پرده سینما

جشنواره بیست و هشتم از دیدگاه انتقادی

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیروز در حالی وارد سومین روز از آغاز برگزاری  جشنواره بین المللی فیلم فجر شده  ایم که روند اجرایی جشنواره با سالهای گذشته تفاوتهای بسیار زیادی دارد.

یکی از این  تفاوتها و نکات مهم در مورد روند برگزاری نشستهای مطبوعاتی فیلمهاست که تا دیروز پس از نمایش 13 فیلم ( تا لحظه ارسال خبر ) تنها 3 نشست مطبوعاتی برگزار شده است .

نشست مطبوعاتی تنها برای فیلمهای تسویه حساب ( تهمینه میلانی ) – صبح روز هفتم ( سید مسعود اطیابی ) و خوابهای دنباله دار ( پوران درخشنده ) برگزار شده و بسیاری از فیلمها من جمله فیلم های به رنگ ارغوان، دیگری، طلا و مس، یک گزارش واقعی، عصر روز دهم و... از نشستهای مطبوعاتی محروم ماندند.

این برگزار نشدن نشستهای مطبوعاتی در نوع خود بسیار  کم نظیر است و باعث بروز شایعاتی  شده است.

از دیگر نکات قابل تامل در روند برگزاری بیست و  هشتمین جشنواره فیلم فجر میتوان به بی رونقی بسیار چشمگیر جشنواره  اشاره کرد.

این بی رونقی  نه تنها در سینمای رسانه ها ( برج میلاد ) که از روز ابتدایی جشنواره در سایر سینماهای مردمی هم مشاهده شده  است به عنوان مثال به نقل از شاهدان عینی در سینما «فرهنگ» تهران هنگام  اکران فیلمهای تسویه حساب و  به رنگ ارغوان کمتر از 5 ردیف از صندلیهای سینما توسط تماشاگران اشغال شده  است و این در حالی است که سینما فرهنگ یکی از سینماهای پرطرفدار در تهران است .

از سوی  دیگر امسال بر خلاف سالهای گذشته  کارتهای نظرسنجی مردمی در سینماهای مردمی به صورت 3 گزینه خوب – عالی و بسیار عالی تهیه شده است در حالیکه پیش از این کارتها 3 گزینه خوب و متوسط و ضعیف را دارا بوده اند.

به همین دلیل بسیاری از تماشاگران در سینماهای مردمی  از شرکت در نظرسنجی صرف نظر نموده  اند چرا که باید بدترین فیلم را در رتبه خوب انتخاب میکردند .

همچنین نداشتن هیچگونه آنونس و یا تیزری در بیست و هشتمین دوره جشنواره از نکات قابل تامل است.

 


 تاريخ ارسال: 1388/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.