان داستان و فیلمنامه درآوریم؟ با مادر علی شفیعی باید به گفتگو نشست زحمات این مادر داغ دیده که فرزندش را بزرگ کرده که حتی غذا نداشته به او بدهد و بعد از سه روز گرسنگی می گفت یک روز به خانه رفتم و دیدم علی در حال خوردن تکه نانی است و گفتم نان از کجا آوردی و گفت کنار خیابان نان کپک زده پیدا کردم و آن نان را شستم و دارم می خورم. پای درد دل این مادر باید نشست و فیلمنامه نوشت. یکی پس از دیگری پدران و مادران شهیدان به شهدا می پیوند و ما نتوانستیم درد آن ها را به ثبت و ضبط برسانیم و یا حتی جانبازان و پنج نفر قطع نخاعی که شهید شدند و یا شیمیایی ها که همانند کوه استوارند. انسان وقتی با این ها حرف می زند عظمت این ها را درک می کند و همه در مقابل اینان خاضع و خاشع اند مگر شوخی است بیست سال روی ویلچر نشستن؟ باید دید چگونه از آن ها پذیرایی می کنند و یک روز اسارت بسیار سخت است. رئیس بنیاد شهید استان هشت سال و سه ماه و اندی اسارت را تحمل کرده و داستانی به نام رادیو را نوشته که مسئولان در نظر دارند فیلمی جانانه از این فیلم ساخته شود. مگر می شود ابوترابی ها را فراموش کرد.

استاندار کرمان در ادامه افزود: ما باید کار کنیم و همت کنیم می گویند سینما در حال تعطیلی است اما به نظر من غیر از این است و باید فیلم های فاخر ساخته و اکران شود. فیلم هایی که اکنون در سینمای ایران ساخته و اکران می شود بعضاً پرفروش است. من خودم کرخه تا راین را 5 بار در سینماها دیدم. قبل از جشنواره سینماها بازسازی نشده بود و فیلمی فاخر در زمینه دفاع مقدس بود و ما فیلم را دیدیم و باید فیلم های فاخر ساخته شود این هنر دفاع مقدس و انقلاب نباید کمرنگ شود در کتاب همین جشنواره من داستان های خوبی دیدم. سینمای جوان ما دنبال ارزش ها و احیای ارزش ها هستند و هنرمندان و فیلمسازان علاقمند این عرصه هستند و به این عرصه پای گذاشته اند و باید با نگاهی نو وارد این مقوله شوند و عنایتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب دارند امیدوارم جشنواره آتی گسترده تر باشد. اهانتی که به ساحت مقدس پیامبر اسلام شد آن هم در سرزمینی که خود را طرفدار حقوق بشر و پیرو حضرت مسیح (ع)  می دانند باید بدانند که خدا با اصحاب قریش چه کرد و حتماً همین بلا به سر آن ها هم خواهد آمد. این ها دیدند در طبس شن های روان به اراده الهی با این ها چکار کرد اما باز هم به پیامبر عظیم الشأن اسلام اهانت می کنند و هنرمندان متعهد باید با هنر خویش و ساختن فیلم زندگی سراسر نور پیامبر اسلام جوابی سخت به این ها بدهند. من در نهایت از همه کوتاهی ها در میزبانی پیشاپیش عذرخواهی می کنم.

سپس در ادامه مراسم داوران بخش اقلام تصویری و عکاسی فیلم با پخش کلیپی به شرح زیر معرفی شدند:

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومتجاسم غضبانپور، سید عباس میرهاشمی و محمدرضا شریفی نیا

همچنین نامزدهای این بخش نیز به شرح زیر اعلام شد:

امیر حسین شجاعی برای فیلم ملکه

محمد حسن ناحی برای فیلم 33 روز

مهدی دلخواسته برای فیلم پایان نامه

جواد جلالی برای فیلم برلین منفی هفت

امید صالحی برای فیلم روزهای زندگی

در ادامه این مراسم محمد سلوکی از هیئت داوران دعوت کرد تا برای اهدای جایزه این بخش روی صحنه بروند و اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

برگزیده سوم با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر حسین شجاعی برای فیلم ملکه

برگیزیده دوم با اهدای دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مهدی دلخواسته برای فیلم پایان نامه

برگزیده اول با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به جواد جلالی برای فیلم برلین منفی هفت

سپس هیئت انتخاب، داوران و نامزدهای قلم طلایی بخش خلاصه های سینما ویدیویی  با پخش کلیپی معرف شدند.

