پرده سینما

ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایران برگزار شد؛ «برف روی کاج ها» و «ملکه» صدرنشین جوایز شدند

پرده سینما









ششمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ساعتی قبل در فرهنگسرای ارسباران با حضور تعداد کثیری از هنرمندان و اصحاب رسانه با اهدای جوایز به برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایرانداریوش مهرجویی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، مانی حقیقی، محمد علی باشه آهنگر، سید غلامرضا موسوی، عبدالرضا کاهانی، پیمان معادی، علیرضا زرین دست، فرهاد توحیدی، اکبر عبدی، کیومرث پوراحمد، تورج اصلانی، شهرام ناظری، بهرام عظیمی، فرزاد حسنی، جواد یحیوی، حمید فرخ نژاد، هنگامه قاضیانی، گلاب آدینه، شایسته ایرانی، نگار آذربایجانی، ویشکا آسایش، مهناز افشار، یکتا ناصر و  ده ها هنرمند دیگر به همراه تعداد کثیری از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در این جشن حضور داشتند.

 

در ابتدای این مراسم شهرام شکیبا که اجرای این مراسم را بر عهده داشت پشت تریبون رفت و گفت: ما امشب ششمین جشن انجمن منتقدان را برگزار می کنیم و سعی می کنیم خیلی سریع این جشن را جمع و جور کنیم. انتخاب ما امسال به صورت آکادمی انجام شده به نحوی که تعدادی از منتقدان سینمایی نظر داده اند و این نظرات گردآوری و اعمال شده است. من برای ادای توضیجات بیشتر از رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و دبیر ششمین جشن منتقدان سینمای ایران آقای علی علایی دعوت می کنم تا روی صحنه بیایند و توضیحات بیشتری به شما بدهند.

 

علی علایی رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران در میان تشویق حضار روی صحنه رفت و ضمن عرض خیر مقدم به تمامی حاضران، منتقدان، اصحاب رسانه و هنرمندان ادر جملاتی گفت: امشب شب عاشقان سینما است، ما با فضایی که امسال گذراندیم باید روی این عواطف بسیار تأکید کنیم. ما منتقدان عاشق ترین های این سینما هستیم. اگر به تلاش ها و دستمزدهای منتقدان نگاه کنید معنی این عشق را خواهید فهمید. از همین رو یک بار دیگر مایلم بگویم امشب شب همدلی، وفاق، دوستی و مودت است و شب طعنه و کنایه و نیش و زخم زبان نیست. من مایل هستم یک بار دیگر در تکمیل سخنان آقای شکیبا اعلام بکنم که شیوه داوری امسال انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای امسال به دلیل اینکه شورای مرکزی سال قبل تصمیم گرفت که زین پس به روش رایج منتقدان کشورهای صاحب سینما از روش آکادمی نامزدهای خود را انتخاب کند سال گذشته و در آستانه سی امین جشنواره فیلم فجر فرم هایی بین اعضا توضیع شد تا رأی گیری اولیه شرکت کنند و بر خلاف اظهار نظری که برخی از دوستان که از یک طرف رانده و طرف دیگر مانده شده اند و در رسانه ها گفته اند که ظرفیت برج میلاد هزار و دویست نفر بوده من باید اعلام کنم که انجمن حدود سیصد و خرده ای نفر عضو دارد، و اگر در برج میلاد هزار و دویست رسانه ای حضور دارند  بخشی از آن ها را صرفاً منتقدان تشکیل می دهند و برگه های رأی گیری بین تمامی منتقدان توزیع شده است و ما از میان آن ها توانستیم هشتاد و چهار رأی را جمع کنیم که این بسیار برای ما قابل توجه بوده است. بنده به عنوان دبیر جشنواره شمارش آرا را انجام دادم و پنج تا هفت نامزد اولیه از این هشتاد و چهار برگ رأی که به دست ما رسیده بود و اعضای شورای مرکزی ادوار مختلف انجمن، داورهای عضو انجمن در جشنواره های سینمایی، هیئت موسس انجمن و نیز برندگان جوایز بهترین های جشنواره مطبوعات سینمایی و ... که جزو اعضای آکادمی انجمن منتقدان محسوب می شوند نیز رأی شان بر نتایج اولیه تأثیر گرفت و تمامی تلاش ما در این دوره این بود که کیفیت بر کمیت غلبه کند و خوشحالیم که حاصل تلاش ما ناشی از سلیقه جمعی نیست و همچنین ما متأثر از لابی و باند بازی ها نبوده و نیستیم.

