پرده سینما

مریلا زاعی در نشست «ماهی سیاه کوچولو»؛ برای احترام به الفت «شیار ۱۴۳» در این فیلم بازی کردم

پرده سینما








مریلا زارعی بازیگر اول فیلم ماهی سیاه کوچولو با بیان اینکه بازی کردن در نقش متفاوت را به خاطر احترام به مخاطب انجام می دهم گفت: نقش الفت در فیلم شیار ۱۴۳ اسطوره واقعی مملکت من است اما به یک نقش الصاق نمی شوم.

نشست ماهی سیاه کوچولوبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما ، مریلا زارعی در نشست بررسی فیلم ماهی سیاه کوچولو درباره انتخاب نقشی متفاوت دراین فیلم اظهار کرد: این پروژه بسیارسخت بود، وقتی که فیلم را برای اولین بار در کنار اصحاب رسانه دیدم احساس کردم سختی هایی که ما کشیدیم، دیده نمی شود.
وی افزود: بعد از حضورم در فیلم «چ» و «شیار۱۴۳» و استقبالی که از آن شد و مهری رسیده به مخاطبان مقرر کردم نقشی را قبول نمی کنم مگر اینکه ۱۸۰ درجه متفاوت با نقش الفت شیار۱۴۳ باشد.
بازیگر فیلم «دو زن» افزود: حضور در این فیلم ماهی سیاه کوچولو چالش بازیگری برای من بود، چرا که اولا به احترام الفت فیلم شیار می خواستم که از این نقش فاصله بگیرم، درواقع نمی خواستم مبادا به نقشی الصاق شوم و به خاطر بقای بیشتر الفت، از آن فاصله گرفتم.
وی با بان اینکه این تصمیم برای من سخت بود اظهار کرد: باید از طعم خوب نقش فاصله می گرفتم از اینرو نقشی را قبول کردم که وجه مادرانه و زنانه نداشته باشد.
زارعی عنوان کرد: ۱۴ ماه فقط سناریوها را خواندم که بخشی از آنها در درجشنواره امسال حضور داشته و همکاران هم در آن فیلم ها خوش درخشیده اند.
بازیگر فیلم ماهی سیاه کوچولو تصریح کرد: این فیلم جز فیلم هایی است که من برخلاف رسوم از سوی نویسنده و تهیه کننده وارد کار شدم؛ پیش از این هم تجربه کاراولی ها را داشتم و از این موضوع استقبال می کنم.
وی با بیان اینکه به شدت با کنارگذاشتن کارگردانان باسابقه مشکل دارم ادامه داد: از نقش شهرزاد استقبال کردم؛ همچنین فیلم بیان کننده برهه ای از بخشی از تاریخ مملکت را نشان می دهد، برای من جذاب بود چون درباره آن نشنیده بودم.
نشست فیلم ماهی سیاه کوچولوبازیگر فیلم «چ» در ادامه عنوان کرد: این فیلم برای من مهم بود نه تنها به خاطر تولید یک اثر سینمایی بلکه به خاطر نقش متفاوتی که برای زن نوشته شده بود که برای شکستن آن نگاه همیشگی نیاز به جسارت دارد.
زارعی توضیح داد: زنان بازیگر هم بهتر است که نقش های تکراری بازی نکنند یا سینماگران را وادار به نوشتن نقش های متفاوت کنند.چرا که بعد از ۲۰ سال کارکردن مخاطب هم از نقش های تکراری یک بازیگر خسته می شود.
زارعی در پاسخ به سوالی که با کمی جنجال همراه شد و از زارعی خواسته بود که اسطوره الفت را همچنان حفظ کند، تصریح کرد: باوجود تحلیل های احتمالی که می دانستم حول این فیلم ممکن است وجود داشته باشد، ممکن است نقش الفت به مزاق من و شما خوش بیاید، مردم هم دوست داشته باشند، فروش خوب هم داشته باشد، اما این دلیل نمی شود که من در این قالب بمانم که مخاطب احساس خوبی داشته باشد.
زارعی گفت: الفت واقعی اسطوره مملکت من است اما من مریلا زارعی هستم و قرار نیست به آن الصاق شوم ،درواقع به احترام به الفت های واقعی که بسیار هم دراین مملکت زیاد هستند، این کار کردم.
وی همچنین درباره تاثیرات نقش الفت شیار۱۴۳ گفت: حتی در این مدت تهیه کننده ای بوده که گفته اجازه هست من فیلمنامه کمدی بفرستم ؟ که من گفتم شما چرا فکر کردید که من عوض شده ام .من همان زارعی هستم که واکنش پنجم،دعوت، چ و حتی خروش جنگی را بازی کردم .اعتقاد به الفت در دل من بوده است نه اینکه فقط سال گذشته بازی در شیار با آن آشنا شده باشم .من برای همه نقش هایم و برای همه فیلم هایم احترام قائلم چرا که به مخاطبم احترام قائلم.
بازیگر فیلم سینمایی درباره الی با بیان اینکه معتقدم که هر نقشی را باید با احترام بازی کنم افزود: حاضرم برای نمایش مظلومیت امام حسین نقش یزید را بازی کنم. بنابراین انتخاب من برای این نقش آگاهانه و با استدلال بوده است،حتی اگر بخشی از مردم آن را دوست نداشتند.