هیئت انتخاب مسابقه قلم طلایی سینما ویدیویی بدین شرح بودند:

مصطفی رستگاری، امیرحسین آشتیانی فر، محمدرضا آهنج، سید رحیم حسینی و داوود امیریان

همچنین اسامی هیئت داوران مسابقه قلم طلایی سینما ویدیویی نیز بدین شرح اعلام شد:

علی اکبر قاضی نظام، حسین ترابی، مهدی سجاده چی، رحمان سیفی آزاد و سید فرهاد حسینی

سپس اسامی نامزدهای مسابقه قلم طلایی خلاصه های سینما ویدیویی بدین شرح اعلام شد:

زکریا اثر علی شاه حاتمی

هدف اثر علی فرزین فرد و فرزانه ابوحمزه

آخرین چراغ خاموش اثر محمد حسین سلطانی

آخرین نامه اثر علیرضا پورسیف و رضا عاطفی

قاصدک های رعد زده اثر شیلا آریانا

سالوس اثر سیامک اطلسی

سپس داوران بخش قلم طلایی به همراه هادی منبتی برای اهدای جوایز برگزیدگان به روی صحنه رفتند و در این بخش جوایزی به شرح زیر اهدا شد:

لوح تقدیر به خاطر روایتی ملموس و باورپذیر به علی شاه حاتمی برای فیلمنامه زکریا 

برگزیده سوم با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلمنامه آخرین نامه اثر علیرضا پوریوسف و رضا هاتفی

برگزیده دوم  با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلمنامه هدف اثر فرزاد ابوحمزه و علی فرزین فرد

در این بخش داوران هیچ یک از فیلمنامه ها را به عنوان برگزیده اول انتخاب نکردند

سپس هیئت انتخاب، داوران و نامزدهای بخش قلم طلایی خلاصه های سینمایی با نمایش کلیپی معرفی شدند. اسامی هیئت انتخاب بدین شرح بود:

حبیب بهمنی، هادی منبتی، ناصر هاشم زاده، عباس رافعی و حجت قاسم زاده اصل

همچنین هیئت داوران مسابقه قلم طلایی سینمایی نیز عبارت بودند از:

محمدهادی کریمی، جابر قاسمعلی، یدلله صمدی، مینو فرشچی و انسیه شاه حسینی

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومتنامزدهای مسابقه قلم طلایی سینمایی نیز به این شرح اعلام شدند:

یادگاری اثر مهرداد خوشبخت

روز تولد تو اثر محمد عرف

درناهای کاغذی اثر سیروس حسن پور، نغمه ثمینی

پشت پرچین خاک اثر بهروز فرجی

قاتل به محل جنایت برمی گردد اثر علی اصغر احمدی مقدم

هویت اثر محمد جواد اکبری

داوران این بخش به همراه سعیدی مدیر کل وزارت ارشاد استان کرمان به روی صحنه رفتند و جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا شد:

برگزیده سوم با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی درناهای کاغذی اثر سیروس حسن پور و نغمه ثمینی

برگزیده دوم با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی هویت اثر محمد جواد اکبری

برگزیده اول با اهدای تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی یادگاری اثر مهرداد خوشبخت

خوشبخت پس از دریافت جایزه پشت تریبون رفت و از هیئت داوران تشکر کرد و گرفتن جایزه از بزرگان سینما را افتخاری برای خود دانست و گفت امیدوارم لایق این جایزه باشم.

سپس هیئت انتخاب، داوران و نامزدهای فیلمهای کوتاه داستانی با پخش کلیپی معرفی شدند:

هیئت انتخاب بخش فیلم های کوتاه داستانی:

پریوش نظریه، سید روح الله حجازی، رهبر قنبری، مهدی نادری و حسین معززی نیا

هیئت داوران بخش فیلم های کوتاه داستانی:

محمد علیباشه آهنگر، محمد حسین لطیفی، جواد اردکانی، فریدون جیرانی و علی رویین تن

نامزدهای بخش فیلم های کوتاه داستانی:

بوی بودنت نباشه اثر سیف الله یزدانی

گلدان اثر وحید بمانی

سکوت برکه ها اثر فاطمه دست مرد

روزی که مدرسه می رفتیم اثر اسماعیل میرزایی

آیرلیق اثر نادر ساعی ور

هرگز فراموش نکن اثر علیرضا فرد

نشانی اثر سیامک کاشف آذر

پایانی بر برهوط اثر میلاد حسینی

سپس داوران برای اهدای جوایز به روی صحنه آمدند.

نتایج  این قسمت که به صورت تصویری پخش شد بدین شرح بود:

برگزیده سوم بخش فیلم های کوتاه داستانی فیلم آیرلیق اثر نادر ساعی ور

برگزیده دوم بخش فیلم های کوتاه داستانی فیلم سکوت برکه ها اثر فاطمه دست مرد

برگزیده اول بخش فیلم های کوتاه داستانی فیلم بوی بودنت نباشه اثر سیف الله یزدانی

لوح تقدیر و دیپلم افتخار به خاطر کارگردانی حرفه ای فیلم کوتاه مرگ عقربه ها علی ملاقلی پور داده شد. دیپلم افتخار به وحید بمانی برای فیلم گلدان داده شد.

