پرده سینما

بهرام توکلی: من همیشه هنگام اکران فیلم هایم در برج میلاد به دلیل کیفیت پایین صدای سالن استرس دارم

پرده سینما








به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، بهرام توکلی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی من دیه‌گو مارادونا هستم ضمن تشکر از اینکه تماشاگران فیلم را دیده و تحمل کردند، درباره فیلمنامه این فیلم گفت: از ابتدا قرار بود فیلم دارای یک مناظره باشد و سعی کردیم آنرا از ابتدا، مقدمه، میانه و انتها به صورتی به تصویر بکشیم که تماشاگر مقدمه را در شروع فیلم ببیند.
وی در پاسخ به این سوال که در میزانسن های سخت و شلوغ، چند برداشت داشتید، بیان کرد: بستگی به فضایی داشت که در آن کار می کردیم اما در کل متعارف بود.نشست فیلم من دیه گو مارادونا هستم
این کارگردان در ادامه صحبت های خود به علاقه اش به این فیلمنامه اشاره کرد و گفت: زمانی که آسمان زرد کم‌عمق را می ساختم در فکر فیلمنامه من دیه‌گو مارادونا هستم بودم زیرا فیلمنامه این فیلم ۲ سال پیش، نوشته شده بود.
کارگردان فیلم سینمایی بیگانه تاکید کرد که از این پس، مخاطبان بیشتر لحن طنز را در فیلم هایش خواهند دید.
توکلی اظهار داشت: هر زمان که به تماشای فیلم هایم در برج میلاد می نشینم به دلیل میزان نوسان صدای فیلم به شدت استرس دارم اما امروز به دلیل صداگذاری خوب علیرضا علویان این استرس از من دور بود.
وی ادامه داد: کار خوبی که صدابردار در این فیلم انجام داد باعث شد صداها مبهم نبوده و تکرار نشوند.
توکلی ضمن تشکر از تهیه کننده فیلم من دیه‌گو مارادونا هستم به تولید این دست فیلم ها در سینمای کشور اشاره کرد و گفت: معمولا تهیه کنندگان برای تولید چنین فیلم هایی که کمی از جریان عمومی سینمای ایران فاصله می گیرد، سرمایه نمی گذارند اما نوروزبیگی پا به پای من در چالش های این فیلم آمد.
کارگردان فیلم سینمایی آسمان زرد کم عمق ادامه داد: فیلمنامه های زیادی هستند که به دلیل تبعیت نکردن از مرسومات سال های روز میز ارشاد باقی مانده و مجوز ساخت نمی گیرند اما خوشحالم فضایی ایجاد شده تا چنین فیلمنامه هایی هم به مرحله تولید برسند.
هومن سیدی در ادامه این نشست طی سخنان کوتاهی عنوان کرد: تا اکران امروز فرصت دیدن فیلم برایم پیش نیامده بود و امروز که به تماشای آن نشستم خوشحالم زیرا می بینم که داریم از تکرار آزاد دهنده سوژه ها جدا می شویم.
صابر ابر نیز یکی دیگر از بازیگران این فیلم سینمایی بود که در این نشست حضور داشت و گفت: ناراحتم که از لذت همبازی شدن با تمامی بازیکران فیلم محروم بودم.
وی ادامه داد: در این فیلم با دنیای دیگری رو به رو بودم و کارهایی که پیش از این انجام نمی دادم را باید انجام می دادم.
ابر اشاره کرد که آگاهی تیم بازیگری و کنار هم بودن، بازی های یکدست این فیلم را به وجود آورده است .
بابک حمیدیان که در پنجمین نشست رسانه ای این دوره از جشنواره نیز به عنوان بازیگر وجود داشت بیان کرد: تا حدی این فیلم برایم هیجان انگیز بود که حداقل باید ۱۰ روزی بگذرد، آرام شوم تا بتوانم در مورد آن صحبت کنم.
وی برای چندمین بار گفت که از سال ها پیش دوست داشته با بهرام توکلی کار کند و افزود: پیشنهاد نقش عجیب این فیلم را پذیرفتم و از او می خواهم باز هم فیلم بسازد، این گروه را دور هم جمع کند و من هم در فیلم هایش حضور داشته باشم.
علیرضا علویان که صداگذار ی این فیلم را بر عهده داشت گفت: اگر کار من خوب نشان داده شده است ثمره تلاش صدابرداری محمود سماک‌باشی و موسیقی حامد ثابت بوده است.
محسن دارسنج؛ گریمور فیلم سینمایی من دیه‌گو مارادونا هستم از ویژگی های گریم در این فیلم صحبت کرد و اظهار داشت: گریم فیلم کاملا رئال بود و سختی کار در این بود که گریم ها نباید دیده می شدند. تمام تست های گریم در دو روز انجام شد و با راهنمایی های بهرام توکلی نتیجه آن را دیدید.