علایی در ادامه سخنانش اظهار داشت: من در اینجا لازم می دانم از نقی نعمتی که سال گذشته فیلم سه و نیم  را در جشنواره داشت یادی بکنم که متأسفانه فیلم وی در بد سانسی به نمایش در آمد. به نحوی که بسیاری از دوستان و اعضای انجمن نتوانستند این فیلم را ببینند و خود من بعدها به وی گفتم که ای کاش  تلاش می کردید تا فیلم در جای دیگری برای دوستان رسانه ای و منتقدان اکران می شد. همچنین لازم می دانم به شخصه از دو هنرمند به طور ویژه نام ببرم که ارزش کار آن ها بر کسی پوشیده نیست و متأسفانه نام آن ها در میان کاندیداهای انجمن منتقدان نبوده است. من در این جا از جناب آقای علی طالب آبادی فیلمنامه نویس زندگی خصوصی آقا و خانم میم و همچنین خانم هنگامه قاضیانی تشکر و قدردانی می کنم. همچنین در پایان لازم می دانم که عنوان کنم جشن امسال ما با استقلال کامل مالی بدون ریالی کمک از سوی نهاد و ارگانی برگزار شده و به همین خاطر با اجازه آقای مهرجویی که در این جا حضور دارند ما عنوان این جشن را «مهمان مامان» گذاشته ایم. این تنها جشن مستقل صنفی است و تمامی مخارج آن را اعضای صنف تقبل کرده اند.

ششمین جشن منتقدان سینمای ایرانعلایی در پایان سخنانش افزود: من لازم می دانم در این جا از کلیه اعضای انجمن و همچنین شورای مرکزی انجمن به ویژه آقای کیوان کثیریان و خانم زهرا مشتاق قدردانی کنم و همچنین تشکر ویژه ای داشته باشم از مدیریت فرهنگی شهرداری منطقه سه و مدیریت فرهنگسرای ارسباران که این سالن را برای اجرای این مراسم در اختیار ما قرار داده اند. همچنین لازم می دانم توضیح بدهم تصاویری که برای ما نوستالژی خواهد بود در این مراسم پخش خواهد شد که عزیز سینمای ایران عزیز ساعتی عزیز و میثم مولایی این تصاویر را تهیه کرده اند. ما همچنین امسال به تمامی برگزیدگان جشن منتقدان  کتاب صد سال اعلان و پوستر سینمای ایران اثر مسعود مهرابی را اهدا خواهیم کرد.

 

در ادامه این مراسم تصاویری از جشن های پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران پخش گردید که با استقبال خوبی از سوی حاضران روبرو شد. سپس مجری مراسم از محسن امیریوسفی و محمد تقی فهیم دعوت کرد تا برای اهدای جایزه استفاده خلاقانه از دستاورد فنی به روی صحنه بروند. در این بخش جایزه ای به شرح زیر اهدا گردید:

 

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به بهرام عظیمی و گروه انیمیشن سازان فیلم تهران 1500

 

در بخش بعدی مراسم فرهاد توحیدی و طهماسب صلح جو برای اهدای جایزه استانداردهای حرفه ای تهیه کنندگی روی صحنه رفتند و در این بخش جایزه ای به شرح زیر اهدا گردید:

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به منوچهر محمدی برای فیلم بوسیدن روی ماه

در ادامه این مراسم سعید قطبی زاده و سپیده عبدالوهاب برای اهدای جایزه بهترین تدوین روی صحنه رفت که در این بخش جایزه به شرح زیر اهدا گردید:

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به هایده صفی یاری برای فیلم بغض

صفی یاری پس از دریافت جایزه در حالیکه عبدالوهاب در آغوش کشیده بود پشت تریبون رفت و گفت: من بسیار خوشحالم که این جا هستم و جایزه ام را از دخترم گرفته ام.

ششمین جشن منتقدان سینمای ایراندر ادامه این مراسم محمود گبرلو، علیرضا غفاری و محمد بزرگ نیا برای اهدای جایزه بهترین فیلمبرداری روی صحنه رفتند و در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

دیپلم افتخار به تورج اصلانی برای فیلم بغض

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به علیرضا زرین دست برای فیلم ملکه

اصلانی پس از دریافت جایزه اش در جملات کوتاهی گفت: من امشب خیلی خوشحالم که می بینم جیرانی و کاهانی که تهدید به مرگ شده بودند زنده هستند، اما خوشحال نیستم که طی این مدت به سینمای ما بی احترامی شده و به همین دلیل برای ادامه کار در این سینما بر سر دو راهی هستم و جانی برای ادامه کار در این جا ندارم.