نشست فیلم ماهی سیاه کوچولومحمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم هم گفت: موضوع ازیک یا دو سال قبل آغاز شد؛ دراین حادثه که سال ۶۰ در آمل اتفاق افتاده بود دقیق شدیم چراکه کمتر کاری به این موضوع پرداخته بود و اتفاق روایت شده در فیلم ماهی سیاه کوچولو جز یکی از وقایع مهم اوایل انقلاب بود.
وی اظهار کرد: پس از فعالیت بر ورایت مورد نظر در نهیات به قصه شهرزاد رسیدیم و فیلمنامه اثر شکل گرفت.
تهیه کننده این فیلم در پاسخ به سوالی درباره سرمایه گذار این کار گفت: سرمایه گذار همان طور که درتیتراژ فیلم دیدید موسسه وصف صبا و شخص خودم بودم.
وی افزود :متاسفانه و خوشبختانه فیلم هایی که در این ژانر ساخته می شود به دلیل برخی حمایت ها حالت سفارشی به خود می گیرد؛ البته این امر بدان معنا نیست که از هیچ کجا حمایت نگرفتم اما به دلیل علاقه عده ای از سرمایه گذاران به برخی روایت با هزینه شخصی فیلم ماهی سیاه کوچولو را ساختم.
جمشید گرگین بازیگر این فیلم هم گفت: من اواخر کار به این پروژه در تماسی که محمدرضا شفیعی تهیه کننده گرفت به این پروژه دعوت شدم. پیش از این من یکی دو تا کار با این تهیه کننده انجام داده بودم و البته نزدیک یک یا دو تا همکاری هم می خواستیم داشته باشیم که در آخرین لحظه ها لغو شد.
این بازیگر پیشکسوت افزود: به تهیه کننده گفتم که می دانید هر کاری را انجام نمی دهم و کارهای کوچک هم قبول نمی کنم، به خاطر اعتمادی که به او داشتم بازی در این اثر سینمایی را قبول کردم.
شفیعی افزود: با وجود اینکه بسیار وسواسی هستم و فیلم های کمی را هم بازی می کنم اما در فیلم ماهی سیاه کوچولو بازی کردم.
علی طالب آبادی نیز در این نشست اظهار کرد: نمایش در سالن میلاد بسیار لحظه خاصی است زیرا از یک فیلم پرداه برداری و امواج حاصل از بازخورد مخاطبان دریافت می شود.
وی اظهار کرد: از دل داستان هایی که روی آن کار کردیم شخصیت شهرزداد شکل گرفت.نشست ماهی سیاه کوچولو
همایون ارشادی نیز اظهار کرد: من استاد نیستم و من را استاد خطاب نکنید و ارزش استاد را پایین نیاورید.
وی توضیح داد: عواملی در این فیلم نشستند که بیشتر من از در فیلم زحمت کشیده اند و ارزش کار آن ها بیشتر از ما است .
مصطفی زمانی با بیان اینکه این فیلم در شهر پدری من ساخته شد، گفت: من با پروژه شهرزاد فتحی قرارداد داشتم و آن کار کمی عقب افتاد و به جز فیلم جامه دران امسال در فیلم ماهی سیاه کوچولو را نیز دارم.
وی افزود: من به سواد طالب آبادی ایمان دارم و بعد از ۲۰ دقیقه صحبت با کارگردان نتیجه گرفتم که در این فیلم بازی کنم.
بازیگر فیلم برلین ۷- اضافه کرد: وقتی وارد سالن شدم دیدم که جعیت زیادی نشسته است که من تجربه این جمعیت را برای فیلم کیفر داشتم.
وی به تشویق برخی تماشاگران هنگام نمایش فیلم اشاره کرد و گفت: چند سال پیش من از این اتفاق انتقاد کردم و برخی گفتند در جشنواره های خارجی هم این کار را می کنند.اما به نظرم اگر کسی فیلم را دوست ندارد باید از سالن خارج شود چرا این کار را می کند.
با بیان اینکه فیلم در همان لحظه به تو می گوید خوب است یا نه گفت: احساس به من می گوید که فیلم درستی است و از همه می خواهم به این کارگردان به عنوان جوان باهوش احترام بگذارند و اگر ضعفی می بینند به او بگویند .من از کارگردانی او لذت بردم.
بازیگر نقش یوسف پیامبر همچنین عنوان کرد: روزی که شفیعی خواست با من قرارداد ببند از او پرسیدم که بودجه را از کجا آورده ای و او گفت شخصی است اما وقتی که لوکیشن را دیدم باز هم شک کردم از او درباره بودجه پرسیدم و تهیه کننده گفت اگر از جای دیگری باشد در تیتراژ فیلم خواهی دید.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم ماهی سیاه کوچولو 


 تاريخ ارسال: 1393/11/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.