سپس مجری برگزاری افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت امیر تاجیک را برای اجرای موسیقی به روی صحنه دعوت کرد.

پس از اجرای امیر تاجیک کلیپی با عنوان بارگاه امام رضا (ع) پخش شد.

سپس سلوکی دهه کرامت و میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی رضا (ع) را تبریک گفت.

پس از آن کلیپی از کارهای قاسم بخشی در حیطه سینمای مستند دفاع مقدس پخش شد. سپس قاسم بخشی روی صحنه آمد. دکتر حسینی، مهندس نجار، جباری، خزاعی و سعیدی برای تقدیر از این هنرمند روی صحنه رفتند.

جپافتتاحیه جشنواره فیلم مقاومتپس از تقدیر از این هنرمند ارزشمند، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت  مجری برنامه پشت تریبون رفته و اظهار داشت:

من در ابتدا عرض ارادت خدمت سینماگران و هنرمندان دارم که با حضور پر شور خود جشنواره را برگزار کرده اند. من از  آقای خزاعی، مسئولان استان و به ویژه آقای نجار و آقای دکتر زاهدی و همه کسانی که به برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر می کنم.

دکتر حسینی در ادامه سخنانش اظهار داشت: فیلم مقاومت عامل همگرایی بین هنرمندان است. تصمیمی در این روزها گرفته شد که قصد دارم این تصمیم را خدمت شما عرض کنم. همه دوستان در جریان فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) هستند. همه مسلمانان اعتراض خود را به این حرکت اعلام کردند و سینماگران نیز ساخت این فیلم را محکوم کردند. بحث اقدام در جایزه اسکار بود. جشنواره در آمریکا برگزار می شود، فیلم ساخته شده نیز آمریکایی است و جشنواره اسکار نیز هیچ محکومیتی در برابر این کار انجام نداد اما هیئت داوران فیلم یه حبه قند را انتخاب و روز گذشته نیز این فیلم به معرفی شد ولی درخواستی از سوی  آقای شمقدری داده شد که اگر امکان دارد به عنوان اعتراض به فیلم موهن پیامبر اسلام (ص) امسال در این جشنواره شرکت نکنیم. نظر همه همکاران نیز مثبت بود و ما به عنوان واکنشی جدی در برابر این عمل امسال از شرکت در جشنواره اسکار ممانعت می کنیم و امیدواریم کشورهای اسلامی نیز این حرکت را انجام دهند.

دکتر حسینی در ادامه افزود: در همین جشنواره هم کشورهای مخالف واکنش نشان داده اند و این نشان از تأثیرگذاری جشنواره است. رهبر معظم  انقلاب فرموده اند هرکس علیه رژیم صهیونیستی تلاش بکند ما نیز از آن حمایت می کنیم و این حمایتمان شامل حمایت فرهنگی، معنوی و مالی می شود. امیدوارم دوستان در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تلاش کنند.

پس از اتمام سخنان دکتر حسینی اسامی هیئت انتخاب، هیئت داوران و نامزدهای بخش فیلم های مستند با پخش کلیپی  به شرح زیر معرفی شد:

هیئت انتخاب این بخش عبارتند از:

ناصر کریمیان، مصطفی دانایی، محمد صدری، ابراهیم کیهانی و رضا درستکار

هیئت داوران این بخش عبارتند از:

شهاب عادل، احمد ظابطی جهرمی، ابراهیم فیاض، مصطفی دانایی و قاسم بخشی

نامزدهای این بخش عبارتند از:

بهترین مجسمه دنیا اثر حبیب احمدزاده

جنایت در سکوت اثر بهروز نورانی پور

پانزده 59 اثر مهلقا جعفری

شاه رخ اثر وحید زارع زاده

ستاره ها (آب، آتش، پرواز) اثر بابک کلانتری

لالایی جنگ اثر حبیب باوی ساجد

سنگ مزاری برای برادر شهیدم اثر رحیم ذبیحی

هیئت داوران و ناصر کریمیان به دعوت مجری روی صحنه رفتند.

برگزیده سوم این بخش فیلم بهترین مجسمه دنیا اثر حبیب احمد زاده انتخاب شد.

برگزیده دوم این بخش فیلم لالایی جنگ اثر حبیب باوی ساجد انتخاب شد.

برگزیده اول این بخش فیلم جنایت در سکوت اثر بهروز نورانی پور انتخاب شد.