زرین دست نیز هنگام دریافت جایزه در جمله ای فروتنانه خطاب به جاضران گفت: ما ایرانی ها عادت داریم در مقابل استادان مان چهار زانو باشیم، من از اینکه اینجا ایستاده ام از تمامی شما عزیزان عذرخواهی می کنم.

سپس در ادامه این مراسم کیومرث پوراحمد و مسعود محرابی برای اهدای تندیس سپاس پنج دهه فعالیت مستمر داریوش مهرجویی روی صحنه رفتند.

پوراحمد خطاب به حاضران گفت: مهرجویی کسی بود که ما را از ذلت فیلم فارسی به اوج رساند و بعد از چهل سال که از تولید فیلم گاو می گذرد این فیلم همچنان مانند گذشته شگفت انگیز و تأثیر گذار است.

ششمین جشن منتقدان سینمای ایرانمهرجویی نیز هنگام دریافت جایزه اش در جملاتی گفت: امیدوارم که لایق این تشویق باشم. من از آقای پوراحمد متشکرم و امیدوارم که تمامی حرف هایش حقیقت باشد. او فیلمسازی محترم، معتبر و با فیلم هایی گرم است و همچنین از تمام منتقدین سینما تشکر می کنم. جالب است که منتقدین حضور خود را اینگونه اثبات کرده اند که شیفته و عاشق سینما هستند. جدا از فیلمسازانی که خود را شیفته و عاشق سینما می دانند.

سپس در ادامه این مراسم و پس از قرائت نامزدهای خلاقیت و استعداد درخشان در میان فیلمسازان اول دیپلم افتخار و تندیس انجمن به رضا درمیشیان برای فیلم بغض تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم از مسعود کیمیایی فیلمساز صاحب سبک سینمای ایران دعوت شد تا برای تجلیل از پرویز دوایی منتقد پیشکسوت و برجسته سینمای ایران به روی صحنه برود.

کیمیایی هنگام حضور در روی صحنه در جملاتی خطاب به حاضران گفت: شناخت آقای دوایی از جایی بود که ایشان سال ها قبل با نوشته هایشان به ما سینما را یاد دادند. من با قلبم در این جا می گویم که سینما را از پرویز یاد گرفتم. او منتقد صاحب سبک سینما است و به گفته خودش از قهرمانان متقلب سینما که از دهه پنجاه به بعد در فیلم ها پیدا شده اند متنفر است. قهرمانانی که همه به نوعی کپی شده هستند و این کپی در ادبیات و شعر ما هم اتفاق افتاده و سینمای دکمه و کلید شده است و پرویز دوایی سینمای دکمه و کلید را دوست ندارد و او حق هم دارد چون که با دکمه نمی شود خلاقیت را به سینما اضافه کرد.

مسعود کیمیایی در ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایرانسپس مسعود کیمیایی جایزه پرویز دوایی را به صورت نمادین دریافت کرد و مجری مراسم اعلام کرد که این جایزه بعداً برای آقای دوایی ارسال خواهد شد.

در ادامه این مراسم تصاویری از فیلم هایی که پرویز دوایی آن ها را دوست داشت پخش گردید که از جمله آن ها می توان به فیلم های تارزان، پسربچه، رضا موتوری، سرگیجه و همشهری کین اشاره کرد. این فیلم نوعی کلیپ ترکیبی با نام به یاد لاله زار بود.

سپس در ادامه این مراسم هوشنگ گلمکانی و جواد طوسی دو تن از منتقدین سینمای ایران برای تجلیل از همکارشان دکتر جهانبخش نورایی روی صحنه رفتند جایزه وی را اهدا نمودند و نورایی نیز جایزه دریافتی را به پاسداشت محبت های بی کران همسرش به وی تقدیم نمود.

