پرده سینما

این فیلم تنها پدیده جشنواره امسال است؛ گزارش نشست فیلم «تنهای تنهای تنها»

سارا طاهرمقدس









 

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی تنهای تنهای تنها به کارگردانی احسان عبدی پور ساعتی قبل با حضور گسترده اصحاب رسانه برگزار شد.

 

نشست فیلم تنهای تنهای تنهابه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در این نشست احسان عبدی‌پور (کارگردان)، ادریس عبدی‌پور (تهیه‌کننده)، ساعد نیکزاد (فیلمبردار)، فردین خلعتبری (آهنگساز)، میثم فرهومند (بازیگر) به همراه بسیاری از خبرنگاران و منتقدان سینمای ایران که همگی از فیلم خشنود و راضی بودند در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهیدی فر گفت: این فیلم با تمام فیلم‌هایی که تا کنون در جشنواره دیده‌ایم متفاوت بود و می‌توان آن را پدیده جشنواره امسال دانست.

سپس احسان عبدی پور با گلایه از نحوه‌ مختلف پخش فیلم اظهار داشت: این فیلم آن‌قدر به شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت در سینماها اکران شد که برای اکران در این سالن مضطرب بودم، با این وجود همه می‌گرفتند و به خاطر پخش فیلم می‌گفتندکه همه حسرت فیلم تو را می‌خوردند و تنها فیلم تو است که مشکل فنی در پخش ندارد!

وی در در مورد پیشینه کار خود توضیح داد: پیش از تولید این کار تمام کارهایم تلویزیونی بوده و برای تولید آن ها نیز زمان و دقت زیادی صرف کردم، اما در مورد همکاری رنجرو در این کار باید بگویم، رنجرو قبل از در فیلم افسانه 98 من بازی کرده بود و در جشنواره فجر در بوشهر توانستیم با این فیلم سیمرغ بگیریم.

کارگردان فیلم در ادامه اظهار داشت: رنجرو به علت علاقه زیاد به بازیگری شرط من را مبنی بر لاغر شدن قبول کرد و در عرض دو ماه 15 کیلو وزن کم کرد و در گرمای مرداد ماه برای لاغر شدن در بوشهر کاپشن به تن می کرد و روزی یک ساعت می دوید و حتی وقتی به او گفتم که باید زبان انگلیسی بلد باشد و او را به کانون زبان بردم در هر ترم شاگرد اول می‌شود؛ من فکر می‌کنم علاقه رنجرو به بازیگری وحشتناک است به طوری این علاقه وحشیانه و خشتناک است که اگر وی به ریاضیات علاقه داشت مطمئن هستم قاعده ریاضی را در کل دنیا به هم می ریخت.

نشست فیلم تنهای تنهای تنهاوی درباره اینکه چه میزان بداهه‌گویی در کار وجود داشت: ما تنها در دیالوگ‌ها بداهه داشتیم اما سعی می‌کردم با بازیگران صحبت کنم تا با بداهه‌ها به آنچه  که می‌خواهم دست یابیم و در 45 روز کاری که انجام دادیم هیچ تنشی نداشتیم و همه یک دست بودیم.

احسان عبدی پور در مورد انتخاب اسم فیلم اظهار داشت: برای انتخاب اسم فیلم خیلی بحث بود اما هر اسمی انتخاب می‌کردیم ارشاد آن را نمی‌پذیرفت، اسم‌هایی بود که در آنها از عنوان رئیس جمهور یا رنجرو استفاده شده بود اما مورد قبول واقع نمی شدند،نهایتاً مجبور شدیم این اسم را برای آن انتخاب کنیم به صورت کلی به نظرم فیلم نسبت به سینمای ایران کار بی آبرویی نیست و می توان از آن دفاع کرد.

