پرده سینما

جلیلوند: «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» یک رئالیسم اجتماعی است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نشست فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پرده سینما، نشست رسانه ای فیلم سینمایی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور وحید جلیلوند کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم، محمد حسین لطیفی و علی جلیلوند تهیه کنندگان، علی زرنگار و حسین مهکام فیلمنامه نویسان و نیکی کریمی، برزو ارجمند، شاهرخ فروتنیان، سحر احمدپور، میلاد یزدانی از بازیگران این اثر سینمایی بر برج میلاد برگزار شد.

وحید جلیلوند در ابتدای این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه بابت استقبال خوبشان از فیلم طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: این فیلم محصول مشترک گروهی پر تلاش بود که به معنای واقعی کلمه مؤلف بودند.

برزو ارجمند نیز در ادامه با یادی از انوشیروان ارجمند اظهار داشت: همیشه در سینما فردی بد شانس بوده ام و باورم نمی شود که فرصتی به من دست داد تا با این اساتید همکاری کنم. از ته دل دوست داشتم این فیلم را امروز با پدرم می دیدم چرا که خیلی وقت بود منتظر چنین نقشی بودم.

نیکی کریمی از بازیگران چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با گرامیداشت یاد انوشیروان ارجمند گفت: فیلمنامه خوب کمیاب است و چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت دارای فیلمنامه خوبی است، با مطالعه این فیلمنامه دریافتم که اتفاقات خوبی پس از تولید این اثر سینمایی رخ خواهد داد. همان طور که سال قبل گفته بودم، دوست دارم با کارگردان هایی که کار اولشان است همکاری کنم. پس از فیلمنامه شور و شوق و خلاقیت کارگردان است که بسیار اهمیت دارد.

این بازیگر در پایان افزود: همه دوست دارند کار خوب انجام دهند و هیچ چیزی ارزش آن را ندارد که از آن گریز کرد و کار متوسط انجام داد. این فیلمی بود که احتیاج به تمرکز زیادی داشت، خیلی کار راحتی نبود چرا که جلیلوند کارگردان بسیار سخت‌گیری است.

محمد حسین لطیفی در ادامه این نشست اظهار داشت: بار اصلی کار روی دوش کارگردان بود و من از کار کردن با این گروه پر انرژی لذت بردم. کسانی که طی سالها فعالیت در پشت دوربین نشان دادند که توانسته اند ارتباط خوبی را با مردم برقرار کنند باید خودشان نیز وارد عمل شده و کارهای جدیدی را شروع کنند.

این کارگردان در پایان افزود: باید قبول کنیم که کم کم از صحنه کنار برویم و آن را به جوانان بسپاریم.

مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری این فیلم نیز طی سخنانی اظهار داشت: بسیار خوش اقبال هستم که از دیروز در یک فضای رمانتیک درباره فیلم ارغوان صحبت کردم و امروز درباره یک فیلم مستند اجتماعی، امیدوارم خراشی که در ذهن مسئولان در مورد مسائل اجتماعی مطرح شده را با خود ببرند و به فکر حل مشکل باشند. امروز خیلی بیش از انتظار من این فیلم جذاب و تکان‌دهنده بود.

جلیلوند در ادامه ای نشست طی سخنانی اظهار داشت: فیلم همراه با یک نقد اجتماعی و یک رئالیسم اجتماعی است که تلاش کردیم آن را خوب در آوریم. خیلی با شعار دادن موافق نیستم، این فیلم جای کار بسیاری برای شعار دادن داشت، اما ما این کار را نکردیم. موضوع اصلی فیلم و سختی آن این بود که با دو چیز همراه بود. هم نقد اجتماعی و هم ستایش آن، هم نقد آدمی و هم ستایش آدمی، فیلم در تلاش بود تا یک بازنمایی واقعی در قالب سینما باشد.

این کارگردان در رابطه با شباهتش نسبت به شخصیت جلال گفت: سال‌هاست دلم می‌خواهد جلال باشم، اما نیستم، از روح انوشیروان ارجمند عزیز کمک می گیرم همچنان که ایشان همیشه می‌گفت هر کسی چیزی را بازی می‌کند که نیست. من هم فیلمی را ساخته‌ام که نیستم.

آفرین عبیسی نیز در ادامه گفت: همچنان در سن 63 سالگی دوست دارم با کارگردانان جوان همکاری کنم و در کنار آنها تجربه های بسیاری کسب نمایم.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت


 تاريخ ارسال: 1393/11/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.