سپس در ادامه این مراسم تصاویری از فیلم هایی که زنده یاد بابک بیات ساخت موسیقی آن ها را به عهده داشت پخش گردید و سپس مجری مراسم از شهرام ناظری استاد آواز ایران و محمدرضا درویشی برای اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم دعوت کرد تا روی صحنه بروند. در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

دیپلم افتخار به کارن همایونفر برای فیلم برف روی کاج ها

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به حسین علیزاده برای فیلم ملکه

سپس در ادامه این مراسم از جواد مجابی، احمد طالبی نژاد و حمید فرخ نژاد دعوت شد تا برای تقدیر از ناصر تقوایی کارگردان پیشکسوت و شاخص سینمای ایران روی صحنه بروند.

تقوایی هنگام حضور روی صحنه در جملاتی خطاب به حاضران گفت: من اگر قرار باشد روزی برای فیلمسازی از کسی اجازه بگیرم دیگر آن روز فیلم نمی سازم و الآن که اینجا ایستاده ام بسیار متأسفم برای فیلم های گذشته ام که آن ها را ساخته ام. چرا که این سی دی هایی که این روز ها به اسم کارهای من بیرون آمده و در تمام شهر پخش شده هیچ شباهتی به کار من ندارد و همه آن ها هی قیچی و سانسور شده است و هر کس مطابق میل و سلیقه خودش بدون اینکه هیچ قاعده ای را نگه دارد به جان آن فیلم ها می افتد و حتی گاهاً در فیلم ها صحنه هایی را می بینیم که آقایان آن ها برای خودشان تروکاژ کرده اند. آن هم بدون اجازه فیلمساز و بدون اینکه این مسأله را با او در میان بگذارند. من روزی اگر فرصت شود و بخواهم دوباره وقت خودم را برای این سینما بگذارم قطعاً سی دی های فیلم هایم را آماده خواهم کرد تا اگر کسی علاقه دارد کار من را ببیند بتواند سی دی های مورد تأیید من را تهیه بکند و آن ها را ببیند.

تقوایی در ادامه سخنانش که استقبال خوبی از سوی حضار روبرو گشته بود اظهار داشت: این بلا تنها بر سر من نیامده است و بلایی است که بر سر خیلی از دوستان فیلمساز طی این سال ها آمده. اما هیچ زمینه ای برای اعتراض نیست و به آن کسانی هم که باید اعتراض کنیم خودشان مسبب این کارها شده اند و حالا که خودشان نمی توانند فیلم خوب تولید کنند تبر برداشته و به جان فیلم های خوب و قدیمی سینما افتاده اند. من می خواهم به سهم خودم با فیلم نساختنم آنچنان باعث سقوط این سینما شوم که سینمای جدیدی به وجود بیاید و نهال سینمای جدید ایران بارور شود.

شکیبا در جمله ای طنز در پاسخ به تقوایی گفت: آقای تقوایی فروریزی این سینما انجام شده و گود برداری آن هم به پایان رسیده است.

ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایرانسپس احمد طالبی نژاد پشت تریبون رفت و در جملاتی گفت: من می خواهم تعجب خودم را از آقای شکیبا ابراز کنم که نمی دانم برای نام بردن سریال ارزشمند و ماندگار دایی جان ناپلئون آسمان ریسمان بافتند و رنگ به رنگ شدند در صورتی که دایی جان ناپلئون یکی از بهترین ها برای سینمای ایران است. من همچنین خیلی خوشحالم که سه تن از فیلمسازانی که فیلمسازان موج نوی سینمای ایران هستند، مهرجویی، کیمیایی و تقوایی امشب این جا هستند.

سپس علی علایی و کامران ملکی برای تجلیل از یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران روی صحنه رفتند و به همین منظور با اهدای تندیسی از زهرا مشتاق از وی تجلیل به عمل آورند.

سپس ملکی پشت تریبون رفت و در جملاتی گفت: کار صنفی کردن در این سینما گویا آلوده و گناه آمیز است اما همه ما کار صنفی را در خانه سینما یاد گرفتیم و با میل و اشتیاق همچنان پایبند به صنف مان هستیم.

سپس در ادامه این مراسم تصاویری از زنده یاد خسرو شکیبایی پخش گردید و پس از آن نگار آذربایجانی و سحر عصر آزاد برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن روی صجنه رفتند.