نشست فیلم من دیه گو مارادونا هستمدر ادامه این نشست جواد نوروز بیگی، تهیه کننده این اثر سینمایی با درخواست از اهالی رسانه برای نقد این اثر سینمایی بدون نگاه جانب‌دارانه گفت: امیدوارم به همین اندازه که «من دیه‌گو مارادونا هستم» در جشنواره با استقبال مواجه شد و در اکران عمومی هم شرایط خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: این سومین فیلمی است که در جشنواره امسال با سرمایه گذاری بانک پاسارگاد ساخته شده و امیدوارم این بانک به حمایت از تولید فیلم های سینمایی ادامه دهد.
گلاب آدینه که در فیلم سینمایی من دیه گو مارادونا هستم در دو نقش مادر و خاله بازی می کرد، گفت: این اولین بار بود که در یک فیلم در دو نقش بازی می کردم و برای اجرای آن با آقای توکلی به این نتیجه رسیدیم که هیچ اغراقی برای این دو خواهر اتفاق نیفتد و تفاوت هایی که دوقلوهای همسان به واسطه محیط زندگی شان دارند، را نشان دهیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این موضوع، گریمی که روی من انجام شده بود، خیلی مهم و تاثیر گذار بود و همین اجرای گریم مناسب و راهنمایی های آقای توکلی باعث می شد که بازیگر در حال و فضای فیلم بماند و با اینکه کار دو ماه طول کشید، ولی مانند این است همه داستان در چند ساعت اتفاق افتاده است.
این بازیگر تئاتر و سینما عنوان کرد: فیلم به بازی بازیگرهایش وابستگی زیادی داشت و اگر بازی یک نفر خراب می شد، یک دستی میان بازیگران از بین می رفت، به همین دلیل تمرکز و دقت بهرام توکلی در رسیدن به نتیجه مطلوب تاثیر زیادی داشت و باور کنید که ما باورمان شده که یک خانواده هستیم.
ویشکا آسایش، دیگر بازیگر این فلیم سینمایی بازی در این کار را تجربه درجه یک توصیف کرد و گفت: من در این فیلم چیزهایی زیادی یاد گرفتم و بازی روان بازیگران این اثر به دلیل انرژی و تمرکز زیاد بهرام توکلی بود.
وی اظهار کرد: دو ماه شب کاری داشتیم و حتی گاهی ساعت ۵ صبح باید دیالوگ هایمان را می گفتیم.
نشست فیلم من دیه گو مارادونا هستموی ادامه داد: این بار سومی بود که فیلم را می دیدم و چیزی که خیلی نظرم را جلب کرد، طراحی صحنه و لباس این اثر سینمایی است. خانه ای که این اثر در آن فیلمبرداری شده، خالی بود و طراحی صحنه آن به شکلی است که زندگی در خانه مدت هاست جریان دارد.
حامد ثابت، آهنگساز فیلم سینمایی من دیه گو مارادونا هستم با عنوان اینکه این فیلم چهارمین همکاری او با بهرام توکلی است، عنوان کرد: برای فیلم از چند سبک موسیقی استفاده کردم، تیتراژ پایانی و موسیقی های مختلفی که در متن استفاده شده، با هم در سبک های مختلفی هستند.
وی با ابراز نارضایتی از صدای سالن برج میلاد، یادآور شد: وقتی که صدای فیلم ها و موسیقی های خودمان را در برج میلاد می شنویم، ناراحت می شویم، اما امسال کیفیت پخش خیلی بهتر بود.
هومن بهمنش، مدیر فیلمبرداری این اثر سینمایی در جلسه حضور نداشت، اما در تماس تلفنی توضیحاتی در زمنیه شکل فیلم برداری فیلم توضیح داد و اظهار کرد: فیلمبرداری این فیلم چالش خیلی سختی بود و خیلی از بازیگرها مخصوصا خانم آسایش از من درباره چگونگی فیلم برداری فیلم با این تعداد بازیگر سوال می پرسیدند.
وی ادامه داد: با صحبت هایی که با آقای توکلی داشتیم، تصمیم گرفتیم فیلمبرداری را با دوربین روی سه پایه انجام دهیم و با خلاقیت آقای توکلی و توانایی بالای بازیگرها به نتیجه برسیم.
پانته آ پناهی ها، یکی دیگر از بازیگران این فیلم پر بازیگر با اشاره به اینکه اولین بار بوده که فیلم را می بیند، عنوان کرد: شاید زشت باشد که خودم در فیلم بازی کردم و آن را دوست دارم ولی «من دیه گو مارادونا هستم» را دوست دارم.
وی ادامه داد: نکته ای که در بازیگری سینما برای مهم بود، جمع بازیگرهای یک فیلم بود و چون من از تئاتر به سینما آمده ام، روحیه تئاتری و ارتباط جمعی دارم و برایم مهم بود که در سینما هم بتوانم این ارتباط را داشته باشم.

 

در همین رابطه ببینید

عکسهای الهام عبدلی از نشست پرسش و پاسخ فیلم من دیه گو ماردونا هستم


 تاريخ ارسال: 1393/11/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.