جایزه بهترین پژوهش نیز با اهدای دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ملقا جعفری برای فیلم پانزده 59 داده شد.

سپس دکتر زاهدی نمایند مردم کرمان در مجلس روی صحنه آمد و اظهار داشت:

جا دارد از مردم شریف و نجیب استان کرمان تشکر کنم. از همه دست اندر کاران برگزاری این جشنواره، از مدیران استانی، استاندار محترم، همه و همه تشکر می کنم. از همه هنرمندان، داوران، کارگردانان نیز متشکرم.

زاهدی در ادامه افزود: شیاطین در تلاشند که این مقاومت و بیداری را از بین ببرند که آخرین حرکتشان ساخت فیلم توهین به پیامبر بود و می خواستند بیداری اسلامی منطقه را تحت تأثیر قرار دهند. این جشنواره پیام های روشنی برای کشورهای مستکبر دارد و باعث می شود مردم دنیا با مقاومت بیشتر آشنا شوند. من از کار شما در مجلس شورای اسلامی حمایت خواهم کرد.

سپس سلوکی از استاد اسفندیار قره باغی دعوت کرد تا اجرایی زنده برای حضار داشته باشند و پس از اجرای هنرمندانه این استاد موسیقی ایران نوبنت به اهدای جوایز فیلم های ویدیویی رسید.

هیئت انتخاب بخش سینمایی ویدیویی با پخش کلیپی معرفی شدند:

عبدالله باکیده، محمدرضا میر محمد، علی دهکردی، مهدی فیوضی و مهرداد خوشبخت.

هیئت داوران بخش سینمایی ویدیویی:

پوران درخشنده، جمال شورجه، محمد حسن حقیقی، محمد کاسبی، حبیب الله کاسه ساز

نامزد های بهترین بازیگر زن:

فاطمه گودرزی برای فیلم گنگ خواب دیده

حدیث میرامینی برای فیلم مدیون

رویا افشار برای فیلم عصر بارانی

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومتمهتاب صداقت برای فیلم همسنگار

شیرین بیتا برای فیلم شهربانو

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی بهترین بازیگر زن به رویا افشار برای فیلم عصر بارانی اهدا شد.

رویا افشار پس از دریاف جایزه از هیئت داوران تشکر کرد و اظهار داشت: افتخار می کنم که از نسلی هستم که به خاطر بازی یکی از اعضای آن نسل این جایزه را گرفتم . من شاهد آن نسلم.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد:

سعید پور صمیمی برای فیلم دستها نگاه می کنند

هومن سیدی برای فیلم ترم زمستانی

شهرام حقیقت دوست برای فیلم لانه های سوخته

میلاد کیمرام برای فیلم ژنرال

حمید باغکی برای فیلم همسنگار

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر مرد به سعید پور صمیمی برای فیلم دست ها نگاه می کنند داده شد.

نامزدهای بهترین فیلمنامه عبارتند از:

احسان عبدی پور برای فیلم همسنگار

سید محمد بهشتی برای فیلم ترم زمستانی

محمد حسین زینالی برای فیلم دستها نگاه می کنند

آرش برهانی برای فیلم پلاک 7 کوچه پاییز

نسرین صالحی برای فیلم عصر بارانی

جایزه بهترین فیلمنامه به احسان عبدی پور نویسنده فیلم همسنگار داده شد.

نامزدهای بهترین کارگردانی:

علی شاه حاتمی برای فیلم ژنرال

احسان عبدی پور برای فیلم همسنگار

رضا بهشتی برای فیلم ترم زمستان

ابراهیم شیبانی برای فیلم دستها نگاه می کنند

مرجان اشرفی زاده برای فیلم عصر بارانی

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومتجایزه بهترین کارگردانی به دو کارگردان مرجان اشرفی زاده و احسان عبدی پور برای فیلم های به ترتیب عصر بارانی و همسنگار داده شد.

نامزدهای بهترین فیلم:

هومن کبیری برای فیلم همسنگار

علیرضا ابولقاسمی نژاد برای فیلم عصر بارانی

حبیب اسماعیلی و محمد کشاورز برای فیلم ترم زمستانی

سعید سعدی برای فیلم دستها نگاه می کنند

سید جلال چاوشیان برای فیلم ژنرال

جایزه بهترین فیلم به فیلم دستها نگاه می کنند داده شد.

جایزه بهترین کارگردانی در بین فیلم های نامزد شده در این بخش نیز به فیلم ترم زمستانی به کارگردانی رضا بهشتی داده شد.

جایزه ویژه هیئت داوران به پاس حضور مستمر در سینمای دفاع مقدس به علی شاه حاتمی داده شد.

مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با پذیرایی از حاضران پایان یافت. 

 

 


 تاريخ ارسال: 1391/7/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.