در ادامه این بحث فردین خلعتبری نیز اظهار داشت: این معزلی است که به تازگی گریبان سینمای ایران را گرفته است و من تعجب می کنم از اینکه عین این مشکل برای فیلم آقای فرامرز قریبیان هم اتفاق افتاده است به نحوی که نام فیلم ایشان از قصاص به گناهکاران تبدیل شد که به نظر من این اسم اصلاً برای این فیلم مناسب نبود و من فکر می کنم که در هر فیلمی حضور داشته باشم چنین مشکلاتی را خواهد داشت.

وی درباره ساخت ادامه این فیلم گفت: واقعیت این است که هرگاه فیلم کودکانه ساخته می‌شود به آن نگاه کودکانه می‌شود به همین خاطر شاید در فیلم بعدی‌ام به سراغ فضای دیگری بروم.

کارگردان فیلم خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنم من نیز مانند شما امروز اولین بار بود که فیلم را به صورت کامل روی پرده سینما دیدم، مطمئنا ما زمان آن را کمتر خواهیم کرد.

نشست فیلم تنهای تنهای تنهاوی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه مدیران فرهنگی ما در حوزه‌های خود تخصص ندارند و ما به عنوان هنرمند باید آن ها را قانع کنیم تا یک سری رویدادها را به گونه ای نو به آن ها ارائه دهیم. فیلم من سلامی به صلح دارد و این فیلم صلح جویانه‌ای با موضوع انرژی هسته‌ای است.

در ادامه این برنامه، ادریس عبدی‌پور تهیه کننده فیلم در مورد بودجه فیلم گفت: این فیلم محصول مرکز صدا و سیمای بوشهر است و کل بودجه آن 220 میلیون تومان است.

این اظهارات وی با تشویق ممتد حاضران در نشست روبرو شد و مجری مراسم نیز با تأسف سر خود را تکان تکان می داد.

وی در پاسخ به اینکه چرا این فیلم در سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور ندارد، بیان داشت: شاید علت اینکه فیلم تنهای تنهای تنها بازیگر چهره‌ای ندارد آن را در بخش مسابقه سینمای ایران قرار ندادند.

در بخش دیگری از این نشست، فردین خلعتبری گفت: این فیلم به گونه‌ای ساخته شده که دو برادر به عنوان کارگردان تهیه کننده همه کارهای آن را انجام دادند کارهایی که در یک شرکت فیلمسازی 15 نفر برای آن لازم است. در جدول نمایش فیلم در ابتدای امر به آن توجهی نشد و کمتر به آن توجه شد اما واکنش و نگاه‌های شما به ما فهماند که این فیلم، کار خوبی بوده است.

خلعتبری در خصوص ساخت موسیقی این فیلم گفت: در این کار از سازهای کوبه ای و چند ساز دیگر استفاده کردم و با وجود قرابت جغرافیایی این سازها ترجیح دادم از آکاردئون استفاده کنم و حضور بازیگران روس این کار را توجیه می‌کرد. اگر به چشم یک جشن به این جشنواره نگاه کنیم دیگر بحث جایزه و سودای سیمرغ اهمیتی ندارد.

نشست فیلم تنهای تنهای تنهاساعد نیکزاد در ادامه بحث گفت: زمانی که تجارت جای هنر را می گیرد و وقتی بدون اطلاعات از یک سری ابزار و اطلاعات استفاده می کنیم نتیجه اش اکران های متفاوت است.

وی ادامه داد: این فیلم در سینمای بعد از انقلاب تولید شده کاری کاملاً انسانی است و جزو معدود فیلم هایی است که پشت صحنه آن نیز انسانی بود و هیچ کس با دیگری مشکلی نداشت. این فیلم با فضای کودکی من شباهت داشت و رنجرو کودکی من بود.

 

به گزارش سایت پرده سینما نشست فیلم  تنهای تنهای تنها از معدود نشست های این دوره از جشنواره بود که همگی حاضران در جلسه با فیلم موافق بودند و فضای شادی بر جلسه حکم فرما بود. 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست پرسش و پاسخ فیلم تنهای تنهای تنها


 تاريخ ارسال: 1391/11/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.