پرده سینما

«متروپل» نظر منتقدان را جلب نکرد؛ مسعود کیمیایی به کاخ جشنواره نیامد!

پرده سینما






 

 

 

فیلم سینمایی متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی صبح امروز در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد اما پس از آن به دلیل عدم حضور عوامل این فیلم، نشست پرسش و پاسخ برگزار نشد.

 

مسعود کیمیاییمتروپل که پیش از این از آن به عنوان یکی از امیدهای جشنواره سی و دوم نام برده می شد هنگام اکران در سینمای کاخ جشنواره نتوانست نظر اکثریت منتقدان و اهالی رسانه را به سوی خود جلب نماید. به همین دلیل و از طرف دیگر به دلیل عدم حضور مسعود کیمیایی کارگردان این فیلم و همینطور سایر عوامل بر خلاف اعلام قبلی نشست خبری این فیلم لغو گردید.

 

مسعود کیمیایی فیلمساز مولف و نامدار سینمای ایران این بار برای اولین بار بعد از نزدیک به 50 سال فیلمسازی مستمر در سینمای ایران و صاحب سبک بودن در فیلم جدیدش از یک زن به عنوان قهرمان اصلی فیلمش استفاده کرده بود. این در حالی است که تا کنون همیشه مردان قهرمان های اصلی فیلم های کیمیایی بوده اند.

بهروز وثوقی، سعید راد و محمدرضا فروتن تا کنون قهرمانان اصلی فیلم های کیمیایی بوده اند و در متروپل مهناز افشار نقش قهرمان اصلی فیلم وی را ایفا می کند.

داستان فیلم متروپل از نیمه شب تا صبح می گذرد. فیلم، قصه زنی است که گرفتار به اصطلاح هجومیانی می شود که به سمتش هجوم می آورند و درگیر این ماجرا می شود و درنهایت به یک باشگاه بیلیارد که نیمه شب باز است پناه می برد. سه نفر در باشگاه هستند و مسایل و حوادثی تا صبح به وجود می آید. مهناز افشار، محمد رضا فروتن، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، شقایق فراهانی، سحر دولتشاهی، یوسف مرادیان، تینا پاکروان، سوگل خالقی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تم اغلب فیلم‌های کیمیایی را باورها و ارزش‌هایی می‌سازد که یا از بین رفته و یا کمرنگ شده‌اند. کیمیایی از جوانمردی، غیرت و رفاقت تا سر حد مرگ قصه می‌گوید و قهرمانانش را با این صفات در بستر جامعه‌ی امروزی با مشکلات سیاسی اجتماعی درگیر می‌کند تا از ارزش‌های خود دفاع کنند. ارزش‌هایی که مردم عامه‌پسند ممکن است دوستشان داشته باشند ولی با زندگی مدرن در تناقض می‌باشند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما اغلب منتقدان و خبرنگاران فیلم کیمیایی را فیلمی بسیار ضعیف برشمردند و برخی نیز پا را از این حد فراتر نهاده و گفتند که دیگر کیمیایی برای همیشه افول کرده است.

این مهم در حالی اتفاق می افتد که سال گذشته هنگام اکران فیلم چه خوبه که برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی نیز چنین مورد مشابهی پیش آمده بود و امسال دیگر کسی میل به دیدن فیلم این فیلمساز ندارد.

در نهایت باید گفت که آروز داشتیم کیمیایی  با متروپل به دوران خوش، قیصر، رضا موتوری، گوزن ها، داش آکل، اعتراض، دندان مار، سرب، خط قرمز و غیره باز گردد اما حیف که این اتفاق نیفتاد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>farshad:

کیمیایی پس از اعتراض ، دیگر کیمیایی نیست

1+0-

سه‌شنبه 15 بهمن 1392



>>>morteza:

arze salam o adab . man ham movafegham ke filmhayash zaeif shode ast . sabk ishan emrooze javabgoo nist .

1+1-

سه‌شنبه 15 بهمن 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.