جایزه این بخش به شرح زیر اهدا گردید:

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به یکتا ناصر برای فیلم یکی می خواد باهات حرف بزنه

ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایرانناصر پس از دریافت جایزه اش پشت تریبون رفت و در جملاتی گفت: خیلی خوشحالم که امشب جایزه ام را از دستان دو بانوی هنرمند گرفته ام و توانستم با آن ها دست بدهم و خوشحالی ام را با آن ها تقسیم کنم. من الآن خیلی منقلبم و نمی دانم به خاطر دیدن خسرو شکیبایی است یا لذت جایزه!

سپس در ادامه این مراسم محسن سیف و جابر قاسم علی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد روی صحنه رفتند و در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

دیپلم افتخار به حمیدرضا آذرنگ برای فیلم ملکه

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به اکبر عبدی برای فیلم خوابم می آد

عبدی پس از دریافت جایزه اش خطاب به حاضران گفت: بعد از حرف هایی که آقای تقوایی زدند ما باید خفه شویم اما من به ایشان می گویم که دست شما را می بوسم چرا که من بعد از کار با ناصر تقوایی فهمیدم که باید در سینما چه جور ایستاد و چه جور راه رفت. من قبل از آن هم چندین کار انجام داده بودم اما تا با تقوایی کار نکردم نتوانستم این معانی را بفهمم.

سپس عبدی در جملاتی طنز و کنایه آمیز با اشاره به بسته شدن خانه سینما اظهار داشت: تا جایی که من یادم می آید این جشن همه ساله در خانه سینما برگزار می شد. آیا خانه سینما را بسته اند؟ چرا خانه کله پزان و دلار فروشان و طلافروشان را نمی بندند. نکند دارند جای دیگری را باز می کنند؟

عبدی افزود: جایزه منتقدین برای من سه برابر جایزه جشنواره فیلم فجر ارزش دارد. چون به داوران فجر از پشت فشار می آورند اما به شما فشار نمی آورند.

مهناز افشار در ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایراناین جمله عبدی با تشویق زیاد حاضران به ویژه اعضای انجمن منتقدان روبرو گردید و پس از آن در ادامه مراسم هنگامه قاضیانی و آنتونیا شرکا برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن روی صحنه رفتند.

در این بخش جایزه ای به شرح زیر به برگزیده اهدا گردید:

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به مهناز افشار برای فیلم برف روی کاج ها

افشار پس از دریافت جایزه پشت تریبون رفت و در جملاتی گفت: من باورم نمی شود که در سن سی و پنج سالگی و بعد از پانزده سال کار در سینما دوباره هول شده ام چون این جایزه برای من ارزش بسیاری دارد و به همین دلیل از پیمان معادی که مرا برای بازی در برف روی کاج ها دعوت کرد سپاسگذاری می کنم.

افشار افزود: من سه آروز دارم که خیلی کوتاه آن ها را بیان می کنم. اول آنکه امیدوارم نگاه سیاسی و تسویه حساب های شخصی پایش را از گردن سینمای ایران بردارد چراکه در سینما جایی برای سیاست نیست. دوم اینکه دیگر هیچ فیلمی را نبینیم که اجازه اکران نمی گیرد و امیدوارم که برف روی کاج ها اکران شود و سوم آنکه امیدوارم در ادامه مسیرم شرمنده خودم، مردم و منتقدان سینمای ایران نشوم.

سپس در ادامه این مراسم حبیب رضایی و عبدالرضا کاهانی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد روی صحنه رفتند و در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایراندیپلم افتخار به رضا عطاران برای فیلم بی خود و بی جهت

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به مهدی هاشمی برای فیلم ضد گلوله

هاشمی پس از دریافت جایزه اش پشت تریبون رفت و در جملات کوتاهی خطاب به حاضران گفت: خانم افشار گفتند که در سن سی و پنج سالگی هول شده اند. من که در سن شصت و شش سالگی هول شده ام. من می خواهم در این جا از عبدالرضا کاهانی که بعد از پانزده سال دوری از سینما مرا به آن بازگرداند تشکر و قدردانی بکنم.

سپس در ادامه این مراسم امیر پوریا و بهرام توکلی برای اهدای جایزه بهترین فیلمنامه روی صحنه رفتند و در این بخش جایزه ای به این شرح اهدا گردید:

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به پیمان معادی برای فیلم برف روی کاج ها

معادی پس از دریافت جایزه اش در جملات کوتاهی گفت: من خوشحالم که این جایزه را امشب از انجمن منتقدان ایران گرفته ام. چون می دانم این جایزه را برای این به من ندادند که من مروج فساد و بی بند و باری هستم و آن ها خوب می دانند که این فیلم برای تحکیم بنیان خانواده ساخته شده است.

