پرده سینما

سهیلی: «تنگنا» و «قیصر» در دوران نوجوانی مرا درگیر کرده بود؛ نشست خبری فیلم «کلاشینکف» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری فیلم کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی بلافاصله پس از اکران این فیلم در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه و برخی از عوامل این فیلم برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم کلاشینکفسعید سهیلی (کارگردان)، فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری)، اندیشه فولادوند، شهرام حقیقت دوست، ساعد سهیلی، رضا عطاران (بازیگران)، ناصر چشم آذر (آهنگساز) و... در این نشست حضور داشتند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این نشست خبری سهیلی گفت: همیشه در ذهن من یک عکس شکل می گیرد و وقتی آن عکس مرا درگیر می کند به قدری به آن فکر می کنم تا داستان آن خلق شود. در اولین جلسه با آقای محمدنژادیان یک عکس را نشان دادم که در آن مردی در دست چپش یک دختربچه و دست راستش یک کلاشینکف بود. ما با ایشان یک سال و نیم کار کردیم و از این عکس به فیلمنامه رسیدیم.  چند فیلم هست که در دوران کودکی و نوجوانی مرا درگیر کرده بود که از جمله آن می توان به فیلم لئون و فیلم های تنگنا و قیصر اشاره کرد. یادم نمی آید که چرا تصاویر فیلم لئون را انتخاب کردیم شاید به دلیل تاثیر نوستالژیک این آثار باشد. برای هر فیلمی می توان صد پایان بندی طراحی کرد. حس من این بود وقتی عادل نمی تواند در واقعیت به خواسته های خود برسد در عالم بین مرگ و زندگی به خواسته هایش برسد و اتفاقات ذهنی اش تحقق یابد. قهرمان اصلی فیلم عادل است که کلاشینکف دارد و کلاشینکف هم می تواند قهرمان باشد.

سهیلی ادامه داد: با اکثر بازیگرانی که می خواهم قرارداد ببندم اول درباره دستمزد و بعد هم درباره عنوان بندی صحبت می شود. این بار هم همین اتفاق افتاد. اما عطاران برای این فیلم تاکید کرد که من می خواهم در تیتراژ اسمم دوم باشد چرا که نقش اول فیلم ساعد سهیلی است. بعضی بازیگران مثل رضا عطاران قیمت ندارند. او غنیمتی برای سینمای ایران است.

نشست خبری فیلم کلاشینکفدر ادامه این نشست خبری چشم آذر اظهار داشت: من اول نسخه کاملی از فیلم ندیدم و قرار شد تمی را بر اساس ورود عادل به خانه عمویش بسازم. این تم اولیه بود و مابقی نیز بر اساس فضای فیلم و شخصیت ها نوشته شد.

فرشاد محمدی فیلمبردار این اثر گفت: ابزار و دوربین فیلم را نمی سازد. من تلاش کردم نظرات کارگردان اثر را به مرحله اجرا رساندم. در این چند سال اخیر در تمام فیلم های ایرانی از دوربین روی دست استفاده می شود. من خودم از این موضوع فراری هستم چون فکر می کنم انقدر از این نوع دوربین استفاده شده که دیگر تاثیری ندارد.

سهیلی در ادامه افزود: علاقه ای به دوربین روی دست و تکان خوردن بیش از حد دوربین ندارم و دوربین با سه پایه معنا دارد مگر اینکه دوربین روی دست به فیلم کمک کند. بیشتر تلاش کردیم زاویه چشم خود و مردم باشیم. نباید خیلی درگیری ها را در فیلم ها به تصویر بکشیم اما تلخی ها باید به گونه ای دیده شود که مخاطب اذیت نشود. در زد و خوردها نیز تلاش شده که اثر منفی روی مخاطب گذاشته نشود.

شهرام حقیقت دوست درباره حضور خود در این فیلم گفت: من با آقای سهیلی قبلاً کار کرده بودم. همکاری با وی را دوست دارم. با اینکه نقش کوتاهی داشتم. کار را با آواتار مقایسه نمی کنم. این فیلم در حد بضاعت سینمای ایران فیلم خوبی است.

اندیشه فولادوند هم بیان کرد: من در تمام همکاریهایم با سهیلی لذت بردم. من قصه و قهرمان را دوست داشتم. وقتی اسلحه در فیلم حرف می زند این موضوع را دوست دارم.

سهیلی در پایان تاکید کرد: من از بازی ساعد در این فیلمم لذت بردم نه به این دلیل که پسرم بود. اما وقتی فیلم چند متر مکعب عشق را دیدم احساس کردم که نه در فیلم من خیلی خوب بازی نکرده است. چون در آن فیلم کارش عالی بود. از دیگر عوامل فیلم هم تشکر می کنم.

محسن دارسنج طراح گریم این اثر سینمایی نیز طی سخنانی کوتاه بیان کرد: ما بیشتر سعی کردیم افراد قصه را به شخصیت آنها نزدیک کنیم.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم کلاشینکف


 تاريخ ارسال: 1392/11/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.