سپس در ادامه این مراسم گلاب آدینه و ناصر تقوایی برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه رفتند و در این بخش جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا گردید:

دیپلم افتخار به مانی حقیقی برای فیلم پذیرایی ساده

ششمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایراندیپلم افتخار و تندیس انجمن محمد علی باشه آهنگر برای فیلم ملکه

باشه آهنگر پس از دریافت جایزه اش سخنانی ایراد کرد و در بخشی از آن گفت: من به مانی حقیقی، عبدالرضا کاهانی و پیمان معادی که در این جا هستند قبطه می خورم. چراکه شما مسیرتان آزادتر از مسیری است که من در آن گام بر می دارم. درست است که من با نهادهای دولتی کار می کنم اما شرایط در آن جا برای من نیز بسیار سخت است. اما من وظیفه خود می دانم که برای این سینمای نجیب و آدم هایی که جانشان را برای ما دادند بنویسم و کار کنم و حتی اگر ناملایمات بدتر از این هم باشد باز هم در این سینما کار خواهم کرد.

سپس در ادامه این مراسم سید غلامرضا موسوی، عباس یاری، ویشکا آسایش و منوچهر محمدی برای اهدای جایزه بهترین فیلم روی صحنه رفتند که در این بخش جایزه ای به شرح زیر به برگزیده اهدا گردید:

دیپلم افتخار و تندیس انجمن به سید جمال ساداتیان برای فیلم برف روی کاج ها

ساداتیان پس از دریافت جایزه اش در جملات کوتاهی خطاب به حاضران گفت: این فیلم امشب در این جا از منتقدان سینمای ایران جایزه گرفته و همچنین در جشنواره فیلم فجر جایزه مردمی را از آن خود کرده است و جای تعجب و تأسف دارد که این فیلم برای اکران دچار مشکل شده است. این سینما باید نفس بکشد و نیاز به آرامش، تفکر و اندیشه دارد.

پس از اهدای این جایزه ششمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با پذیرایی از حضار پایان پذیرفت.

 

در همین رابطه ببینید

گزارش تصویری الهام عبدلی از ششمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی-1

گزارش تصویری الهام عبدلی از ششمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی-2


 تاريخ ارسال: 1391/10/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محسن فاضلی.:

جشن منتقدان که من هم عضو ان هستم. در روزهای که هوای سرد والوده که پزشک مارا از تردد در تهران بزرگ منع کرده است. برگزار گردید. دلم میخواست شال وکلاه میکردم و میرفتم. اما دیسک کمر وسرما دست به یکی کردند ونشد که نشد. تا پاسی از شب پشت کامپیوتر نشستم تا از خبرهای انجمن بر روی سایتهای خبری از نتایج ان مطلع شوم. راستش را بخواهید مکدر شدم از این همه نامهربانی دوستان جوان که ادعای دوستی ورفاقت دم میزنند. اما دریغ از یک ذره انسانیت. قریب چهار دهه در عالم سینما به فیلمساز ونویسنده فعالیت داشته ام. واز نسلی هستم که عاشق سینه چاک سینماست. در سن 55 سالگی و از دهه شصت با مطبوعات سینمایی همکاری کرده ام. در چندین مجله ونشریه وروزنامه وهفته نامه. اما برای یک بار این دوستان نظر تنگ مارا یاد نکردند. شاید هنوز ما را لایق نمی دانند.تازه بدوران رسیدها شاید از ما ارجحتر باشند. اما ناصر تقوایی با نساختن دو فیلم که میتوانست ما را شاد کند .وهرگز هم دلیل توقف رومی وزنگی وچای تلخ را روشن نکرد.حسرت بدلمان کرد. راستی چرا ناصر تقوایی وبیضایی مغصوب مدیران سینمایی تمام دوران هستند. هم راست وهم چپ. واصوالگر.چه حکمتی در ان نهفته است.

1+0-

دوشنبه 25 دي 1391



>>>tina-p:

vaghean ali bod mamnon az parde cinemaye aziz

0+0-

دوشنبه 25 دي 1391



>>>پژمان.ع:

بهترین عکس اقای علی علایی! خیلی عالی و باشکوهه. خانم عبدلی کارتون حرف نداره

0+1-

دوشنبه 25 دي 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.